BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 kwietnia 2024, 02:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2007, 01:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
Czy to normalne ze zimą nawet po dłuższej jeździe chłodnica jest tylko częściowo ciepła? A po prawej stronie po prostu zimna?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2007, 01:12 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
Czy to normalne ze zimą nawet po dłuższej jeździe chłodnica jest tylko częściowo ciepła? A po prawej stronie po prostu zimna?

Tak.
Po prawej stronie ma prawo być zimna, po lewje zaś może być ciepła, gdy temperatura silnika jest właściwa i z tą ciepłotą chłodnicy może być różnie w stosunku do wielkości powierzchni tego ciepła na chłodnicy.
Nie powinna ona jednak być zbyt ciepła, kiedy silnik nie osiągnął jeszcze temperatury pracy.....świadczy to o nieszczelności termostatu.
Termostat w Twoim modelu auta i typie silnika nie może być nawet z odpowietrznikiem własnym, co czasem się zdarza, ale głównie w silnikach diesla w BMW.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2007, 01:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
Sprawa się wyjaśniła, zapewne podczas wymiany wiska założyłem odwrotnie wiatrak, jutro to sprawdzę. Teraz skąd wziąć klucz 32 :wstyd: :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2007, 07:43 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
pitekantrop napisał(a):
Teraz skąd wziąć klucz 32
przyjedź do mnie dam Ci .... am też większe :hyhy: Ale termostat masz też na 100% do wymiany ;)

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2007, 08:04 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1551
Lokalizacja: Kozienice
Cytuj:
Których układ chłodzenia jak wiadomo działa zupełnie na innych zasadach niż w BMW, gdyż nie od dziś wiadomo na wszystkich forach marki BMW, że samochody dzielą się na BMW, inne i Łady/Fiaciory/Poldki.

Pozdrawiam Cię ;)


Czekałem, aż ktos to powie! Zgadza się, że zasada działania jest taka sama, ale nie zawsze działa!

_________________
Moja lalka E46
Zwiastun ///3ERFEST
Obrazek


Ostatnio edytowano 13 listopada 2007, 17:33 przez lolejko, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2007, 10:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Cytuj:
Kyokushin

W moim m40 strzałka do pionu stawała po około 2,5-3km. Miałem wszystko sprawne.
W przypadku tych mega zim, bywało że i po 4km pionu nie było.



I mi też tak staje... :rotfl:


Około 5 minut zajęło mi dzisiaj osiągniecie temp na sztorc ;)

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2007, 11:00 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1551
Lokalizacja: Kozienice
CiOoS napisał(a):
Około 5 minut zajęło mi dzisiaj osiągniecie temp na sztorc


Osiągnięcie czego? Szybki jesteś!!! ;)

_________________
Moja lalka E46
Zwiastun ///3ERFEST
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2007, 11:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
pitekantrop napisał(a):
Których układ chłodzenia jak wiadomo działa zupełnie na innych zasadach niż w BMW, gdyż nie od dziś wiadomo na wszystkich forach marki BMW, że samochody dzielą się na BMW, inne i Łady/Fiaciory/Poldki.

Pozdrawiam Cię ;)


Pitekantrop widzę że się uczysz ! To dobrze ! Bo jeszcze ostatnio w temacie olejowym podawałeś Ładę jako wyznacznik dla BMW :]

A co do visca to chyba nie da się go odwrotnie przykręcić, przynajmniej w M20.

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2007, 11:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Cytuj:
lolejko Wysłany: Dzisiaj 11:00 Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

CiOoS napisał/a:
Około 5 minut zajęło mi dzisiaj osiągniecie temp na sztorc


Osiągnięcie czego? Szybki jesteś!!!


:rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2007, 17:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
Sprawdziłem i jednak mam dobrze wiatrak załozony :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2007, 19:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 53
Lokalizacja: LeÂżajsk
Ja kiedyś przy swoim aucie (nie bmw) chciałem poprawić fabrykę bo było mi zimno przy minus bodajże 20 stopniach - przyjechałem i przed garażem zaświeciła kontrolka oleju do garażu wjechałem i myślę co za k....a. wysiadam patrzę a tam za mną smuga oleju jak okiem sięgnąć.- Wywaliło uszczelkę koło filtra i do dziś nie wiem czy wina filtra czy tej temperatury która sztucznie podniosłem.
Kiedyś czytałem w AŚ że zatkać chłodnicę to można w polonezie a nie w nowoczesnych autach .Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2007, 19:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
mecenas61 napisał(a):
Kiedyś czytałem w AŚ że zatkać chłodnicę to można w polonezie a nie w nowoczesnych autach .Pozdrawiam.

No na bank AŚ w ten sposób to napisał :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2007, 19:54 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
pitekantrop napisał(a):
mecenas61 napisał/a:
Kiedyś czytałem w AŚ że zatkać chłodnicę to można w polonezie a nie w nowoczesnych autach .Pozdrawiam.


No na bank AŚ w ten sposób to napisał
i tutaj się wpełni z nimi zgadzam :hyhy:

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2007, 19:55 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1551
Lokalizacja: Kozienice
Tekturkom stanowczo mówimy NIE :cisza: :cisza: :cisza: :cisza: :cisza: :cisza: :cisza: :cisza: :cisza: :cisza:

_________________
Moja lalka E46
Zwiastun ///3ERFEST
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2007, 20:20 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 30
Lokalizacja: stÂąd
Dla mnie to tak trochę kombinatorstwem zalatuje. Jeżeli ktoś chce jechać na rozgrzanym silniku to zostawia go włączonego na 2-5 min. Dużo nie zeżre, a od razu ciepło będzie. Alternatywa to powolna jazda bez szaleństw, ale trzeba walczyć z chłodem i zaparowanymi szybami. Poniżej 2*C klima nie załącza... A nie jakieś tekturki... pierdu pierdu nie mieszkamy na Syberii przecież!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Sposób na szybsze nagrzewanie się silnika zimą
PostNapisane: 13 listopada 2007, 20:37 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 51
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
pitekantrop napisał(a):
Witam.

1. Czy można zdjąć wisko na zimę? I włączać ogrzewanie na max w korkach (wkońcu zima)
2. Czy można wsadzić kartonik między tunel chłodnicy a nerki??
3. Czy jak pokrętło temp ustawię na min (zimno) to odetnę tym samym nagrzewnicę od układu chłodzenia czyli przyśpieszę tym samym rozgrzewanie silnika (nagrzewnica nie odbiera części ciepła).

Oczywiście chodzi tu o samochód bez klimy.

Chodzi mi o szybkie nagrzewanie się, bo wychodzi na to że w mrozie mój samochód potrzebuje około 5-6km z włączonym ogrzewaniem na max do osiągnięcia środka skali temp wody, co wiąże się z tym że na codzień (4km jazdy) silnik nie osiąga swojej roboczej temperatury, a jedynie wychodzi za niebieskie pole (zaczyna wtedy dmuchać ciepłym nawiew).



ja mam włożona pleksi za nerki(patent wypisz wymaluj jak z dużego fiata, ale sie sprawdza, poza tym niektóre nowe samochody maja seryjnie nakładki na grill na zimę, astry, lanosy :rotfl: ), nie widać jej wcale a silnik nagrzewa sie o wiele szybciej, tez mam 4 km i miałem ten sam problem. pomysł z wisko nie jest dobry ponieważ ono i tak jest wyłączne jak temperatura silnika nie wyszła poza polowe skali :)

_________________
zdjĂŞcia mojej beemy ----> http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=61477


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2007, 21:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
mecenas61 napisał(a):
Kiedyś czytałem w AŚ że zatkać chłodnicę to można w polonezie a nie w nowoczesnych autach .Pozdrawiam.

No, E30 to bardzo nowoczesny samochód, silnik M40 ma już 20 lat a buda 25 a silnik M10 prawie 40 :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2007, 21:28 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1551
Lokalizacja: Kozienice
pitekantrop napisał(a):
No, E30 to bardzo nowoczesny samochód, silnik M40 ma już 20 lat a buda 25 a silnik M10 prawie 40 :hyhy:


A ile lat ma konstrukcja silnika poloneza? ( Jeśli już tak zaczynamy)! Otóż konstrukcja silnika Poloneza ma już ponad 50 lat! Ale to nie o to chodzi tylko o te tekturki! Ja w tej chwili nawet nie zauważyłem żeby dłużej mi się nagrzewał silnik niż latem! Więc tego typu tekturki, jeśli są fabrycznie montowane lub przystosowane są do tego samochody to chyba jakieś przeznaczenie na rynek Skandynawski czy cóś!

_________________
Moja lalka E46
Zwiastun ///3ERFEST
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2007, 23:49 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 51
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
ja mogę tylko mówić subiektywnie. ja mam ta pleksi w nerkach i jest na plus. tak to zanim dojechałem do bram polibudy wskazówka była za niebieskim polem ledwo ledwo, teraz gdy dojeżdżam jest już na środku. wiec działa, pleksy nie widać wiec nie szpeci. przy jeździe na krótkich odcinkach tak jak 4-5km zmniejsza to spalanie bo jak wiadomo nie dogrzany silnik więcej pali :/

co pisali w AS nie wiem, wiem ze u mnie to działa i nikt mi nie wmówi ze bez tego sie nagrzewa tak samo bo codziennie mam potwierdzenie ze tak nie jest.

_________________
zdjĂŞcia mojej beemy ----> http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=61477


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2007, 01:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
pitekantrop napisał(a):
Sprawdziłem i jednak mam dobrze wiatrak załozony


Pitekantrop to jaki ty masz ten wiatrak? Wszystkim wentylatory ciągną powietrze przez chłodnicę a Tobie dmucha :szok: ? Pomyśl logicznie. Nie ma sensu, żeby wentylator wypychał powietrze przez chłodnicę od silnika bo z drugiej strony powietrze pcha się nerkami w stronę silnika :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 147 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL