kup sobie trzy potencjometry w sklepie z częściami elektronicznymi 1, 10 i 100 kiloomów
i trzy rezystory 1 i 10kiloomów oraz 100 omów.
Po kolei - jako PIERWSZY (!!!!) bierzesz potencjometr 100kiloomów i rezystor 10kiloomów:
- ustawiasz suwak w POŁOWIE!!!
- jeden kabel z auta podłączasz do suwaka(przeważnie środkowe wyprowadzenie potencjomentru)
- drugi kabel z auta PRZEZ REZYSTOR do jednego z bocznych wyprowadzeń potencjometru.
- po podłączeniu kombinujesz z ustawieniami w różnych pozycjach.
Jesli wyjdzie lipa bierzesz potencjometr 10 kiloomów, rezystor 1 kiloom i powtarzasz zabawę. Jeśli dalej lipa probujesz z trzecim zestawem czyli 1 kilo/100 omów. Jeśli nadal lipa znaczy że numer z rezystorem zamiast poduszki nie działa......
Potencjometry najlepiej obrotowe polskie - koszt jakies 5-10 zeta za 3 sztuki.
Rezystory najlepiej 1,25 wata - koszt jakas złotówka za trzy. Rezystory sa potrzebne zeby w skrajnym położeniu suwaka nie zewrzeć przewodów bezpośrednio do siebie.