BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 30 kwietnia 2024, 03:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2007, 07:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
dziś rano robiłem prubę .
Przy temperaturze zewnetrznej +2 st , wyjechałem rano do pracy.
Pokretła powietrza na zimnym , obroty silnika 2500-3000rpm no i wskazówka doszła do pionu dopiero gdy stuknęło 8 km drogi.
Chyba trzeba będzie zajrzec do termostatu.
A jak jest dokładnie w waszych r6???

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2007, 07:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
mcgiver napisał(a):
A jak jest dokładnie w waszych r6???
3-4 Km obroty do 3tyś

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2007, 10:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Wydaję mi się że nie włączanie wiatraka jak auto jest zimne jest jedną z bardziej logicznych zasad, bo po co wiać sobie zimnym? Chyba że szyby parują - to szybę. Polecam, w niektórych autach lepiej jest uchylić szyber lub okno na 2-3cm, wtedy nie zaparują, albo włączyć silnik w czasie skrobania (sprawa sporna z tym nagrzewaniem na postoju - w kwestii szkodowości dla silnika) Dopiero jak wskazówka się ruszy to można sprawdzić nawiew jaka temp wieje ( w różnych autach różnie się ma ciepły wiatr to pól na wskaźniku)


U mnie ciepłe zaczyna leciec po 2km od domu (ESCORT! - w E34 powiem w przyszłym tyg)

Wszystko fajnie termostaty, wiskozy, nagrzewnice... ale ogrzewanie ma jeszcze jeden drobny problem czasem, a o tym nikt nic nie mówi:
ZAWÓR NAGRZEWNICY - taki elektrozaworek, zależnie od tego kiedy się zatnie to albo w zime jest zimno albo w lato gorąco.

Można go sprawdzić poprzez dotykanie rur wchodzących do nagrzewnicy - czy są ciepłe - obie. Jak obie to otwarty. Może on się też niedomykać chyba... lub nie otwierać na maks, jak ktoś lał wodę i jest kamień.

Plecam płyny do płukania układu chłodzenia - jak ktoś się obawia takiego wynalazku a mu nie grzeje "tak mocno", to można zdjąć rury z nagrzewnicy i ją wypłukać samą, bez demontażu.

Wczoraj, odnieśliśmy sukces, w ten sposób.
Auto do Dodge Shadow z 90r. Ogrzewanie nie działa od 5lat... Znajomy "dostał" to auto na wiosnę. Termostat wymieniony, a tu nic - LEDWO ciepłe, w mróz nie daje bo najszybszy bieg wychładza i wieje zimne, a musi WIAĆ bo szyba paruje... Zaworu ani przeciwpyłkowego nie ma, zimne wieje super. Klapa słychać że działa. Piewsze podeście do demontaż wnętrza i sprawdzenie co i jak. Przy samej nagrzewnicy (samej nagrzewnicy nie widzieliśmy, bo i deskę trzeba by zdjąć a już była 22. Więc tam cieplejsze jak się otworzy inną jakąś klapę. Okazało się to ślepym strzałem.
Więc płukanie nagrzewnicy siuwaksem z norauto, kompresor, pistolet, woda i jazda. Co ciekawe przed akcją obie rury byly gorące i płynu się troche wylało przy zdejmowaniu ich... ale co innego mogło się popsuć? Płuczemu, wyleciała BRAZOWA WODA i kawałeczki brązowe.... a płyn chłodnicy zalany byl nowy tydzien wcześniej i wylany czysty z chłodnicy wczoraj... Zalalismy układ wodą i czyszczącym środkiem i jazda, auto odpalamy, grzejemy... i .... CIEPŁO LECI :D :hurra:

To tak w kwestii jak komuś za mało chłodzi, może pośrednio związane z tematem, ale może się przydać :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2007, 12:33 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
Cytuj:
A jak jest dokładnie w waszych r6???

4km i wskazówka w połowie skali


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2007, 13:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 53
Lokalizacja: LeÂżajsk
U mnie 3 - 4 km. ale na załączonej nagrzewnicy bo czasami się zacina i jak jest zimno nie chce się załączyć ale już wybadałem co zrobić żeby sie załaczała. - daję po zaworach i zaraz się włącza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2007, 17:44 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
nie dodałem że ogrzewania nie wyłączam ale niewiem czy przypadkiem klimatronik sam tego nie robi :niepewny:

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2007, 17:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
mcgiver napisał(a):
A jak jest dokładnie w waszych r6???

U mnie przy wyłączonym nawiewie i temp. na min. około 6 km przy obrotach 2500-3000/min.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2007, 18:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
U mnie ukłąd chłodzenia przeszedł w lato kompletną rewiatalizacją dzięki temu po osrobaniu przedniej szyby ze szronu i ustawieniu nagrzewania na maksa po 1km już wiało ciepełko a po 3 silnik miał już swoją temperaturę :]

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2007, 18:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
MAJSU_WuWuA, a jak rewitalizowałeś? MAsz na mysli pompę wody, termostat i czyszczenie, czy jakaś większa inwestycja? :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2007, 19:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
KotSylwester napisał(a):
MAJSU_WuWuA, a jak rewitalizowałeś? MAsz na mysli pompę wody, termostat i czyszczenie, czy jakaś większa inwestycja? :(


U mnie problemem był przegrzewający się silnik i taki dziwne brązowe gluty które pływały w płynie, nie olej tylko coś o konsystencji budyniu... Kupiłem nowy termostat Wahlera, Visco Sachsa bo takie samo miałem od nowości tyle że ze znaczkiem BMW (słyszałem że OTSA ma lepsze a na Sachsa są reklamacje ale trudno :/), pompa została ori BMW bo była w idealnym stanie zero luzów, odkręciłem wszytskie węże jakie się dało i wyszorowałem porządnie w środku szczotką do butelek żeby pozbyć się tego lepkiego nalotu, przepłukałem chłodnicę wodą z węża. Skręciłęm wszystko zalałem wodą destylowaną i płukanką do układu chłodzenia LiquiMoly pojeździłem z 45min i zlałem wszytsko potem jeszcze z 5 razy płukałem wszystko wodą destylowaną, zalewasz jeździsz do otwarcia chłodnicy i z włączonym ogrzewaniem żeby wszytsko się płukało i zlewasz... Najtrudniej pozbyć się syfu z nagrzewnicy u mnie tam było najwięcej "budyniu" ale pomogło płukanie jej wężem, po tej całej operacji po tygodniu jeżdżenia jeszcze trochę tego brązowego budyniu osadziło się w zbiorniczku ale wyszrowałem go, zalałem jeszcze raz od nowa cały płyn i od tego czasu płyn ma ciągle kolor jak na błękitnej lagunie :P a przejechał jakieś 1tyś km ! Aaa płyn zalałem Petrygo bo 5l kosztuje 22zł więc lepiej zmienić sobie raz na rok niż kupować jakieś drogie płyny które powinny wytrzymać parę lat....

Koszty mniej więcej:

Termostat 25-30zł
Visco 200-230
LiquiMoly 35zł
Woda destylowana 2-3zł za 5l

Teraz mam pewność że napewno nie przegrzeję silnika ! W lato temperaturę łapię praktycznie na pierwszych światłach po 1km jakoś bo w zimę zbytnio nie korzystam, własnie jadę odstawić samochód fo garażu i najbliższy wyjazd pewnie za 6 miesięcy :(

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Ostatnio edytowano 14 listopada 2007, 19:07 przez MAJSU_old, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2007, 19:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
Też pomyślę kiedyś o płukance układu chłodzenia. Choć u mnie jak silnik się rozgrzeje to leci bardzo ciepłe powietrze, ale słyszałem że w 20 letnich samochodach zwykle po wymianie nagrzewnicy zaczyna parzyć w ręce, taka różnica ;)

Póki co chyba nie mam po co tego ruszać :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2007, 19:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
pitekantrop napisał(a):
Też pomyślę kiedyś o płukance układu chłodzenia. Choć u mnie jak silnik się rozgrzeje to leci bardzo ciepłe powietrze, ale słyszałem że w 20 letnich samochodach zwykle po wymianie nagrzewnicy zaczyna parzyć w ręce, taka różnica ;)

Póki co chyba nie mam po co tego ruszać :)


U mnie parzy i bez wymiany :hyhy: Bez kitu...

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2007, 21:12 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 54
Lokalizacja: Kraków
A może mi ktoś wytłumaczyć jak działa regulacja ciepła w autku z klimą? Mam pokrętło od ogrzewania (to przy środkowej kratce) i 2 pokrętła od regulacji temp (lewa i prawa strona) na panelu klimy. I jak pokrętła od klimy są ustawione na zimne (powiedzmy poniżej 20st) to nawet pokrętło od ogrzewania na maks ciepła nie powoduje, że z kratek leci mi ciepłe powietrze. Dodam, że klima jest wyłączona. Czy to normalne, że regulacja ogrzewania wnętrza ma się odbywać za pomocą pokręteł od temp w klimie i pokrętła od ogrzewania?

Z góry dzięki za odp :) i wybaczcie, jeśli to banalne pytanie :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2007, 22:01 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
slim napisał(a):
A może mi ktoś wytłumaczyć jak działa regulacja ciepła w autku z klimą?


zależy czy to E24 czy E65 :)

Ale na nagrzewnicy jest KLAPA, która się otwiera i zamyka, stą taki ogłos, w niektórych autach jak sie kreci od cieple do zimne... To jest standart... może są inne rozwiązania... Klima swoją drogą daje powietrze... W e24 np, jest osobny wiatrak do klimy...

slim napisał(a):
I jak pokrętła od klimy są ustawione na zimne (powiedzmy poniżej 20st) to nawet pokrętło od ogrzewania


To masz osobne? Ja wiem że jest zimne-ciepła, predkosc wiatraka, guzik klimy i wew obiegu... :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2007, 22:40 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 54
Lokalizacja: Kraków
KotSylwester, sorki za brak szczegółów, już podaję już podaję :)

Chodzi o E36 :] Mam standardowe poziome pokrętło pod środkową kratką (zimno-ciepło od lewej do prawej) No i 2 pokrętła od dwustrefowej klimy (analogowe) na panelu klimy, którymi ustawia się temp (klima automat.). Kwestia, że mimo że klimę mam wyłączoną i jak chcę żeby było ciepło, to i tak muszę dać na pokrętłach od klimy jakąś konkretniejszą temp, np 25st, żeby w ogóle kręcenie pokrętłem pod kratką cokolwiek dawało.

Kurka, trochę to zamotane, ale mam nadzieję, że wyraziłem się jasno ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 listopada 2007, 07:38 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
:wstyd:

slim, to pod kratką środkową to tzw. powietrze bezpośrednie, niebieskie pole - zimne, czerwone - ciepłe, sterowane regulatorem. To jest po to żebyś mógł grzać auto nie bezpośrednim gorącym powietrzem na twarz (niezdrowe :zdegustowany: ) a chłodniejszym lub zimnym całkiem :oczami:


Instrukcji się nie ma, co ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 listopada 2007, 08:01 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
tylko że w e36 chyba tylko zimne powietrze tamtendy można było puścić o ile pamięć mnie nie myli.....

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 listopada 2007, 08:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2737
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Moje BMW: e65 & e36
Kod silnika: N62b44 & M52b20
W mojej e39 komputer wykazuje błąd pompy dodatkowego obiegu wody, ktora jest odpowiedzialna podobno za szybsze nagrzewanie sie wnetrza. Tylko ze cos takiego kosztuje 1200 PLN :zly:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 listopada 2007, 20:45 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 54
Lokalizacja: Kraków
KotSylwester napisał(a):
:wstyd:

slim, to pod kratką środkową to tzw. powietrze bezpośrednie, niebieskie pole - zimne, czerwone - ciepłe, sterowane regulatorem. To jest po to żebyś mógł grzać auto nie bezpośrednim gorącym powietrzem na twarz (niezdrowe :zdegustowany: ) a chłodniejszym lub zimnym całkiem :oczami:


Instrukcji się nie ma, co ;)


No dobra, założę sobie pudło na głowę ;) :wstyd:

Instrukcję mam, ale w sumie nie rozumiem powiązania tego "pokrętła" z pokrętłami od temp na panelu wiatraka, kierowania nawiewu i klimy.

Ukasz napisał(a):
tylko że w e36 chyba tylko zimne powietrze tamtendy można było puścić o ile pamięć mnie nie myli.....


No to mam jakąś niestandardową wersję w takim razie ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 listopada 2007, 22:52 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 51
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
ja mam klimatronik dwu strefowy i to pokrętło pod krata służy do regulacji temperatury powietrza z kratek. temperatura wyświetlana na panelu jest utrzymywana poprzez wypuszczanie ciepłego bądź zimnego powietrza pod nogi i na przednia szybę. jak juz kolega zauważył nie jest za zdrowo gdy w upalne lato wieje nam zimne powietrze na twarz albo w zimie gorące.

_________________
zdjĂŞcia mojej beemy ----> http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=61477


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 138 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL