BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 kwietnia 2024, 16:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Interpretacja INPA (rozwiązanie problemu z obrotami)
PostNapisane: 18 października 2017, 17:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 77
Moje BMW: E36, E46
Kod silnika: M43 1.6 , M43 1.9
Witam czy mógł by mi ktoś napisać czy wszystkie parametry są w normie ? , test robiony na rozgrzanym silniku (temp robocza)i drugie pytanie , mogę zdiagnozować tylko te podstawowe rzeczy, a nie działają mi np kasowanie inspekcji itp itp, wyskakuje mi BUSY, załączam filmik .



Piny są jak widać z most-kowane fabrycznie:

Obrazek


Ostatnio edytowano 20 października 2017, 15:20 przez jawirax, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Interpretacja INPA
PostNapisane: 20 października 2017, 07:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Jaka data produkcji auta? Nie masz okrągłego złącza pod maską? Jeżeli tak to w kabinie łączysz się tylko z silnikiem i potrzebujesz adapter. Coś się dzieje z pracą silnika?

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Interpretacja INPA
PostNapisane: 20 października 2017, 10:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 77
Moje BMW: E36, E46
Kod silnika: M43 1.6 , M43 1.9
Mam adapter przejściówkę , podłączyłem z przodu i działa, dzięki a ja pchałem w środku pod kierownicą , rok 1999 BMW E46, 1900 pojemność silnik m43.

Od jakiegoś czasu zapalały mi się kontrolki wszystkie razem, ABS , ASC, RĘCZNY po chwili gasły, obecnie palą się non-stop , do tego nie działa prędkościomierz , ekonomizer, oraz wariuje wskaźnik paliwa , mniemam że wysiał jakiś czujnik ? ABS ?

Diagnozowałem INPA bo zmagam się z problemem obrotów jak sie lekko zagrzeje to po ujęciu gazu dania na luz lekko go przydławia obroty spadają do 600


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Interpretacja INPA
PostNapisane: 20 października 2017, 10:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Wejdź w asc i sprawdź, objawy pasują do lewego tylnego czujnika abs. Jeżeli chodzi o silnik to jakieś błędy są? Zobacz ile mierzy przepływomierz przy gazie do podłogi na 3 biegu w górnej partii obrotów.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Interpretacja INPA
PostNapisane: 20 października 2017, 10:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 77
Moje BMW: E36, E46
Kod silnika: M43 1.6 , M43 1.9
Obrazek


Obrazek

Parametr ze strzałką jest martwy reszta śmiga, robione LIVE DRIVE tyle że nie widać na foto bo nie miał mi kto trzymać kamery.

Cytuj:
Zobacz ile mierzy przepływomierz przy gazie do podłogi na 3 biegu w górnej partii obrotów.


W jakiej sekcji ? bo tam wsio po Angielsku , blędów silnika brak .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Interpretacja INPA
PostNapisane: 20 października 2017, 10:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Lewy tylny czujnik tak jak pisałem, sprawdź wtyczkę i wiązkę, może jest uszkodzona. Masa powietrza to air mass w analog 1. Pobierz program do nagrywania ekranu, włącz i jedź w trasę, nikogo nie potrzeba do pomocy.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Interpretacja INPA
PostNapisane: 20 października 2017, 10:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 77
Moje BMW: E36, E46
Kod silnika: M43 1.6 , M43 1.9
aaa to z tej sekcji mam screna w wczoraj ale tylko na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach poniżej foto ,mniemam że dązysz do ustalenia czy przepływomierz działa poprawnie ? jak tak to przepływomierz podmieniałem i nic to nie dało , wtyczkę już sprawdzałem czyściłem i wiązek też , więc chyba czujnik , robiłem też test INPA - ABS pompy i działa prawidłowa więc wykluczyłem pompę ABS, mam rację ?

Obrazek

Zainstaluje ten program do nagrywania i nagram tak jak napisałeś dzisiaj jak wymienię ten czujnik , a foto u góry coś mówi ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Interpretacja INPA
PostNapisane: 20 października 2017, 10:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
To, że silnik nie jest do końca rozgrzany i ładowanie jest na granicy, sprawdź miernikiem, może inpa w tym silniku zaniża. Masa powietrza biorąc pod uwagę okoliczności jest ok. Spróbuj podczas nagrywania uchwycić moment opadania obrotów w każdej zakładce, może coś uda się wypatrzyć.

Tak, chodzi między innymi o sprawdzenie przepływomierza. Pompą abs nie przejmuj się narazie, jakiej firmy czujnik kupiłeś? Pamiętaj, że różnie jest z najtańszym zamiennikami, czasem mogą działać a czasem nie.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Interpretacja INPA
PostNapisane: 20 października 2017, 11:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 77
Moje BMW: E36, E46
Kod silnika: M43 1.6 , M43 1.9
Okey nagram i wrzucę tutaj , napięcie mierzyłem miernikiem i takie samo jest jak w INPA , no już jest na granicy , jak padnie alternator to wymienię na nowy i już, chodziło mi o to czy to ładowanie w granicy ma wpływ na prąd w czujnikach np abs, asc ?

Czujnik DELPHI


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Interpretacja INPA
PostNapisane: 20 października 2017, 14:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 77
Moje BMW: E36, E46
Kod silnika: M43 1.6 , M43 1.9
I po sprawie czujnik wymieniony i kontrolki pogasły wszystkie, wszystko wróciło do normy, powiem nawet więcej spadki obrotów ustały a silnik zaczął pracować lepiej bardziej elastycznie i to nie jest mój wymysł tylko wyraźna poprawa kultura pracy silnika podczas przyśpieszania , to ciekawostka że czujnik abs ma wpływ na prace silnika jego obroty (spadek) ?? , dziękuje za pomoc serdecznie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Interpretacja INPA (rozwiązanie problemu z obrotami)
PostNapisane: 20 października 2017, 15:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Jednym słowem czary :hyhy: tak Ci podziękował za naprawę czujnika :rotfl:

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Interpretacja INPA (rozwiązanie problemu z obrotami)
PostNapisane: 20 października 2017, 15:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 77
Moje BMW: E36, E46
Kod silnika: M43 1.6 , M43 1.9
Hhehe wyczytałem na necie że mogła to byś wina ASC , że ASC ma wpływ na obroty silnika , możliwe to ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Interpretacja INPA (rozwiązanie problemu z obrotami)
PostNapisane: 20 października 2017, 16:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Jak widać możliwe ;)

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Interpretacja INPA (rozwiązanie problemu z obrotami)
PostNapisane: 20 października 2017, 17:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 77
Moje BMW: E36, E46
Kod silnika: M43 1.6 , M43 1.9
I gitara , dzięki wielkie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 92 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL