BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Teraz jest 16 października 2018, 21:40


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [e39] 528i nagle zaczęło bardzo dużo palić
PostNapisane: 1 stycznia 2018, 22:39 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2686
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52g28
Garaż: poza bmw stoi również 125p kombi http://sfiatowcy.blogspot.com
Mam tylko jeden czujnik wałka bo silnik to m52 bez TU. Czujnik wałka działa.

Filtr powietrza zamówiony. Obejrzałem go - brudny jak święta ziemia ;)

Napięcia sond wahają się od ok 0,5V do niemal 5V - czyli tak jak powinno być

Screeny poniżej, robione ok 2h po dojechaniu do domu stąd temperatura nie jest 90 tylko ciut mniej (żeby nikt nie powiedział że nowy termostat nie bangla ;) )

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i nagle zaczęło bardzo dużo palić
PostNapisane: 2 stycznia 2018, 09:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1527
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: e46 320d 2003 I 328i
Kod silnika: M47N 210/433
Rozjechane te korekty, zrzuty są z pracy na lpg? Jak tak to skasuj adaptacje i zrób ze 100km na pb i pokaż jak wyglądają, najlepiej zakręcić gaz. Oczywiście wcześniej wymień filtr powietrza.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i nagle zaczęło bardzo dużo palić
PostNapisane: 2 stycznia 2018, 10:44 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2686
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52g28
Garaż: poza bmw stoi również 125p kombi http://sfiatowcy.blogspot.com
Tak to było na lpg. Problem w tym że zrobiłem tak jak mówisz (kasowanie adaptacji, pojeździć na Pb i potem pomiar) i spalanie benzyny też miałem astronomiczne (niemal 18l na 100km)

O których korektach piszesz i jak one powinny wyglądać?

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i nagle zaczęło bardzo dużo palić
PostNapisane: 2 stycznia 2018, 11:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1527
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: e46 320d 2003 I 328i
Kod silnika: M47N 210/433
Wartości analogowe 2, możliwie blisko 0 a nie jak u Ciebie takie duże różnice między bankami. Zakręciłeś zawór gazu? Może wtryskiwacz/wtryskiwacze gazowe leją i stąd Twoje problemy.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i nagle zaczęło bardzo dużo palić
PostNapisane: 2 stycznia 2018, 11:58 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2686
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52g28
Garaż: poza bmw stoi również 125p kombi http://sfiatowcy.blogspot.com
Pierwsza rzecz to zobaczę jak to wygląda na benzynie. W linku z poprzedniej strony widzę faktycznie te korekty jakoś z dupy są. Jeśli na Pb będzie również niedobrze to znów skasuję adaptację i znów trochę jazdy na Pb.

Gazu nie zakręcałem na butli ale to ślepa uliczka bo żeby wystąpił problem o którym mówisz awarii musiałby ulec zawór na butli, zawór przy reduktorze i wtryskiwacz JEDNOCZEŚNIE ;)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i nagle zaczęło bardzo dużo palić
PostNapisane: 2 stycznia 2018, 22:08 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2686
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52g28
Garaż: poza bmw stoi również 125p kombi http://sfiatowcy.blogspot.com
Na benzynie jest tak że korekty krótkoterminowe były 9 25 a długoterminowe -17 2

Podczas pracy na Pb (ok kwadransa, jałowy, kilka przegazówek) krótkoterminowa rosla powoli aż do 15. Reszta stała tak jak na początku.

Dostałem podpowiedź że problemem może być nieszczelność dolotu - niegłupia myśl, mam gdzieś szpraja do poszukiwań nieszczelności - użyję ;)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i nagle zaczęło bardzo dużo palić
PostNapisane: 5 stycznia 2018, 12:05 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2686
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52g28
Garaż: poza bmw stoi również 125p kombi http://sfiatowcy.blogspot.com
Szczelność dolotu sprawdzona dokładnie - nic nie znalazłem. Filtr powietrza zmieniony.

Zastanawiam się nad świecami, zrobiłem na nich 20tys, nie dają żadnych objawów zużycia (szarpanie na lpg na niskich obrotach pod obciążeniem zawsze było pierwszym zwiastunem) no ale może któraś niedomaga? Nowe świece to nieduży koszt, zapewne zmienię niebawem.

Jestem otwarty na pomysły :)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i nagle zaczęło bardzo dużo palić
PostNapisane: 5 stycznia 2018, 23:01 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 39
Moje BMW: e46 320i
Kod silnika: M54B22
nie sądzę by świece pomogły. A może pójdź w innym kierunku - jakie opory toczenia? Może lekko blokują hamulce, a może małe ciśnienie w ogumieniu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i nagle zaczęło bardzo dużo palić
PostNapisane: 5 stycznia 2018, 23:43 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2686
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52g28
Garaż: poza bmw stoi również 125p kombi http://sfiatowcy.blogspot.com
zdecydowanie nie. auto toczy się leciutko w każdych warunkach. Ciśnienia też ok.

Co do świec - też nie sądzę. Ale to trochę na podobnej zasadzie jak z filtrem powietrza - nie wydaje mi się żeby on był winowajcą no ale zmieniłem go bo w sumie pora. Podobnie ze świecami. Niby wszystko jest ideolo ale 20tys na gazie zrobiły więc jeśli ich pora nie jest już to będzie za chwilę. przynajmniej wyeliminuję jedną ewentualną wątpliwość.

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i nagle zaczęło bardzo dużo palić
PostNapisane: 21 stycznia 2018, 21:57 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2686
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52g28
Garaż: poza bmw stoi również 125p kombi http://sfiatowcy.blogspot.com
Jest tak: wymieniłem świece oraz skasowałem adaptację i śmigam na Pb. Po ilu kilometrach mogę uznać że korekty są "docelowe"? Poniżej jest screen zrobiony po 105km od skasowania adaptacji. Jazda była różna tzn trochę trasy na tempomacie, trochę miasta, trochę spokojnie a trochę z ogniem, raz jest w tym "cold start" z rana. Wydaje mi się że wygląda to więcej niż dobrze. To z kolei sugerowałoby że problemem jest po prostu instalacja lpg bo po jeździe na gazie korekty robiły się totalnie z d... jak widać wyżej.

Słusznie kombinuję?


Obrazek

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i nagle zaczęło bardzo dużo palić
PostNapisane: 23 stycznia 2018, 17:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1527
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: e46 320d 2003 I 328i
Kod silnika: M47N 210/433
wladekkow napisał(a):
To z kolei sugerowałoby że problemem jest po prostu instalacja lpg bo po jeździe na gazie korekty robiły się totalnie z d... jak widać wyżej.

Słusznie kombinuję?

Bardzo słusznie ;)

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i nagle zaczęło bardzo dużo palić
PostNapisane: 28 stycznia 2018, 22:18 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2686
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52g28
Garaż: poza bmw stoi również 125p kombi http://sfiatowcy.blogspot.com
Po 250 kilometrach na Pb wygląda to tak jak poniżej. Gazownik umówiony na najbliższy wtorek.

Obrazek

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i nagle zaczęło bardzo dużo palić
PostNapisane: 30 stycznia 2018, 21:08 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 80
Lokalizacja: Maków maz
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52tu20
karambol, mam takie pytanie bo właśnie w okolicy zbiornika płynu po stronie wydechu mam wyciek oleju z tego czujnika jak mówisz czy tam się znajduje czujnik walka rozrządu
Błędów nie mam ale wypada zapłon na zimnym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i nagle zaczęło bardzo dużo palić
PostNapisane: 16 lutego 2018, 11:11 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2686
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52g28
Garaż: poza bmw stoi również 125p kombi http://sfiatowcy.blogspot.com
antualizacjja: byłem u gazownika, jeździliśmy z dwoma kompami na kolanach. wszystko ustawione od nowa ale gazownik mówi że mu się nie podoba troszkę praca sondy drugiego banku. Zalecił zrobić kilkaset kilometrów i sprawdzić jak korekty. Efekt? Korekty znów wywalone w kosmos. Rozmawiałem z nim, powiedział że zapewne sonda przestaje ogarniać. Mam w garażu sondy z innego auta, sprawne. Podmienię obie, skasuję adaptację, 150km na benzynie i zobaczymy co dalej.

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i nagle zaczęło bardzo dużo palić
PostNapisane: 16 lutego 2018, 11:44 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 28
Posty: 2381
Lokalizacja: Miasteczko Wilanów
Moje BMW: E87+E92
Kod silnika: M47T2+N54B30
Garaż: E92 335i Schwarz 2
E87 118d M-Pakiet Nautikblau
Było: E36 325i casual drift spec.
Było: 540i6 NV + szpera M5 3.15 + dwururka proex
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=154183
BYŁO
540i6 Vanos
BYŁO:
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863


BYŁO
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651
Daj znać co i jak na pewno przyda się dla potomności ! :)

_________________
JEST:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM viewtopic.php?f=6&t=167595
E87 118d@
164KM/368NM Mpakiet Nautikblau ->> viewtopic.php?f=6&t=161809
BYŁE:
e36 M50B25 casual drift spec
BYŁE:
e39 540i 6bieg SEDAN
BYŁE
e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863
BYŁE
]e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412
BYŁE:
e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: piotr520 i 64 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL