BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 13:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Sposób na szybsze nagrzewanie się silnika zimą
PostNapisane: 12 listopada 2007, 19:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
Witam.

1. Czy można zdjąć wisko na zimę? I włączać ogrzewanie na max w korkach (wkońcu zima)
2. Czy można wsadzić kartonik między tunel chłodnicy a nerki??
3. Czy jak pokrętło temp ustawię na min (zimno) to odetnę tym samym nagrzewnicę od układu chłodzenia czyli przyśpieszę tym samym rozgrzewanie silnika (nagrzewnica nie odbiera części ciepła).

Oczywiście chodzi tu o samochód bez klimy.

Chodzi mi o szybkie nagrzewanie się, bo wychodzi na to że w mrozie mój samochód potrzebuje około 5-6km z włączonym ogrzewaniem na max do osiągnięcia środka skali temp wody, co wiąże się z tym że na codzień (4km jazdy) silnik nie osiąga swojej roboczej temperatury, a jedynie wychodzi za niebieskie pole (zaczyna wtedy dmuchać ciepłym nawiew).


Ostatnio edytowano 12 listopada 2007, 20:06 przez pitekantrop, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 listopada 2007, 19:39 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
pitekantrop napisał(a):
mój samochód potrzebuje około 5-6km z włączonym ogrzewaniem na max do osiągnięcia środka skali temp wody


wylacz ogrzewanie.jak silnik jest zimny to i tak nie grzeje a tylko powodujesz dluzsze nagrzewanie plynu bo jest otwarty dodatkowy obieg.

opcja z wisko -----> :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Sposób na szybsze nagrzewanie się silnika zimą
PostNapisane: 12 listopada 2007, 19:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
pitekantrop napisał(a):
Witam.

1. Czy można zdjąć wisko na zimę? I włączać ogrzewanie na max w korkach (wkońcu zima)
2. Czy można wsadzić kartonik między tunel chłodnicy a nerki??
3. Czy jak pokrętło temp ustawię na min (zimno) to odetnę tym samym nagrzewnicę od układu chłodzenia czyli przyśpieszę tym samym rozgrzewanie silnika (nagrzewnica nie odbiera części ciepła).

Oczywiście chodzi tu o samochód bez klimy.

Chodzi mi o szybkie nagrzewanie się, bo wychodzi na to że w mrozie mój samochód potrzebuje około 5-6km z włączonym ogrzewaniem na max do osiągnięcia środka skali temp wody, co wiąże się z tym że na codzień (4km jazdy) silnik nie osiąga swojej roboczej temperatury, a jedynie wychodzi za niebieskie pole (zaczyna wtedy dmuchać ciepłym nawiew).


1. Nie bo silnik się przegrzeje.
2. Nie powinno zaszkodzić, jak się zacznie grzać to można wsadzić mniejszy kartonik.
3. Tak.

U mnie przy +2 stopniach po jakiś 2km zaczyna już lecieć letnie powietrze z nawiewu... marznąć ale żeby silnikowi było ciepło to już twój wybór ale to chyba samochód jest dla ciebie ;)

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 listopada 2007, 19:42 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
pitekantrop napisał(a):
1. Czy można zdjąć wisko na zimę? I włączać ogrzewanie na max w korkach (wkońcu zima)
poco :zdziwko: przecierz jeżeli termosat nie załączy się to wisko nie wychładza silnika
pitekantrop napisał(a):
2. Czy można wsadzić kartonik między tunel chłodnicy a nerki??
jak wyżej.
pitekantrop napisał(a):
3. Czy jak pokrętło temp ustawię na min (zimno) to odetnę tym samym nagrzewnicę od układu chłodzenia czyli przyśpieszę tym samym rozgrzewanie silnika (nagrzewnica nie odbiera części ciepła)
tutaj już masz racje.
jeżeli 4 km to faktycznie może mieć wyłaczone ogrzewanie bo itak w aucie sie nie nagrzeje. A pozostałe metody są rodem z poloneza i fiata 125p :rotfl:

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 listopada 2007, 19:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
Kornelio napisał(a):
opcja z wisko -----> :mur:

No ale tak na logike po co wisko zimą skoro i tak się jeździ na ogrzewaniu? :niepewny:

[ Dodano: 12 Listopad 2007, 19:48 ]
Ukasz napisał(a):
pitekantrop napisał(a):
2. Czy można wsadzić kartonik między tunel chłodnicy a nerki??
jak wyżej.

Tutaj zapomniałeś jednak o tym, że powietrze nie dmucha tylko na chłodnicę, lecz przez nią przechodzi i dmucha na blok i głowicę, i to przy prędkości 80-100 tak fest dmucha. Mrożnym powietrzem. To ma kluczowe znaczenie, zwłaszcza gdy jest mały obieg. Stąd właśnie skuteczny motyw z kartonikiem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 listopada 2007, 19:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
pitekantrop napisał(a):
Kornelio napisał(a):
opcja z wisko -----> :mur:

No ale tak na logike po co wisko zimą skoro i tak się jeździ na ogrzewaniu? :niepewny:

[ Dodano: 12 Listopad 2007, 19:48 ]
Ukasz napisał(a):
pitekantrop napisał(a):
2. Czy można wsadzić kartonik między tunel chłodnicy a nerki??
jak wyżej.

Tutaj zapomniałeś jednak o tym, że powietrze nie dmucha tylko na chłodnicę, lecz przez nią przechodzi i dmucha na blok i głowicę, i to przy prędkości 80-100 tak fest dmucha. Mrożnym powietrzem. To ma kluczowe znaczenie, zwłaszcza gdy jest mały obieg. Stąd właśnie skuteczny motyw z kartonikiem.


Po to że jak staniesz w korku to silnik i tak się najprawdopododobniej zagotuje bo mała nagrzewnica nie wyrobi z chłodzeniem.

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 listopada 2007, 20:03 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Cytuj:
Tutaj zapomniałeś jednak o tym, że powietrze nie dmucha tylko na chłodnicę, lecz przez nią przechodzi i dmucha na blok i głowicę, i to przy prędkości 80-100 tak fest dmucha. Mrożnym powietrzem. To ma kluczowe znaczenie, zwłaszcza gdy jest mały obieg. Stąd właśnie skuteczny motyw z kartonikiem.
tylko że ta powierznia na którą działa zimne powietrze jest stosunkowo maała, więc za dużo go nie chłodzi, a przy zatkanej chłodnicy zagotujesz silnik jak bedzie już rozgrzany.
pitekantrop napisał(a):
No ale tak na logike po co wisko zimą skoro i tak się jeździ na ogrzewaniu?
zbyt mała wydajność

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 listopada 2007, 20:04 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
w e39 jest tak że przy zimnym silniku klimatronik nie włącza prawie nawiewu , dopiero jak silnik złapie pewnej temperatury to siła dmuchawy zaczyna rosnąć to wygląda na to 3 rozwiązanie :

pitekantrop napisał(a):
3. Czy jak pokrętło temp ustawię na min (zimno) to odetnę tym samym nagrzewnicę od układu chłodzenia czyli przyśpieszę tym samym rozgrzewanie silnika (nagrzewnica nie odbiera części ciepła).

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 listopada 2007, 20:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
pitekantrop o zdjęciu wisca zapomnij bo przegrzejesz silnik.To tak jakbyś wyjął np. z Golfa wentylator ;) Opcja z kartonikiem też odpada.Tak jak napisał Kornel,jak zamkniesz obieg ciepłego,przekręcisz na zimne pow. to silnik się szybciej nagrzeje niż jak będziesz miał rozkręcone na ciepłe.Tylko pamiętaj żeby przy mrozie jak Ci się silnik nagrzeje nie wrzucać od razu gorącego powietrza na full bo będziesz miał ciepło w aucie a wykończysz szybę. ;) [/b]

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 listopada 2007, 20:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
CiOoS napisał(a):
Opcja z kartonikiem też odpada.


A dlaczego niby ? :niepewny:

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 listopada 2007, 20:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
CiOoS napisał(a):
Opcja z kartonikiem też odpada.


Nieprawda, sa oryginalne wstawki w przedni zderzak, ktore montuje sie na zime aby przyslonic nawiew na chlodnice. Kolega ma w E36 92 rok, tez chetnie bym sie w takie cos zaopatrzyl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 listopada 2007, 20:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
CiOoS napisał(a):
Tylko pamiętaj żeby przy mrozie jak Ci się silnik nagrzeje nie wrzucać od razu gorącego powietrza na full bo będziesz miał ciepło w aucie a wykończysz szybę. ;)

Co oznacza wykończyć szybę? Nie rozumiem. Chodzi o to że jak nagle dam gorącym to szyba pęknie z przeciążenia cieplnego? Chyba nie :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 listopada 2007, 20:39 
qrax napisał(a):
Nieprawda, sa oryginalne wstawki w przedni zderzak


do niektórych samochodów są też specjalne uchwyty i specjalnie przygotowane do tego celu maty z tworzyw z zapięciami :) po zagrzaniu się zdejmuje i tyle.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 listopada 2007, 21:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Heh :D Majsu wyraziłem swoje zdanie-nie widzę potrzeby ładowania kartonika w kratkę czy zaślepki (qrax sora faktycznie są takie "fabryczne zatyczki" :wstyd: wyleciało mi z głowy,może rzeczywiście będziesz zadowolony pikantrop ) po prostu moim zdaniem wystarczy operować nawiewem,kartonik jakoś zawsze mnie śmieszył :)
Co do szyby to pikantrop akurat nie widzę w tym nic śmiesznego. ;)

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 listopada 2007, 21:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
..::CZARNY::.. napisał(a):
do niektórych samochodów są też specjalne uchwyty i specjalnie przygotowane do tego celu maty z tworzyw z zapięciami po zagrzaniu się zdejmuje i tyle.
wtedy owszem ale w praktyce to musi byc mocno uciążliwe i jak dlamnie przez to conajmiej głupie ;)

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 listopada 2007, 21:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
CiOoS napisał(a):
nie widzę potrzeby ładowania kartonika w kratkę czy zaślepki


A ja widze - Latem, kiedy jest gorąco na dworzu, uzywasz jednego odbiornika ciepla z silnika - chlodnicy.
Zima, nie dosc ze masz bardzo zimne powietrze owiewajace chlodnice, to uzywamy ogrzewania. Paradoks, ale niestety tak jest to skonstruowane.

Dlatego wskazane jest przysloniecie chlodnicy w zime.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 listopada 2007, 21:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
qrax napisał(a):
Dlatego wskazane jest przysloniecie chlodnicy w zime.
ale tą funkcje spełnia terostat który nie puszcza wody na chłodnice jezeli niema potrzeby( a raczej puszcza mało bo sama nagrzewnica nie wyrobi)

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 listopada 2007, 22:00 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
1. Czy można zdjąć wisko na zimę? I włączać ogrzewanie na max w korkach (wkońcu zima)
2. Czy można wsadzić kartonik między tunel chłodnicy a nerki??
3. Czy jak pokrętło temp ustawię na min (zimno) to odetnę tym samym nagrzewnicę od układu chłodzenia czyli przyśpieszę tym samym rozgrzewanie silnika (nagrzewnica nie odbiera części ciepła).


Ad.1
Za utrzymywanie stałej temperatury silnika i tym samym w układzie nagrzewnicy odpowiada termostat. Chłodnica jest elementem odprowadzającym NADMIAR gorącego płynu z układu, wobec czego demontaż wentylatora lub nawet zakrywanie chłodnicy w żadnym stopniu nie wpłynie na szybkie nagrzewanie się całego układu i tym samym wnętrza auta. Możesz za to, w taki sposób doprowadzić do przegrzania się silnika i zagotowania płynu w układzie, jeśli konieczne do odprowadzenia masy gorącego płynu nie będą mogły być odprowadzone w chłodnicy w związku z powyższymi czynnościami o które pytasz.
Ad.2
Czytaj powyższą odpowiedź.
Ad.3
Przekręcając pokrętło od regulacji temperatury wewnątrz auta na zimno, oczywiście odcinasz przepływ gorącego płynu przez nagrzenicę co automatycznie wpływa na szybkie nagrzewanie się silnika do temperatury określonej przez termostat (wartość otwarcia).

Cytuj:
Chodzi mi o szybkie nagrzewanie się, bo wychodzi na to że w mrozie mój samochód potrzebuje około 5-6km z włączonym ogrzewaniem na max do osiągnięcia środka skali temp wody, co wiąże się z tym że na codzień (4km jazdy) silnik nie osiąga swojej roboczej temperatury, a jedynie wychodzi za niebieskie pole (zaczyna wtedy dmuchać ciepłym nawiew).

Jeżeli na codzień pokonujesz w większości 4km jazdy autem, to w żaden sposób tego nie zmienisz, aby przyśpieszyć nagrzewanie się silnika i przy tym nie zmarznąć w środku w aucie. Czterocylindrówki mają niestety to do siebie, że długo się nagrzewają w przeciwieństwie do silników sześcio i więcej cylindrowych.
Wskazówka temperatury osiąga u Ciebie połowę skali, co ujawnia fakt, że termostat jest sprawny.
Instalacje gazowe, także wydłużają proces nagrzewania się silnika i elementów w układzie chłodzenia.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 listopada 2007, 22:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
pitekantrop jedyne wyjscie to zamontować grzałke gdzieś żeby pogdrzała płyn, przed wyjazdem z garażu i masz odrazu ciepły silniki ciepło w aucie ;)

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 listopada 2007, 22:15 
Ukasz napisał(a):
wtedy owszem ale w praktyce to musi byc mocno uciążliwe i jak dlamnie przez to conajmiej głupie ;)


rozwiązanie która ja widziałem jedynie zauważyłem praktyczne zastosowanie w.... KAMA3, Tatrach, innych dużych ciężarówkach oraz w Gaziku 69 :rotfl:


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 123 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL