BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 18:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 119 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] Rheingold ISTA/D ISTA/P
PostNapisane: 24 listopada 2015, 10:24 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
U mnie śmiga to na windowsie 10 32 bit. Laptop asus z prockiem i3 370m jak dobrze pamiętam, 4 gb ramu, dysk nie wiem jaki mam dokładnie ale pojemnościowo 500 GB. Kolega ma rheingolda na xpku na starszym sprzęcie , ale w wersji przenośnej. Ponoć w przypadku instalacji normalnej są problemy z licencją.
Łukasz podrzucisz jakieś info o tym problemie z programowaniem przez kdcan ? Bo szczerze mówiąc nie znalazłem póki co żadnych negatywnych opinii co do używania emulatora.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Rheingold ISTA/D ISTA/P
PostNapisane: 24 listopada 2015, 10:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Miłosz napisał(a):
Łukasz podrzucisz jakieś info o tym problemie z programowaniem przez kdcan ? Bo szczerze mówiąc nie znalazłem póki co żadnych negatywnych opinii co do używania emulatora

To moje spostrzeżenia jedynie. Programowanie jakiegokolwiek sterownika wymaga stabilnego sprzętu i oczywiście napięcia. Jeżeli programujesz sterownik z użyciem np. wirtualnej maszyny VMware to musisz się liczyć z faktem, że program ten zaliczy np. zwieche i Twój sterownik będzie można jedynie przywrócić do życia na stole.
Dodając do tego jakieś emulatory po prostu podwyższasz ryzyko zwiechy czegokolwiek.
Sam programowałem poprzez VMware i nie było problemu, ale już z jakimś emulatorem bym się nie odważył.
Kij z tym jak uwalisz jakieś PDC czy coś, ale jak zaliczysz wpadkę przy programowanie DME, DDE, EGS to wtedy
auta nie odpalisz oczywiście.
ISTA D działa na kablu DCAN i można ją diagnozować wszystko bez problemu, ale ISTA /P wymaga już ICOMa więc
to, że ktoś zrobił jakiś emulator to nie znaczy, że wszystko powiedzie się dobrze przy programowaniu.

ISTA /P wygląda i jest fajna, ale jeśli mam porównać proces updatu jakiegoś sterownika z serii E do WinKFP
to zdecydowanie robię to WinKFP. Ten program jest tak banalny, że ryzyko wysypania się czegokolwiek jest
niskie.
Dodam jeszcze, że te dwa programy korzystają dokładnie z tych samych plików SPdaten i jeśli zrobisz
update WinKFP to jest to dokładnie ten sam update co zrobi Ci ISTA /P

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Rheingold ISTA/D ISTA/P
PostNapisane: 24 listopada 2015, 11:10 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Dla bezpieczeństwa robię update prawie całego auta WinKFP lub ESYS(seria Fxx), a następnie włączam ISTA P i aktualizuje jakiś najtańszy sterownik(jak wspomniany PDC), żeby przy okazji ISTA podniosła I-Level w sterownikach. Niby nie ma to znaczenia, ale lepiej to wygląda jak diagnozuje się to później ISTA D

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Rheingold ISTA/D ISTA/P
PostNapisane: 3 grudnia 2015, 20:27 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Nie wiem czy już ktoś przerabiał temat ale jest możliwość dogrania polskiego języka w rheingoldzie, nie wiem tylko czy całość jest pl czy nie.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Rheingold ISTA/D ISTA/P
PostNapisane: 4 grudnia 2015, 08:18 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Tylko menu jest po polsku. Dokumenty nie są przetłumaczone

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Rheingold ISTA/D ISTA/P
PostNapisane: 19 stycznia 2016, 10:29 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Taka ciekawostka , ista/p się kończy i wygląda na to że juz nie będzie więcej wsparcia dla niej. Od wersji ista+ 3.52 zaszły pewne zmiany, tzn już nie jest to ista/d lub inaczej zwany rheingold , ale będzie to jedno narzędzie do diagnostyki kodowania i programowania. Niestety kodowanie i programowanie tylko i wyłącznie seria F.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Rheingold ISTA/D ISTA/P
PostNapisane: 22 stycznia 2016, 08:25 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Miłosz napisał(a):
Od wersji ista+ 3.52 zaszły pewne zmiany, tzn już nie jest to ista/d lub inaczej zwany rheingold

Moim zdaniem zmieniła się tylko nazwa.
Poza tym:
Obrazek
;)

Opcje do programowania i kodowania serii F były już w Rheingoldzie.

Jakbyś przejrzał plik z ustawieniami, to aby uruchomić ista D jako Rheingold należało jedną opcję zmienić z "ISTA" na "ISTA_PLUS" i tak jest do tej pory tylko znaczek na górze się zmienił

Myślę, że tak szybko ISTA/P nie przestanie być tworzona. Póki co powstał nowy ICOM, który ma być szybszy i stabilniejszy od poprzedniego(przykładowo lan gigabit, a nie 100Mbps jak w A1 i A2)

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Rheingold ISTA/D ISTA/P
PostNapisane: 2 lutego 2016, 04:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
Panowie znalazłem do zassania BMW.ISTA-D.Rheingold.v3.52.12 czy ta wersja będzie ok? W sumie waży prawie 11GB


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Rheingold ISTA/D ISTA/P
PostNapisane: 2 lutego 2016, 10:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
No i qpa. Zassałem 11GB i się okazało że część partów jest uszkodzone....ma ktoś namiar na pewną wersję - najlepiej 3.52.16?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Rheingold ISTA/D ISTA/P
PostNapisane: 4 lutego 2016, 12:34 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 32
Posty: 1
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E39 528i ; E65 750i
Kod silnika: M52TU; N62TU
Witam szanownych kolegów. Posiadam na dzień dzisiejszy E65 ze stycznia 2008 roku i wraz z zakupem samochodu, stwierdziłem, że stara INPA nie wystarczy do diagnozowania samochodu, więc postanowiłem "załatwić" sobie ISTA Rheingold. Wersja jaką posiadam to 3.41.10 (taką pokazuje Revo Uninstaller Pro). Naczytałem się różnych opinii na różnych forach, że wraz z końcem produkcji E65 zmieniono również cały software "mózgu samochodu" (łącznie z iDrive itd.) i nie każdy kabel komunikuje się z moim samochodem jak należy. Czy wie któryś z Panów, czy tym kablem: http://allegro.pl/interfejs-bmw-inpa-k- ... 07344.html połączę się z moim samochodem? (Zakładam, że mam do niego sterowniki, które wysłał mi sprzedawca)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Rheingold ISTA/D ISTA/P
PostNapisane: 28 kwietnia 2016, 11:41 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 50
Posty: 20
Moje BMW: nie mam BMW
Kod silnika: CJCA
w menu programu można sporządzić plan kontroli na błędy w Rheingold, ktoś mógłby wyjaśnić o co chodzi w tym stwierdzeniu? Pytam ponieważ drążę temat braku opisów kodów błędów


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Rheingold ISTA/D ISTA/P
PostNapisane: 12 października 2016, 17:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57
Witam. Odkopuje temat. Po zabawa z Inpa przysze czas na cos lepszego. Naczytalem sie tutaj o Ista d Ista P , czym sie roznia te dwie wersje? Dla mnie jako zwyklego uzytkownika ktory na kodowaniu zna sie slabo a najbardziej chce programu do dobrej diagnostyki to ktora wersja tej Isty lepsza d czy p? Jak by ktos mogl podrzucic wersje sprawdzona na chomiku bylo by milo. Czy faktycznie jest to prawda z tym napieciem 14/15v bo to troche martwiaca sprawa...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Rheingold ISTA/D ISTA/P
PostNapisane: 12 października 2016, 17:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Ista D jest do diagnostyki a P do programowania sterowników.
Kodowanie robi się NCS Expert lub SSS Progman.

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Rheingold ISTA/D ISTA/P
PostNapisane: 13 października 2016, 07:42 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Lukasz_S napisał(a):
Ista D jest do diagnostyki a P do programowania sterowników.
Kodowanie robi się NCS Expert lub SSS Progman.

ISTA D to diagnostyka, oraz odpowiednio przygotowana umożliwia programowanie i kodowanie serii F i G
ISTA P to programowania, kodowanie i doposażanie serii E oraz F.

Z serią G chcą zintegrować wszystko w ISTA D. Aktualnie już ISTA+

Progman to stary program do serii E, zastąpił on odpowiednią funkcję w DIS


NCSexpert to program inżynierski. Stosowany raczej przy autach testowych niż w ASO. Umożliwia znacznie więcej niż Progman czy ISTA, w kwestii kodowania

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Rheingold ISTA/D ISTA/P
PostNapisane: 13 października 2016, 08:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57
Dziekuje za wyjasnienie. A z tego co czytalem ISTA P jest po Polsku a ISTA D tylko Angielski tak??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Rheingold ISTA/D ISTA/P
PostNapisane: 13 października 2016, 10:48 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
ISTA D jest już częściowo spolszczona.
W przypadku ISTA P nie ma problemu z dokumentami serwisowymi.
ISTA D jest spolszczona podobnie jak ISTA P, czyli menu i część opcji. Także błędy jest wstanie częściowo wyświetlać po polsku

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Rheingold ISTA/D ISTA/P
PostNapisane: 13 października 2016, 15:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57
A czy ista d potrzebuje tak samo duzo napiecia jak ista P czy to napiecie takie duze jest w przypadku kodowania czy diagnozy tez? Czy wystarczy odpalone auto czy prostownik w przypadku diagnozowania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Rheingold ISTA/D ISTA/P
PostNapisane: 14 października 2016, 10:03 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
W przypadku diagnozy jest tylko ostrzeżenie o niskim napięciu. Nie programowałem jeszcze za pomocą ISTA D, więc nie wiem czy jest to tak samo wymagane jak w przypadku ISTA P

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Rheingold ISTA/D ISTA/P
PostNapisane: 14 października 2016, 12:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57
Jasne, a czy pomożesz mi w instalacji Rheingold v4.01.22 bo znalazłem na chomiku ale nie ma nigdzie instrukcji.
http://chomikuj.pl/mlodzik1/ISTA-P+3.59 ... -D+4.01.22

Trzeba pobrać:
SQLiteDBs ?
i
Rheingold v4.01.22.7z

I co dalej? Jak byś mógł był bym bardzo wdzięczny.
Ewentualnie jakieś namiary na coś z instrukcją.

I jeszcze jedno najwazniejsze czy Ista P i D da sie uruchomic na zwyklym kablu obd2 ?? Bo tylko taki mam, do tej pory korzystalem tylko z inpy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Rheingold ISTA/D ISTA/P
PostNapisane: 14 października 2016, 14:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
maniekbmw84 napisał(a):
I jeszcze jedno najwazniejsze czy Ista P i D da sie uruchomic na zwyklym kablu obd2 ?? Bo tylko taki mam, do tej pory korzystalem tylko z inpy.


ISTA D działa na kablu OBD. ISTA P wymaga już ICOMA. Są oczywiście dostępne emulatory na których uruchomisz ISTA P na kablu OBD

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 119 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 117 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL