BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 20:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Dymi na zimnym na czarno - jaka może być przyczyna?
PostNapisane: 14 listopada 2007, 11:38 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
520i M50B20 Vanos.

Auto dymi na czarno przy przegazowniu na zimnym silniku, zresztą nie wiadomo jaki jest bo nie dziala wskaźnik temp. Test zegarów wyszedł pozytywny - wskaźnik się podniósł. Auto w trasie (spokojnej) spaliło 12,5 litra.

:hyhy:

Nie dopisałem że na pewnym forum, które uważane jest za kopalnię wiedzy, nie znalazłem podobnego tematu. :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2007, 16:15 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 576
Lokalizacja: Dingolfing/Głogówek
Garaż: 320d
Sonda Lambda ma problemy moim skromnym zdaniem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 listopada 2007, 08:03 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
No dobra odpowiem:
-czujnik temperatury w głowicy :) :D
Koszt ASO 100 i 50zł - są dwa, wymieniłem oba for safety, jeden był nie od BMW - ETK go nie znajduje :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 listopada 2007, 00:07 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
No ok. Czujnik temperatury w glowicy. Tylko nie bardzo rozumiem co on ma do dymienia na CZARNO ? na zimnym silniku

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 listopada 2007, 00:11 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
to pewnie wypalone tłoki lub zawory. Nie przejmuj sie. Bedzie dobrze.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 listopada 2007, 07:11 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Frank napisał(a):
No ok. Czujnik temperatury w glowicy. Tylko nie bardzo rozumiem co on ma do dymienia na CZARNO ? na zimnym silniku


stones1 napisał(a):
to pewnie wypalone tłoki lub zawory. Nie przejmuj sie. Bedzie dobrze.



Proponuję sobie najpierw odpowiedzieć co oznacza dymienie na czarno, po odpowiedzi na to pytanie, odpowiedź przyjdzie sama.

Podpowiedź: Ma to związek z dawkowaniem paliwa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 listopada 2007, 07:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
KotSylwester napisał(a):
Proponuję sobie najpierw odpowiedzieć co oznacza dymienie na czarno, po odpowiedzi na to pytanie, odpowiedź przyjdzie sama.

Podpowiedź: Ma to związek z dawkowaniem paliwa.

Dobra ok 1 czujnik temperatuty jest do wskaznika temperatury w liczniku , a drugi do przedstawiania temperatury jako dane dla komputera.
Jesli auto jest żimne to paliwa podaje więcej ,a jesli ciepłe to mniej.
No ale na zimnym silniku czujnik zepsuty chyba nie poda jeszcze więcej paliwa niz powinien :zdziwko:

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 listopada 2007, 07:29 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
mcgiver, ja nie dywaguję co może będzie a co może nie będzie. Stwierdzam fakt.

Jeden czujnik był włożony nie od BMW (ETK go nie znajduje).

Jest coś takiego w BMW jak tryb serwisowy (o ile dobrze pamiętam że to się tak nazywa)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 listopada 2007, 07:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
http://bmwfans.info/original/E34/Lim/52 ... l-11_1282/
13 to ten czujnik do ecu , w sumie mozliwe ,ze skoro był nie ori to coś pieprzył.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 listopada 2007, 07:44 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Dokładnie zamiast 12 62 1 710 512 (Remote thermometre sending unit) ,jednopinowego był VDO 1710 535 (805/34/1) - dwupinowy. Wpisywałem oba numery w google i jedyne co znalazłem do forum po rosyjsku, gdzie kolesie się pytają od czego to czujnik, ale też nie wiedzą.

stones1, masz możliwość sprawdzić od numerze do czego to czujnik? VDO 1710 535 (805/34/1)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 listopada 2007, 08:38 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
KotSylwester napisał(a):
Frank napisał(a):
No ok. Czujnik temperatury w glowicy. Tylko nie bardzo rozumiem co on ma do dymienia na CZARNO ? na zimnym silniku


stones1 napisał(a):
to pewnie wypalone tłoki lub zawory. Nie przejmuj sie. Bedzie dobrze.



Proponuję sobie najpierw odpowiedzieć co oznacza dymienie na czarno, po odpowiedzi na to pytanie, odpowiedź przyjdzie sama.

Podpowiedź: Ma to związek z dawkowaniem paliwa.



rozumiem ze silnik moze zle pracowac majac bledne informacje o temperaturze. Czyli ciagle pracowal tak jakby byl zimny, na ssaniu. Czy jakis zdrowy silnik kopci na czarno na ssaniu? Od kiedy spalana benzyna nawet w wielkich ilosciach (na ssaniu) dymi na czarno? Moj CL ktory pochlania pewnie mase benzyny na ssaniu nie kopci na czarno...

[ Dodano: 16 Listopad 2007, 08:41 ]
mcgiver napisał(a):
KotSylwester napisał(a):
Proponuję sobie najpierw odpowiedzieć co oznacza dymienie na czarno, po odpowiedzi na to pytanie, odpowiedź przyjdzie sama.

Podpowiedź: Ma to związek z dawkowaniem paliwa.

Dobra ok 1 czujnik temperatuty jest do wskaznika temperatury w liczniku , a drugi do przedstawiania temperatury jako dane dla komputera.
Jesli auto jest żimne to paliwa podaje więcej ,a jesli ciepłe to mniej.
No ale na zimnym silniku czujnik zepsuty chyba nie poda jeszcze więcej paliwa niz powinien :zdziwko:



a niech poda 100L/100km, ale czemu ma to spowodować dymienie na czarno?? Rozumiem ze zimny samochod wywala wiecej spalin, ale nie czarnych.

[ Dodano: 16 Listopad 2007, 08:43 ]
KotSylwester napisał(a):

stones1, masz możliwość sprawdzić od numerze do czego to czujnik? VDO 1710 535 (805/34/1)


" czujnik temperatury wody BMW seria 3/5/7 91- (czarny)-dwubiegunowy M14X1,5 "
m.in. BMW E34 518, 520, 525, 530, 535, 540

zamiennik z EPS to 1 830 176

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 listopada 2007, 08:56 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
stones1 napisał(a):
czujnik temperatury wody BMW seria 3/5/7 91- (czarny)-dwubiegunowy M14X1,5 "
m.in. BMW E34 518, 520, 525, 530, 535, 540


Dzięki, czyli to czujnik do m40, m20, m30 i m60?

stones1, za duża dawka paliwa w silniku benzynowym do to właśnie kopcenie na czarno.... jak olej bierze to na siwo... jak na biało to woda z układu chłodzenia lub skropliny.. - co do białego nie jestem pewien, dużo aut na zimno daje biały dymek (nie mówie że nowych)

[ Dodano: 16 Listopad 2007, 09:03 ]
Acha, ten "właściwy" miał brązowy plastik.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 listopada 2007, 09:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
m50 niby tez wedlug EPS-a

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 listopada 2007, 13:10 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
KotSylwester napisał(a):
Frank napisał(a):
No ok. Czujnik temperatury w glowicy. Tylko nie bardzo rozumiem co on ma do dymienia na CZARNO ? na zimnym silniku


stones1 napisał(a):
to pewnie wypalone tłoki lub zawory. Nie przejmuj sie. Bedzie dobrze.



Proponuję sobie najpierw odpowiedzieć co oznacza dymienie na czarno, po odpowiedzi na to pytanie, odpowiedź przyjdzie sama.

Podpowiedź: Ma to związek z dawkowaniem paliwa.


a ja proponuje najpierw zastanowic sie nad logiką takieg rozumowania

- auto na zimnym silniku i na zbyt bogatej mieszance w stosunku do i tak bardzo bogatej mieszanki jaką ustawia DME zaraz po odpaleniu auta ma dymic na czarno. Podobnie jak diesel. Za to przepalajace olej bedzie dymic na siwo. Wiec diesel dymic winien na zielono? Chyba,ze ten jezdzacy na opałowce, wowczas na rozowo.

- dawkowanie paliwa ma byc zaburzone przez czujnik temp w kolektorze? Zatem w jaki sposob zaburza ten czujnik prace DME na zimnym silniku? POdaje on falszywie ,ze silnik jest goracy ? wiec skad bogata mieszanka . A moze nic nie podaje. Wowczas DME moze pracowac albo na bogatej mieszance albo na ubogiej . JEdnak na zimnym silniku zaraz po odpaleniu , bogata mieszanka jest wskazana.

- Mi w 740 padły obie sondy lambda. CAły czas zmuszały auto do pracy na bogatej mieszance. JAk sie silnik zagrzał, chodził na 4 gary, palił 40/100 bo swiece dosłownie były zalewane benzyną. Nie kopcił jednak na czarno. Przy mocnym depnieciu w gaz, lekki siwy dymek.

Stad moje powatpiewanie w dymienie na czarno poprzez czujnik temp w kolektorze. Malo tego, kolega w 540 miał awarie tego czujnika- auto miało za niskie obr na jałowym, nie pracowało na 100% dobrze,jednak nie dymiło wcale.

Dla mnie kopcenie na zimnym to wytarte pierscienie olejowe, silnik pozniej sie rozgrzewa, metal sie rozszerza i przepalanie oleju nieco maleje....

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 listopada 2007, 14:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Frank, dlaczego więc po zmianie czujnika auto pracuje normalnie i nie kopci?

Dodam że:
-nie działał wskaźnik temperatury
-spalił 12,5.l w trasie ok 110km/h bez wyprzedzania (jechałem przed tym e34 z przeczepą z silnikami, więc powolutku)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 listopada 2007, 15:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
Frank napisał(a):
Stad moje powatpiewanie w dymienie na czarno poprzez czujnik temp w kolektorze

Niewiem czy ktoś coś nie pochrzanił bo mowa jest o czujnikach pod kolektorem wkręcanych w głowice.
A co do dymienia na czarno to ja to też blado widzę.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 listopada 2007, 12:27 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
mcgiver napisał(a):
Frank napisał(a):
Stad moje powatpiewanie w dymienie na czarno poprzez czujnik temp w kolektorze

Niewiem czy ktoś coś nie pochrzanił bo mowa jest o czujnikach pod kolektorem wkręcanych w głowice.
A co do dymienia na czarno to ja to też blado widzę.


racja , moj bład- chodziło oczywiscie o czujnik temp cieczy chłodzacej , ( w V8 dla odmiany wkrecany w blok) . JEdnak oba te czujniki spełniają dosc podobną role w informowaniu DME o tym, na jakiej mieszance powinien pracowac silnik.


Kocie Sylwestrze - nic tylko sie cieszyc z takiego obrotu sprawy, bo objawy naprawde podałes zatrwazajace :niepewny:

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 listopada 2007, 13:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
Frank napisał(a):
Kocie Sylwestrze - nic tylko sie cieszyc z takiego obrotu sprawy, bo objawy naprawde podałes zatrwazajace
:ok:

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 listopada 2007, 14:52 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Też się cieszę :D

PODOBNY przykład:

E24 628csi, swapowana na 3.5. Prawdopodobieństwo uszkodzenia kompa - popma chodzi na stałe.Po kilku minutach pracy auta, odpalania, gaszenia, grzania, spradzania, podłączyliśmy drugi. Efekt? Pierwsze 5 sekund, tuman czarnego dymu.... Potem już luks. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 listopada 2007, 19:57 
Już ci mówie kolego napewno żadne czujniki ani jakies piadroły masz najprawdopodobniej ztwardniałe uszczelniacze na zaworach albo słabują pierscienie


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 149 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL