BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 09:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [e46,39 M54] Trzęsie na zimnym, wypadanie zapłonu
PostNapisane: 11 lipca 2018, 09:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52
Wiec wygada na ktorys czujnik, ktory w trybie awaryjnym jest pomijany. Robil ktos logowanie np inpa z podpieta przezplywka i bez? Albo wypinal zamiast przeplywki, wydechowy vanos? Jakie macie soft? Byly aktualizowane np do najnowszej? W TIS z tego co zauwazylem nawet zaleca update szczegolnie dla m52tu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46,39 M54] Trzęsie na zimnym, wypadanie zapłonu
PostNapisane: 30 listopada 2020, 21:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 120
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e39 touring 520i '02
Kod silnika: m54b22
trochę odkopuję.
U mnie silnik m54b22 odpala idealnie równo w każdej temperaturze, schodzi z 1000 na 750 i stoi jak beton. ALE JEST WYJATEK!
Zauważyłem pewną zależność która praktycznie zawsze zachodzi. Otóż: problem nierównej pracy przez pierwsze minuty po uruchomieniu silnika wystąpi, gdy parę godzin wcześniej lub nawet dzień wcześniej uruchomiłem auto na chwilę, np. żeby przeparkować. Czyli wyłączam silnik zimny który jest jeszcze na ssaniu. Nigdy nie zdażyło mi się to gdy gasiłem nawet trochę rozgrzany silnik. Mam problem z konsumpcja oleju jak wiele M54. Na pewno uszczelniacze zaworowe i chyba pierścienie padają. Czy to nie jest przypadkiem problem dużej dawki paliwa i nagromadzonego oleju w cylindrze, który np. zachlapuje świecę i tak zostaje, albo sonda na jednym banku się zasyfia tym olejem i ma problem przez jakiś czas aż się nie wypali?
Różnica jest taka w stosunku do postów poprzedników, że u mnie drgawek silnik dostaje natychmiast po odpaleniu i one zazwyczaj powoli płynnie się uspokajają w ciagu 1-2 minut. Wczoraj sprzątałem auto i wyturlałem się z posesji. Dzisiaj silnik złapał błędy na 1,4,5 cylindrze, dostał CHECK'a i zgasł. Ale że się spieszyłem to odpaliłem ponownie i tak pojechałem. Po 100 metrach jazdy chodził już równo. INPA mówi ze błędy były ale już nie ma.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46,39 M54] Trzęsie na zimnym, wypadanie zapłonu
PostNapisane: 6 grudnia 2020, 19:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1178
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: BMW e39 528i
Kod silnika: m52b28
Garaż: byłe e34: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134211
jest e39: viewtopic.php?f=6&t=169366&start=20
Częstą przyczyną drgawek na zimno jest głowica, jak motor delikatnie się zagrzeje to uszczelniają się mikro pęknięcia, przerabiałem w wielu m54 gdzie klienci u różnych mechaników pół samochodu wymieniali...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46,39 M54] Trzęsie na zimnym, wypadanie zapłonu
PostNapisane: 12 grudnia 2020, 00:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 120
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e39 touring 520i '02
Kod silnika: m54b22
ale mój silnik odpala nawet przy -15 idealnie jak po sznurku, o ile tylko wcześniej był gaszony po chociaż krótkiej jeździe. Gdyby były jakieś pęknięcia to miałbym drgawki za każdym odpaleniem? :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46,39 M54] Trzęsie na zimnym, wypadanie zapłonu
PostNapisane: 24 grudnia 2020, 14:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
maroFX napisał(a):
ALE JEST WYJATEK!
Zauważyłem pewną zależność która praktycznie zawsze zachodzi. Otóż: problem nierównej pracy przez pierwsze minuty po uruchomieniu silnika wystąpi, gdy parę godzin wcześniej lub nawet dzień wcześniej uruchomiłem auto na chwilę, np. żeby przeparkować. Czyli wyłączam silnik zimny który jest jeszcze na ssaniu.


U mnie identyczna sytuacja, też się zastanawiam jak to powiązać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL