BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 12:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] 325i M54b25+LPG prośba o interpretację wyników INPA
PostNapisane: 27 listopada 2017, 22:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B25
Witam wszystkich na forum.
Posiadam auto jak w tytule. Od pewnego czasu obserwuje pewien problem z przydławieniem lub poszarpywaniem podczas dodawania gazu (zarówno na benzynie jak i na gazie). Poczytałem trochę o problemie i zrobiłem podstawowe rzeczy. Wymienione zostały: świece, uszczelki vanosów z kasowaniem luzu na łożyskach. Czyszczone elementy dolotu, krokowiec sprawny, dolot szczelny. Wszystko w zasadzie wygląda OK, błędów na kompie brak. Poniżej link do filmu z nagraniem parametrów INPY po wykasowaniu adaptacji, jazda na benzynie. Zwracam się z prośbą do bardziej doświadczonych forumowiczów o interpretację odczytów. Z góry dziękuję za pomoc.
https://youtu.be/0pTAyOyfaLc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 325i M54b25+LPG prośba o interpretację wyników INPA
PostNapisane: 1 grudnia 2017, 22:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B25
Czy nikt nie potrafi pomóc, czy wskazania są ok?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 325i M54b25+LPG prośba o interpretację wyników INPA
PostNapisane: 3 grudnia 2017, 04:42 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
Coś mi się zdaje że przed nagraniem skasowałeś korekty.
Jeśli mam rację to strzeliłeś sobie w kolano bo usunąłeś jedyną poszlakę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 325i M54b25+LPG prośba o interpretację wyników INPA
PostNapisane: 3 grudnia 2017, 05:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
jackal napisał(a):
Poniżej link do filmu z nagraniem parametrów INPY po wykasowaniu adaptacji, jazda na benzynie.[/url]

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 325i M54b25+LPG prośba o interpretację wyników INPA
PostNapisane: 3 grudnia 2017, 16:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B25
Kolego dziabi3, dziękuję za odpowiedź. Dzisiaj sprawdzałem korekty i wygląda to tak, że additiv są na banku 1 są 0.09 i 0.07 na banku 2. Korekty długie są 9.5 i 6.5 na plus. Co to może znaczyć?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 325i M54b25+LPG prośba o interpretację wyników INPA
PostNapisane: 3 grudnia 2017, 16:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B25
Kolego dziabi3, dziękuję za odpowiedź. Czy według Ciebie pozostałe odczyty są ok? Dzisiaj sprawdzałem korekty i wygląda to tak, że additiv są na banku 1 są 0.09 i 0.07 na banku 2. Korekty długie są 9.5 i 6.5 na plus. Jazda na lpg. Co to może znaczyć?
Pojeżdżę na benzynie zobaczymy za parę dni jakie będą odczyty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 325i M54b25+LPG prośba o interpretację wyników INPA
PostNapisane: 3 grudnia 2017, 16:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 443
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: e46 330ci 328ci
Kod silnika: m54b30,m52b28tu
Garaż: e46 328ci hellrot
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149192
e46 330ci topasblau
viewtopic.php?f=6&t=170876
jackal napisał(a):
Kolego dziabi3, dziękuję za odpowiedź. Dzisiaj sprawdzałem korekty i wygląda to tak, że additiv są na banku 1 są 0.09 i 0.07 na banku 2. Korekty długie są 9.5 i 6.5 na plus. Co to może znaczyć?


jezeli są na plusie to masz lewe powietrze gdzies i za chwile a nawet juz powinno wywalić bład sond ze zły skład mieszanki pytanie czy te korekty były takie po jezdzeniu na pb jesli tak to szukaj nieszczelnosci jesli na lpg były te korekty to do regulacji mapa lpg. Zobacz sobie jesli to było na pb jak pokazuje przepływka na wolnych i na 3 biegu przy max obciążeniu oraz jak pracują sondy i czy w pełnym zakresie :)

_________________
Obrazek
Kolektory Schmiedmann, xpipe, końcowy eisenmann, ssący b30, gwint Lowtec H9.2


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 325i M54b25+LPG prośba o interpretację wyników INPA
PostNapisane: 3 grudnia 2017, 18:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B25
Sondy przed katem pracują tak w zakresie 0.1 do 0.8V, ale w inpie ciężko zauważyć czy przyjmuje wartości pośrednie. Przepływomierz 12.5 kg/h przy 780 rpm. Przy obciążeniu około 420. Jakie powinny być wskazania sond za katem i ich grzałek?
Jest jeszcze jeden wątek tej sprawy. Zawór disa jest sterowany odwrotnie, tzn. Przy niskich rpm jest otwarty, przy około 4000 zamyka się. Kilka dni temu podłączyłem ją na krótko, żeby była cały czas zamknięta. Znalazłem zdjęcie korekt z lipca LPG. Wtedy korekty były na minusie 0.5 i 2.0.
Czy może mieć to wpływ na korekty długie?

BTW jak wykasować omyłkowego posta?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 325i M54b25+LPG prośba o interpretację wyników INPA
PostNapisane: 3 grudnia 2017, 19:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 443
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: e46 330ci 328ci
Kod silnika: m54b30,m52b28tu
Garaż: e46 328ci hellrot
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149192
e46 330ci topasblau
viewtopic.php?f=6&t=170876
ale dalej nie odpowiedziałeś na pytanie czy korekty były na plusie na pb czy jezdzone na lpg bo to istotne teraz

_________________
Obrazek
Kolektory Schmiedmann, xpipe, końcowy eisenmann, ssący b30, gwint Lowtec H9.2


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 325i M54b25+LPG prośba o interpretację wyników INPA
PostNapisane: 3 grudnia 2017, 19:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B25
Napisałem w drugim poście. Odczyty z dzisiaj 9.5 i 6.5 długoterminowe na Lpg. Błędów brak poza informacją o przerwie w obwodzie disa. Kilka dni temu podłączyłem ją jako zamknięta cały czas.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 325i M54b25+LPG prośba o interpretację wyników INPA
PostNapisane: 3 grudnia 2017, 22:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B25
Zrozumiałem, że poprzedni film ze wskazaniami INPA, po skasowaniu adaptacji był trochę bez sensu. Dzisiaj zgrałem nowy z live data na LPG
https://youtu.be/99aFM4RjSwo
Podsumowując:
1. Auto poszarpuje podczas ruszania i zmiany biegów. Ma tendencję do gaśnięcia, przy ruszaniu. Zdarza się, że obroty falują szczególnie po włączeniu klimatyzacji lub większej liczby odbiorników.
2. Brak błędów na kompie (poza informacją o przerwanym obwodzie DISA)
3. Zawór DISA działa, lecz jest nieprawidłowo sterowany przez DME (odwrotnie-na niskich rpm otwarty, na wysokich zamknięty). Podłączony jest w tej chwili na krótko - stale zamknięty.
4. Auto ma wymienioną: odmę z kompletem wężyków, uszczelniacze vanos, świece, Dolot ktoś mi uszczelniał i podobno ma być dobrze (wymienione uszczelki kolektora ssącego, zaślepki od strony podszybia j jakieś wężyki)...
5. Korekty na gazie jak zwrócili uwagę koledzy zbyt wysokie na (+). Przepływomierz na wolnych obrotach pokazuje około 12,5 na pełnym obciążeniu około 420 kg/h
5. Zauważyłem jeszcze taką rzecz, że czasami po odpuszczeniu gazu obroty najpierw schodzą do 1100 a po 2-3 sek. opadają na 780.
6. Ekonomizer również czasami działa z 2-3 sek opóźnieniem, ale tylko czasami i nie zawsze jest to połączone z zawieszaniem się obrotów na 1100.
7. Teraz wykasowałem adaptacje i pojeżdżę kilka dni na benzynie, zobaczymy jak będą wtedy wyglądać korekty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 325i M54b25+LPG prośba o interpretację wyników INPA
PostNapisane: 4 grudnia 2017, 01:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 443
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: e46 330ci 328ci
Kod silnika: m54b30,m52b28tu
Garaż: e46 328ci hellrot
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149192
e46 330ci topasblau
viewtopic.php?f=6&t=170876
skoro korekty wysokie na lpg to gaz do regulacji było już tyle tematów o tym ;) znajdz dobrego gazownika lub jesli masz kabel do lpg to laptop na kolana z kolega i w droge :)

_________________
Obrazek
Kolektory Schmiedmann, xpipe, końcowy eisenmann, ssący b30, gwint Lowtec H9.2


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 325i M54b25+LPG prośba o interpretację wyników INPA
PostNapisane: 8 grudnia 2017, 18:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B25
No i wracam po kilku dniach jazdy na benzynie. Korekty po +3.5 na obu bankach. Przepływomierz pokazuje 13,5 na jałowym 760 rpm. Co o tym myślicie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 69 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL