BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 09:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 320i problem z ukladem chlodzenia
PostNapisane: 3 września 2017, 14:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: 320i
Witam serdecznie
Jestem nowy na tym forum i na poczatku chcialbym wszystkim szczerze podziekowac za prace jaka wkladacie w pomoc innym.

Pomimo tego ze to forum jest obszernym zbiorem wszelkich informacji na temat usterek oraz ich naprawy musialem zalozyc nowy temat poniewaz goni mnie czas , a musze podjac konkretna decyzje co do sposobu naprawy mojego BMW.

Mianowicie kupilem BMW E46 320i z 2002roku. Samochod nie mial plynu chlodzacego po ogledzinach zauwazylem ze zbiornik wyrownawczy jest pekniety z boku. Pekniecie bieglo w zdloz zbiorniczka wygladalo to jak by wysokie cisnienie rozsadzilo zbiornik. Niestety musialem przejechac tym autem kilka kiometrow od miejsca zakupu to miejsca zamieszkania wiec w drodze staralem sie nie przegrzewac silnika robiac postoje zeby zbic temperature i ciagle dolewalem plynu.
Po dojechaniu wymienilem zbiornik na nowy i dolalem plynu.

I wlasnie tu zaczyna sie moj problem. Po dolaniu plunu chlodniczego postepowalem zgodnie z instrukcja odpowietrzania ktora znalazlem w internecie. Instrukcja mowila aby zalac zbiornik, odkrecic odpowietrzacz i poczekac az poleje sie plyn bez pechezykow powietrza, zakrecic odpowietrzacz, nie zakrecajac korka odpalic silnik, dolewac plynu w razie potzeby, gdy silnik osiagnie temperature jeszcze raz odpowietrzyc. Do ukladu weszlo jakies 7-8L. Zgodnie z instrukcja wszystko poszlo jak wydaje sie powinno byc. Po zakreceniu odpowietrzacza obserwowalem czy w zbiorniczku zacznie sie cyrkulacja plynu chlodzacego po osiagnieciu przez silnik temperatury pozwalajacej na otworzenie sie termostatu. Po chwili z malej dziurki po prawej leniwie zaczol plynac plyn chlodniczy co jak mniemam znaczy ze termostat sie otworzyl. Niestety chwile pozniej poziom plynu w zbiorniczku zaczal sie szybko podnosic i przelewac. Poziom plynu w zbiorniczku podnosil sie jakby byl wypychany od dolu i dobijany jeszcze przez plyn z cyrkulacji.
Zgasilem silnik. Pomyslalem ze moze uklad nie jest jeszcze wystarczajaco odpowietrzony wiec raz jeszcze odkrecilem odpowietrzacz. Z odpowietrzacza wydostalo sie od groma powietrza i pary. Poziom plyny w zbiorniku obnizyl sie. Zakrecilem odpowietrzacz i odpalilem silnik. I znowu powturka ze scenarjusza. W zbiorniczku poziom plynu prawidlowy, silnik chodzi, osiaga temperature, wlacza sie termostat i zaczyna sie cyrkulacja, zbiorniczek sie wypelnia i przelewa, odkrecam odpowietrzanie i leci od groma pary i powietrza plujac na przemian plynem, poziom w zbiorniczku opada. Powturzylem ta operacje jakies cztery razy i za kazdym razem bylo tak samo.

Mam kilka teorji ale nie wiem ktora moze byc najbardziej prawdopodobna

Teoria nr 1
Zle odpowietrzam uklad ( chociaz weszlo tam jakes 7-8L plynu a silnik juz sie nie grzeje tylko pojawia sie to wypychajace cisnienie. Jestem pewien ze jak zakrece korek zbiorniczka i przejade sie autem to znowu rozsadzi zbiornik)

Teoria nr 2
Termostat nawala i moze w jakis sposob nie otwiera sie do konca co zakluca cyrkulacje ( chociaz nie wydaje mi sie zeby to termostat utrudnial odpowietrzanie)

Teoria nr 3
Pompa wody sie rozsypala ( moze pompa zakluca cyrkulacje )

Teoria nr 4
Uszczelka pod glowica ( I ku tej opcji sklaniam sie najbardziej. Uszczelka uszkodzona gdzies w polowie kanalow chlodzenia i cisnienie dostaje do ukladu i wybija na dwie strony. Chociaz nie ma innych objaw uszkodzenia uszczelki. Olej czysty, uklad chlodzenia czysty, silnik chodzi rowno, wydech nie kopci. )

Prosze o wasze porady i z gory dziekuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 320i problem z ukladem chlodzenia
PostNapisane: 3 września 2017, 14:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 127
Moje BMW: E83
Kod silnika: M47N
Przy odpowietrzaniu zapomniałeś że należy włączyć ogrzewanie na Max a nawiew na minimum.
Piszesz
Kalbar8586 napisał(a):
Po chwili z malej dziurki po prawej leniwie zaczol plynac plyn chlodniczy co jak mniemam znaczy ze termostat sie otworzyl.

Z tej dziurki to powinno zaraz sikać po uruchomieniu silnika bo to jest z małego obiegu nie zależnie od termostatu. Jak nie sika to zazwyczaj jest źle odpowietrzone lub padła pompa. W twoim wypadku źle odpowietrzone, te jednostki się ciężko odpowietrzają, pomaga zaparkowanie przodem do góry.
Ten sik powinien zwrastać z obrotami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 320i problem z ukladem chlodzenia
PostNapisane: 3 września 2017, 15:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: 320i
Dzieki za podpowiedz. Nawiew mialem wlaczony na grzanie a dmuchawe na maxa bo tak bylo w instrukcji ( sorry pominolem to w opisie)
Tylko ze z nawiewow lecialo zimne powietrze nawet po rozgrzaniu silnika. Czy to ma jakis zwiazek?
Zrobie teraz tak jak mowisz i napisze co z tego wyszlo. Swoja droga to dobry pomysl z tym podniesieniem przodu.
Jeszcze raz dzieki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 320i problem z ukladem chlodzenia
PostNapisane: 3 września 2017, 16:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 127
Moje BMW: E83
Kod silnika: M47N
Brak ogrzewania zazwyczaj świadczy o złym odpowietrzeniu , po prostu jest w układzie uwięzione powietrze i niema obiegu ale też może to być przez padniętą pompę.
Co prawda Ci trochę sikało z małego obiegu w zbiorniczku wyrównawczym co by świadczyło o pracy pompy ale to też mógł być wyrzucany płyn jak się zagotował w silniku.
Dobrze odpowietrzyć i sprawdzić czy jeszcze na zimnym sika w zbiorniczku jak nie to by znaczyło że padła pompa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 320i problem z ukladem chlodzenia
PostNapisane: 3 września 2017, 16:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: 320i
Dokladnie.
Zazwyczaj ten maly stumien jest dosc mocny a umnie taki jakis leniwy byl a na poczatku wogle nic nie lecialo no i pojawil sie doslownie chwile przed tym jak ze zbiornika zaczelo wypychac plyn od spodu czyli w momecie wzrostu cisnienia. Pompa troszke halasuje wiec to trzyma sie kupy.
Czuje ze jestesmy coraz blizej rozwiazania problemu.

Wielkie dzieki. :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 320i problem z ukladem chlodzenia
PostNapisane: 4 września 2017, 20:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: 320i
Witam ponownie

Dzieki za wsparcie w mojej sprawie wszystkie posty okazaly sie pomocne.

Dzisiaj sprobowalem raz jeszcze odpowietrzyc uklad stawiajac auto pod gore oraz ostepujac zgodnie z waszymi wskazowkami. Niestety efekt ten sam. Ale dzieki waszym opisom wiem ze to napewno pompa i termostat. Pompa poniewaz nie ma obiegu, plyn nie przelewa sie do zbiorniczka no i halasuje takze juz nowa zostala zamowiona. Termostat poniewaz zauwazylem ze w miejscu gdzie jest zamontowany zebral sie osad a po sciagnieciu osadu pokazaly sie babelki. Moze to tylko uszczelka ale zamowilem nowy termostat tak dla pewnosci. Ponadto test CO2 takze jest w drodze. Wszystkie czesci powinny byc w tym tygodniu. Jak tylko wstawie nowe czesci opisze jak dziala autko.

Jeszcze raz wiekie dzieki za dotychczasowa pomoc.
Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320i problem z ukladem chlodzenia
PostNapisane: 13 września 2017, 03:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: 320i
Witam serdecznie

Pompa i termostat wymieniony.
Po wymianie czesci udalo sie odpowietrzyc uklad lecz radosc nie trwala dlugo. Po udanym odpowietrzeniu przejechalem sie autem i niestety po chwili temperatura silnika na wskazniku wzrosla. Gdy zatrzymalem samochod zauwazylem wyciek plynu chlodzacego z pod auta. Poszla chlodnica, cisnienie w ukladzie rozwalilo chlodnice. Test co2 wykazal spaliny w ukladzie wiec uszczelka pod glowica jak podejzewalem. 
Wiec teraz runda druga.        Uszczelka VS ja.
Wymiana samej uszczelki to nie problem niestaty zatrwaza mnie temat "DOUBLE VANOS" a dokladnie poprawnego ustawienia tego systemu. Wiem ze sa dostepne zestawy specjalnych narzedzi do tej czynnosci jak i slyszalem o pewnych domowych sposobach lecz tak naprawde opinie sa podzielone co do obydwu metod. Chodzi o to ze ponoc nawet uzycie zestawu bmw nie daje gwarancji poprawnosci ustawienia Vanos a z drugiej strony czytalem posty ludzi ktorzy dali rade bez specjalnych narzedzi. 
Czy moze ktos mial jakies doswiadczenia z ustawianiem podwojnego Vanosa?
Prosze o wszelkie porady.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320i problem z ukladem chlodzenia
PostNapisane: 9 września 2018, 15:31 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 46
Posty: 5
Lokalizacja: Polska Oświęcim
Moje BMW: bmw e61
Kod silnika: N53 B30A
Witam. mam pytanko cieknący plyn chłodniczy z tyłu silnika w bmw e61 rok produkcji 2007 po lifcie. Problem dotyczy wycieku z tyłu silnika z góry? Co to może być i jak się do tego zabrać. Proszę o pomoc???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320i problem z ukladem chlodzenia
PostNapisane: 10 września 2018, 06:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Zacznij od zdjęcia osłon pod autem i podszybia, tam raczej nie ma żadnego krućca, więc może nagrzewnica albo któryś z okolicznych przewodów.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320i problem z ukladem chlodzenia
PostNapisane: 10 września 2018, 18:38 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 46
Posty: 5
Lokalizacja: Polska Oświęcim
Moje BMW: bmw e61
Kod silnika: N53 B30A
Ok dzięki za info to chyba waz od chłodzenia z tyłu silnika jutro mechanik potwierdzi. Mam pytanko dużo roboty z tym podszybiem podobno pod plastikami jest podszybie metalowe??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320i problem z ukladem chlodzenia
PostNapisane: 10 września 2018, 21:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Nie ma dużo roboty, jak wyjmiesz filtry kabinowe to będzie trzeba przekręcić kilka śrub/blokad i gotowe.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320i problem z ukladem chlodzenia
PostNapisane: 11 września 2018, 18:44 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 46
Posty: 5
Lokalizacja: Polska Oświęcim
Moje BMW: bmw e61
Kod silnika: N53 B30A
Ok wielkie dzięki. :ok: :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL