BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 23:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] wypadanie zapłonu M52TU
PostNapisane: 9 października 2017, 11:37 
Offline
Forumowicz

Wiek: 30
Posty: 135
Lokalizacja: Zamość
Moje BMW: 528i E39
Kod silnika: M52TUB28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=158059
witam

od pół roku mam problem z wypadaniem zapłonu w M52TUB28. Problem zaczął się na wiosnę, autko zaczęło dużo palić. Po szybkim przesłuchaniu silnika znalazłem 3 nieszczelności w układzie dolotowym. Po naprawie/wymianie elementów gumowych układu dolotowego auto na jakiś czas przestało mieć problem z wypadaniem zapłonu, oraz zaczęło o wiele mniej palić. Do czasu gdy wracałem z Belgii, gdy przekroczyłem prędkość 160 ( tempomat i powyżej 4 tys obrotów silnika) silnik stracił moc i zaczął nie równo pracować. Wystarczyło zgasić silnik i ponownie odpalić. Problem występuje gdy jadę z równą prędkością i obrotami powyżej 4 tyś. Czuć też spadek mocy powyżej 4 tyś obrotów. Do tej chwili sprawdziłem cały układ dolotowy, jest szczelny. Vanosy były robione, DISa sprawna, nowe świece zapłonowe, sondy kontrolne. Podejrzenia mam co do alternatora i problemu w układzie zapłonowym. Na powrocie z zagranicy lodówka samochodowa doprowadziła do zwarcia i spaleniu bezpiecznika 30A w bagażniku. Zwarcie było na tyle duże że xenony nie chciały odpalić. Na chwilę obecną alternator był regenerowany ale przy maksymalnym obciążeniu ładowanie spada do +/- 12.7V. Jakieś sugestie? Kilka zdjęć z INPy w marnej jakości ale coś tam widać. Liczę na jakieś sugestie.
Pozdro

Obrazek[/url]
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] wypadanie zapłonu M52TU
PostNapisane: 9 października 2017, 20:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Łączę się w bólu...
Zwykle gdy występuje problem z nieszczelnością w dolocie to wypadanie występuje na biegu jałowym.
Po wypadnięciu zapłonu w którymś z cylindrów sterownik odcina od niego paliwo. Wszystko wraca do normy po ponownym uruchomieniu.
Zwykle przyczyna nie jest zbyt łatwa do odnalezienia.
W mim temacie możesz zobaczyć co sprawdziłem:
viewtopic.php?f=1&t=164389

Polecam przeglądnąć wszystkie grubsze przewody prądowe, ich połączenia i przekaźniki.

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] wypadanie zapłonu M52TU
PostNapisane: 9 października 2017, 20:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 321
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E61
Kod silnika: M54B25
Garaż: Było:
- BMW E36 318TDS
- BMW E36 325TDS
- BMW E36 318TDS
- BMW E46 320D
- BMW E46 318i
- BMW E39 528i
- BMW E61 525i
Zamień cewki miejscami i zobacz czy na kompie dalej wyrzuci błędy.

_________________
Obrazek
W Głowie....Tylko german style......;]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] wypadanie zapłonu M52TU
PostNapisane: 10 października 2017, 06:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Sprawdź przewody odmy, mogą być popękane i masz nieszczelność. Jakie napięcie masz bez obciążenia?

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] wypadanie zapłonu M52TU
PostNapisane: 10 października 2017, 08:09 
Offline
Forumowicz

Wiek: 30
Posty: 135
Lokalizacja: Zamość
Moje BMW: 528i E39
Kod silnika: M52TUB28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=158059
ConradXXX napisał(a):
Zamień cewki miejscami i zobacz czy na kompie dalej wyrzuci błędy.


błędy występują na różnych cylindrach, czasami na 1,2,5 a innym razem 1,5,6 . Nie ma na to reguły. Silnik można pałować na każdym biegu do odcięcia i zapłon nie wypadnie. Wystarczy jechać ze stałymi obrotami powyżej 4 tyś. Czuć też że silnik jest o wiele słabszy, do tych 4 tyś jeszcze jako tako się zbiera powyżej czuć że jest o wiele słabszy.


maniek21112 napisał(a):
Sprawdź przewody odmy, mogą być popękane i masz nieszczelność. Jakie napięcie masz bez obciążenia?


odma nówka z przewodami. Bez obciążenia na wyjściu z alternatora jakieś 13.6

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] wypadanie zapłonu M52TU
PostNapisane: 10 października 2017, 08:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
To za słabe masz to ładowanie, różne dziwne sytuacje mogą się dziać przy braku ładowania.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] wypadanie zapłonu M52TU
PostNapisane: 10 października 2017, 14:54 
Offline
Forumowicz

Wiek: 30
Posty: 135
Lokalizacja: Zamość
Moje BMW: 528i E39
Kod silnika: M52TUB28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=158059
podczas jazdy z laptopem ładowanie nie spada poniżej 14V. Komp pokazuje wypadanie na wszystkich cylindrach. Wystarczy chwila jazdy z równymi obrotami powyżej 4 tys i za chwilę silnik nie chodzi już na wszystkie cylindry.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] wypadanie zapłonu M52TU
PostNapisane: 10 października 2017, 18:48 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 312
Lokalizacja: Olkusz
Moje BMW: E36 323 qp
Kod silnika: M52B25
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=103417
masz lpg ? ja miale problem z wypadaniemna lpg jak kupilem swoje 523 z gazem prins chwile postala odpalona i wypadał w sumie przez przypadek to znalazlem co jest zamienione byly dwa wtryski gazowe 3 z 4 :zdziwko: :zdziwko: :zdziwko: :zdziwko: :szok: :przestraszony: odziwo w trakcie jazdy nie wypadaly i auto normalne jezdzilo nie dlawilo sie mialo moc itp :szok: :szok: :szok: zamienilem tylko wtyczki od wtryskow zeby juz wezykow nie ruczac i od tej pory jest ok ale faktycznie moze spada mu napiecie i iskra slaba czy cos i wypada wtedy

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] wypadanie zapłonu M52TU
PostNapisane: 11 października 2017, 11:59 
Offline
Forumowicz

Wiek: 30
Posty: 135
Lokalizacja: Zamość
Moje BMW: 528i E39
Kod silnika: M52TUB28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=158059
śledztwo doprowadziło mnie do "skręconego kabla" wiązki cewek. Kabel koloru brązowego, z rezystorem o numerach 1703856. Poniżej foto
Obrazek

update

kabel zrobiony, problem pozostał. Kolejna porcja błędów. Czyżby sondy regulacyjne padły? Korekty zerowe,
nie znalazłem żadnych nie szczelności. Były też błędy sond przed katem
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] wypadanie zapłonu M52TU
PostNapisane: 11 października 2017, 19:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Błędy sond wystąpiły na biegu jałowym. Sprawdź i pokaż korekcje oraz adaptacje na biegu jałowym.
W inpie wybierz tylko pokazywanie napięć na sondach i nagraj 20s filmik pokazujący jak zmieniają się na nich napięcia.

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] wypadanie zapłonu M52TU
PostNapisane: 12 października 2017, 12:37 
Offline
Forumowicz

Wiek: 30
Posty: 135
Lokalizacja: Zamość
Moje BMW: 528i E39
Kod silnika: M52TUB28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=158059
Wartości analogowe : https://www.youtube.com/watch?v=FRfqPLU ... e=youtu.be

Sondy: https://www.youtube.com/watch?v=TW-qY_Z ... e=youtu.be

Korekcje : https://www.youtube.com/watch?v=IktjAQ0 ... e=youtu.be

dzisiaj sprawdzone przerwy na świecach, zmienione do 0.8 . Wypadanie zapłonu nie ustąpiło

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] wypadanie zapłonu M52TU
PostNapisane: 14 października 2017, 19:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Pierwszy film nie działa, jeżeli chodzi o sondy to jeszcze zejdź strzałką w dół. Silnik był rozgrzany? Był na gazie czy na benzynie? Błędy 227 i 228 pojawiły się na benzynie czy na gazie? Nagraj też korekty (nie to co jest na ostatnim filmie) po rozgrzaniu.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] wypadanie zapłonu M52TU
PostNapisane: 16 października 2017, 19:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 171
Moje BMW: E39 523i 1999
Kod silnika: M52TUB25
Miałem identycznie w zeszłym roku na zime w swoim 523i . Wypadanie zapłonu na 4 5 6 cylindrze objawiające się najpierw trzęsienem sie budy na jałowym i falujące obroty i błąd sond lambda. zaraz po tym wyskakiwał mi check engine . z problemem borykałem sie dłuższy czas ale.. przeszedł sam :szok: Zamieniałem cewki miejscami , sprawdzałem dolot i odme . nic nie dawało. Jedyne co zrobiłem to wymieniłem świece na nowe ale po tym i tak chyba dalej mi wypadał ( juz nie pamiętam .. ) Problem zniknął samoczynnie jak mineła zima .. Mam nadzieje ze w tym roku nie wróci . Dużo na prawdę dużo czytałem w necie i szukałem rozwiązania problemu ( trafiłem na na prawdę sporo tematów z wypadaniem zapłonu a ludzie połowe samochodu wymieniali i nic ) i najprawdopodobniejsza przyczyna to była pęknięta głowica którą zasysa lewe powietrze powodujące wypadanie zapłonow


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 98 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL