Cytuj:
natomiast żarówki wewnetrzne są dwuwłóknowe i o ile rozumiem że na postoju świecą włókna 5 watowe to nie wiem po co są te 21 watowe skoro do nieczego nie są używane
...bo i nie są używane.
Chyba, że jest jakaś opcja, która wymaga dwuwłóknowej żarówki, ale wówczas mogliby zastosować inny korpus.
Odpowiedź według mnie kryje się w samych żarówkach.
Każda z tego typu żarówek na metalowej obsadzie posiada bolce. Bolce te muszą idealnie spasować z oprawą żarówki co gwarantuje założenie właściwej żarówki.
Zarówki od tylnich postoji to Standardowe 5 watówki z okrągłą lub lekko wydłużoną bańką, ale są także żarówki 4 watowe o identycznej budowie, lecz nie pamiętam już, czy układ bolców na obsadach tych żarówek jest identyczny. Wydaje mi się, że tak.
Jednak ten typ żarówek nie ma zastosowania w tych lampach i to właśnie dlatego, że można omyłkowo założyć 5 W i pomylić ją z 4W.
Zarówki zewnętrzne to typowe 21 Watówki.....nie można ich pomylić z mocniejszymi żarówkami, bo tego typu nie ma, a pomyłka ze słabszymi żarówkami nie wyrządzi żadnej szkody elektronice.
Z żarówkami wewnętrznymi jest jednak problem i tylko dla uniknięcia usterek z modułem światła wysunęli takie rozwiązanie jakie jest obecnie.
Dwuwłóknowa żarówka, która ma tam zastosowanie nie oznacza, że to 21 Watowe włókno ma świecić. Otóż ono nie jest używane wogóle i ma nie być używane. Zastosowana żarówka to nie jest 5W/21W/12V lecz 4W/21W/12V......oba typy żarówek różnią się bolcami na obsadach.
Rozwiązanie to uniemożliwia zastosowanie w tym miejscu żarówki 5W/21W/12V a jedynie te o małych mocach, których także założenie sprawi, że nie będą świecić, gdyż posiadają jednego "wrzoda" centralnie po środku a nie po bokach jak wymaga tego oprawa.
Jednym słowem : żarówki 4 watowej (małej) nie założysz, gdyż łatwo można ją pomylić z żarówką 5 watową.....i świecić i tak nie będą, gdyż blaszka w oprawie na to nie pozwala. To samo tyczy się żarówki 21 watowej. Żarówki typu 5W/21W/12V również nie założysz, gdyż bolce na obsadzie na to nie pozwalają. Możesz więc założyć jedynie żarówkę 4W/21W/12V.
Jasno więc z tego wynika, że moduł świateł toleruje tylko żarówkę 4W i żadnej innej.....tzn fabrycznie, żadnej innej i lepiej się tego trzymać.
Nie wiem, dlaczego takie kryterium, że tylko 4 Wat.
Po dwie żarówki w każdej z lamp od postoi to już w sumie 8 Wat na lampę......podejrzewam, że ta zewnętrzna podczas pracy na postojówkach świeci właśnie jak żarówka 4 watowa.
Starsze auta miały tylko jedną żarówkę 5 watową i gdy się przepaliła, to jednej strony auta nie było widać w nocy. Dwie żarówki natomiast na lampę, dają to bezpieczeństwo, że podczas spalenia jednej nikt nam w tyłek nie wjedzie. Dla zminimalizowania zaś poboru prądu i ograniczenia jasności lamp tylnich ograniczyli moc żarówek do 4 Wat.
Tylko takie widzę wytłumaczenie zastosowanego rozwiązania.
Zaspokoiłem ciekawość ??