BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 kwietnia 2024, 09:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Swap z M54b22 na M54b30
PostNapisane: 19 lutego 2016, 17:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Szczecin / Wieluń
Moje BMW: 330i
Kod silnika: M54B30
Witam.

Jako że ostatnio zaczyna mi brakować mocy zastanawiam się nad swapem na 3.0, myślałem dodatkowo zostawić dyfer od 2.2 aby autko szybciej bujało się do setki i tu moje pytania.

Co koniecznie trzeba wymienić przy swapie?, a co wypadałoby zmienić, tzn można trochę odłożyć w czasie ?
Czy większość podejdzie P & P czy wymaga to jakieś rzeźby?
Czy sprzęgło, skrzynia, dyfer i wał od 2.2 podejdą do 3.0 ? jeśli tak to czy wytrzymają pod tym motorem.

Planuje do tego kupić jakiegoś anglika bo to chyba najbardziej rozsądne, w razie problemów z częściami zawsze jest dawca.
Miło gdyby wypowiedziały się osoby które miały doczynienia z takim swapem i podzieliły się swoimi opiniami oraz na co zwrócić uwage / na co uważać.

Wiem że było sporo takich tematów, ale w żadnym nie uzyskałem wyczerpujących odpowiedzi na moje pytania.

Z góry dzięki !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap z M54b22 na M54b30
PostNapisane: 20 lutego 2016, 15:55 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 72
Moje BMW: E46 Compact 330ti
Kod silnika: M54B30
Wszystko jest P&P...
sprzeglo i napedy podejda ale dlugo nie wytrzymia :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap z M54b22 na M54b30
PostNapisane: 24 lutego 2016, 04:42 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
w dziale zrób to sam był temat opisujący krok po kroku swap z 320i na 330i - poszukaj

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap z M54b22 na M54b30
PostNapisane: 24 lutego 2016, 23:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Szczecin / Wieluń
Moje BMW: 330i
Kod silnika: M54B30
wladekkow, jeśli chodzi ci o ten temat to widziałem, ale tutaj swap z 2.0 czyli m52 a nie m54 więc jest pare różnic, ale sporo informacji z tego tematu z pewnością się przyda. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap z M54b22 na M54b30
PostNapisane: 25 lutego 2016, 01:05 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23100
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Skoro masz zamiar nabyć anglika na ten swap to wymieniał bym wszystkie podzespoły tak było jak ori 3.0 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap z M54b22 na M54b30
PostNapisane: 16 stycznia 2019, 11:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 120
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e39 touring 520i '02
Kod silnika: m54b22
lekko się wtracę bo do tej pory nie znalazłem zadowalającej odpowiedzi. Czy jezeli zmienię b22 na b30 (osprzęt ten sam m54) to czy komputer tez wymaga wymiany? Czy tylko podmiana softu? (mam kabel na OBD i trochę grzebałem w ECU).
A na koniec dodam zamieszania ze blok jest nie 3.0 tylko od M52b28Tu :) założyłem ze od 2.8 do 3.0 niewielka różnica i soft od 3.0 ogarnie ten silnik. Ale czy na pewno?


Ostatnio edytowano 17 stycznia 2019, 12:59 przez maroFX, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap z M54b22 na M54b30
PostNapisane: 16 stycznia 2019, 11:11 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
Komputer w sensie fizycznym jest ten sam, różni się softem. Nieznacznie ale się różni. Odpalić odpalisz i bez stopera ręku raczej różnicy nie będzie.

Ale są magicy do których wysyłasz kompa i Ci wgrają co trzeba kkkkkamil między innymi ;)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap z M54b22 na M54b30
PostNapisane: 16 stycznia 2019, 11:58 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23100
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Kolega wyżej już Ci podpowiedział :)

Podmień sobie soft na 3.0 żeby to było tak jak być powinno ;) A jest to bezproblemowa operacja ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap z M54b22 na M54b30
PostNapisane: 22 czerwca 2020, 16:27 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 10
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B22
Witajcie
odkopię troszkę temat gdyż przymierzam się również do Swapa z M54B22 < NA > M54B30
ciężko znaleźć jakieś informacje na temat na forach można znaleźć jedynie jakieś szczątkowe informacje

i nie bardzo wiem jak się przygotować do tematu jedni piszą że wszystko pasuje plug and play i osprzęt z B22 zostaje
inny piszą że tak pasuje plug and play ale pół auta trzeba przełożyć :zabawa: zwariować można :zdziwko:

jak to w końcu z tym swapem ??
mam e46 320Ci Cabrio przedlift z roku 2000 silnik M54b22
1) osprzęt silnika zostaje mój ? czy muszę kupić silnik z osprzętem ?
2) szukać silnika B30 przed czy poliftowego ? ma to znaczenie ?

dyfer, wał, półośki przekładam bo wiem że to może szybko dokończyć żywota z silnikiem B30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap z M54b22 na M54b30
PostNapisane: 25 sierpnia 2020, 08:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 120
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e39 touring 520i '02
Kod silnika: m54b22
gdyby nie to, że czasu mi zabrakło i leży u mnie b28TU w garażu, to napisałbym więcej o takim swapie. Ogólnie moj research w temacie jest taki, że przekładasz cąły osprzęt z b22 do b30 razem z ECU odpali od strzała. Natomiast zaleca sie jeszcze kolektory dolotowe od b30 które są wyraźnie obszerniejsze. Poza tym jeżeli nie pałujesz auta pod Biedrą i nie zamierzasz startować we wszystkich ulicznych wyściach, czy tam być miszczem prostej, to zarówno skrzynia jak i reszta wytrzyma :) Wymieniasz tarczę sprzegła i docisk na większe (co tez nie jest niezbędne), a dwumasa jest ta sama. W B22 masz duże przełożenie na dyfrze co idzie na korzyść napędu pod względem wytrzymałości, dopiero własnie jak zmienisz na krótsze przełożenie, wał i skrzynia będą miały ciężej, ale nie znaczy ze od razu sie rozpadną. Tych skrzyń nie projektowano "na styk".


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL