BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 20:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] M54B30 swap a ASC / DSC, problem!
PostNapisane: 25 marca 2017, 22:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B22
Witam,

ostatnio wrzucałem do mojej E46 silnik 3.0 M54B30, poprzednio był M54B22 z systemem ASC. Dawca z którego brałem silnik miał system DSC. Wszystko ładnie jeździ, silnik ma moc, odcina jak należy, jednak nie działa system kontroli trakcji, abs oraz prędkościomierz. Wszystkie czujniki ABS jak i sama pompa są w 100% sprawne.. Okazało się, że nie ma jakiejś komunikacji między silnikiem (dsc) a ASC. Jak można rozwiązać ten problem? Nie chciałbym dokładać DSC tylko jakoś pogodzić silnik z ASC, czy jest taka możliwość? Z góry dziękuję za wszelkie informacje..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B30 swap a ASC / DSC, problem!
PostNapisane: 26 marca 2017, 20:46 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1864
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
1. szukać sterownika silnika który współpracował z ASC,
2. szukać magika, który ogarnie przeprogramowanie nieszczęsnego MS43 pod soft od 3.0 z ASC
3. przekładać całe dsc do siebie ;p

Tak wogóle to zmieniałeś sterownik silnika?? Jeśli tak to zapakuj swój i poszukaj kogoś, kto wrzuci ci soft od m54b30 i powinno latac.

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B30 swap a ASC / DSC, problem!
PostNapisane: 26 marca 2017, 22:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B22
Sterownik silnika został, tylko mapa dograna od 3.0 i niestety nie działa to co pisalem w pierwszym poście..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B30 swap a ASC / DSC, problem!
PostNapisane: 27 marca 2017, 21:39 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1864
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
to soft z dsc musi byc wtakim razie, przeciez miales identyczny silnik tylko 2.2 i i latało z ASC

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B30 swap a ASC / DSC, problem!
PostNapisane: 27 marca 2017, 22:47 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 2237
Lokalizacja: Stalowa Wola/Bandon-Ireland
Moje BMW: E46Coupe E63Coupe
Kod silnika: M54B30 M57D30TU
cos tu jest nie tak..

swap z m54 na m54 i nie dziala??

z reguly 330 mialy dsc od 2000 roku z dodatkowa pompa obok caleo dsc

ja mailem w 2002 n42 z asc tym ktory mozna wylaczyc na 2 sposoby trzymajac dluzej przycisk wrzucilem do teh budy m54 ktrore mialo dsc i to jescze na szarych sensorach , nic nie wspolgralo ale ogarnalem i dziala...

z ecu zielono bialy kabel to komunikacja z trakcja o ile pamietam

_________________
Garage....
Betsy
Czarna Wdowa
Silver Queen
White Lady

"No Replacement for Displacement... "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B30 swap a ASC / DSC, problem!
PostNapisane: 28 marca 2017, 08:57 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Na początek skasuj adaptację w silniku. Jedna z opcji to kasowanie informacji o sprzęcie współpracującym(jak np. multifunkcja)

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B30 swap a ASC / DSC, problem!
PostNapisane: 28 marca 2017, 09:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B22
Miałem też chwilowo oryginalny soft z 2.2 (na asc) i też asc nie działało w 3.0... wiec wątpie, że to wina softu :/ Adaptacja już była kasowana i dalej to samo, czujniki wszystkie są sprawne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B30 swap a ASC / DSC, problem!
PostNapisane: 28 marca 2017, 10:10 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Wrzuć błędy z silnika i ASC

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B30 swap a ASC / DSC, problem!
PostNapisane: 28 marca 2017, 14:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B22
Silnik nie ma błędów, ale w asc było że nie ma komunikacji między sterownikiem silnika a asc.. Potem podjade na kompa i zobaczę dokładniejszy nr błędu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B30 swap a ASC / DSC, problem!
PostNapisane: 28 marca 2017, 15:06 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Może trzeba zmienić klucz kodowy pod nowy motor i wtedy przekodować ASC


Były M54 bez DSC. Kolega ma u siebie ASC i jest to fabryczne 330i


Podeślij nr VIN swojego samochodu i najlepiej screen z kluczem kodowym z NCSExpert

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B30 swap a ASC / DSC, problem!
PostNapisane: 29 kwietnia 2017, 11:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B22
Nadal walczę z problemem...

Podłączyłem się pod kompa i w inpie zauważylem przy wejsciu w ASC że prędkość pokazuje, ale zczytuje ją tylko z kól przednich. obydwa tylne czujniki działają ale nie czyta z nich prędkości (pokazuje 0kmh). Przy swapie wymieniałem tez piasty z 3.0, czujniki zostały moje. zauwazylem ze czujniki z 3.0 były dłuższe (bardziej wchodziły w piasty), moje natomiast są krótsze, moze to jest przyczyną? Jednak czujniki z 3.0 mają niebieską wtyczkę a moje szarą.. To możliwe, że czujniki z 2.2 są krótsze i przez to może nie czytać prędkości? W asc nie pokazuje żadnych błędów, przesylam zdjęcie z odczytu czujników abs.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B30 swap a ASC / DSC, problem!
PostNapisane: 29 kwietnia 2017, 14:15 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
No kolego nie czyta ci prędkości tylnych kół.
Czujniki za krótkie , bardzo możliwe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B30 swap a ASC / DSC, problem!
PostNapisane: 29 kwietnia 2017, 17:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B22
Jakie czujniki w takim przypadku zastosowac? Czujniki z 3.0 są z inną wtyczką, sprobowałem jeden podłączyć (obcieta wtyczka, połączone kable) i niestety to nie trybi. Są jakieś dłuższe czujniki do asc pod piasty 3.0?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B30 swap a ASC / DSC, problem!
PostNapisane: 29 kwietnia 2017, 18:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
Do 09.2000r były czujniki pasywne (szara wtyczka), od 10.2000r czujniki aktywne (niebieska wtyczka). Zobacz co tam dokładnie siedzi, jaka jest odległość od czujnika do wieńca na przegubie. Widać to pod autem. Do prędkościomierza sygnał daje tylny lewy czujnik.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B30 swap a ASC / DSC, problem!
PostNapisane: 29 kwietnia 2017, 22:25 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 2237
Lokalizacja: Stalowa Wola/Bandon-Ireland
Moje BMW: E46Coupe E63Coupe
Kod silnika: M54B30 M57D30TU
juz wiem jaki masz problem. masz stare przedliftowe wahacze wzdluzne z tylu. one byly na czujnikach abs z siwymi wtyczkamii taka koncowka kwadratowa przy koronce . muisz dac niebieskie plaskie ale ode nie dostana do koronki. musisz opilowac sensory abs albo zmienic wahacze na te od wrzesnia 2001

_________________
Garage....
Betsy
Czarna Wdowa
Silver Queen
White Lady

"No Replacement for Displacement... "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B30 swap a ASC / DSC, problem!
PostNapisane: 29 kwietnia 2017, 23:58 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Wg ETK do 07/2000r był czujnik o nr 3452 1166126
Jest to czujnik z szarą wtyczką.
Pasuje tylko do 3.0i

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B30 swap a ASC / DSC, problem!
PostNapisane: 1 maja 2017, 10:30 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 2237
Lokalizacja: Stalowa Wola/Bandon-Ireland
Moje BMW: E46Coupe E63Coupe
Kod silnika: M54B30 M57D30TU
Widzisz
Kliknij w moja galerie Silver queen
To jest 330ci 2000 rok czerwiec początek serii
Tak to właśnie jest ze na przełomie są różne części

Ja miałem wydech i katy jak 2.8
Co mnie cieszy bo nie miałem zatkanych kolektorów jak późniejsze m54

Problem z trakcja polega na tym ze 330 miało dsc bez wzg na rok i w późniejszych modelach milalo dsc i niebieskie czujniki tj wtyczki
Przednie tak samo tylko ze z ta różnica ze przód Piasta podchodzi pod nowy i stary a rył już nie
Jest inny odlew i dostosowany pod dłuższy czujnik tj siwa wtyczka . Koronki nie założysz większej bo to nie miało by sensu

Masz kilka możliwości

1.Piłować wahacz ( odradzam )
2.Wymienić wahacze na 330 i/d od modelu po 2000
3. Odpiłować mocowanie niebieskiego czujnika i włożyć go głębiej i zabezpieczyć mocnym silikonem . Drut ale będzie działać jedli zrobisz to dobrze to na lata

Robiłem tak i dzila 5 rok

Użyj suwmiarki , wszytko dobrze oczyść .

Powodzenia z wyjmowaniem starych

Ja obecnie kupiłem cały tylny wózek od 330cia i biorę go do piaskowania itp ale on już jest 2002

Powodzenia jak coś to pisz na priv

Pamiętaj żeby hamulce tez przełożyć

_________________
Garage....
Betsy
Czarna Wdowa
Silver Queen
White Lady

"No Replacement for Displacement... "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B30 swap a ASC / DSC, problem!
PostNapisane: 1 maja 2017, 15:57 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
starscream napisał(a):
Problem z trakcja polega na tym ze 330 miało dsc bez wzg na rok

Mylisz się. Na początku były wersje z ASC. Taki model posiada mój kolega. 330i sedan z 2000r. Ma ASC

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B30 swap a ASC / DSC, problem!
PostNapisane: 1 maja 2017, 16:45 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 2237
Lokalizacja: Stalowa Wola/Bandon-Ireland
Moje BMW: E46Coupe E63Coupe
Kod silnika: M54B30 M57D30TU
cursor napisał(a):
starscream napisał(a):
Problem z trakcja polega na tym ze 330 miało dsc bez wzg na rok

Mylisz się. Na początku były wersje z ASC. Taki model posiada mój kolega. 330i sedan z 2000r. Ma ASC



tak czy inaczej niczego kluczowego tym nie wniosles do tematu.

sprawdz u kolegi czy nie ma dodatkowej pompy obok gownej od abs

_________________
Garage....
Betsy
Czarna Wdowa
Silver Queen
White Lady

"No Replacement for Displacement... "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B30 swap a ASC / DSC, problem!
PostNapisane: 1 maja 2017, 19:43 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
starscream napisał(a):
tak czy inaczej niczego kluczowego tym nie wniosles do tematu.

Kluczowa jest informacja, że było ASC z M54B30, a więc nie trzeba całego systemu zmieniać na DSC

Wg ETK po 09/01 także występowało ASC w parze M54B30

Sam sterownik jest taki sam, więc zapewne wystarczy samo kodowanie, aby zniknął błąd związany ze sterownikiem silnika

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 119 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL