BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 09:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E83] M57N - problem z ogrzewaniem
PostNapisane: 11 grudnia 2017, 11:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Warszawa/Grudziądz
Moje BMW: X3 3.0d 04'
Kod silnika: M57N
Czołem Panowie,

w związku z tym, że nadeszły już chłodne dni zauważyłem wzmożony ruch na forum w kwestii temp silnika i ogrzewania itd.
Dołączam więc i ja :)
Przeleciałem kilka postów - mam kilka pomysłów, ale może mnie nieco ukierunkujecie.
Jestem po wymianie uszczelki pod głowicą - wypuściłem się w trasę szczęśliwy i wszystko pięknie, ale na autostradzie furmanka nie trzymała temp cieszy chłodzącej.
W ukrytym menu na poziomie 50-60 stopni na autostradzie, w momencie kiedy stawałem na zajeździe wskazówka i temp cieszy dobijała z czasem do temp roboczej - ruszałem znowu to samo 50-60 stopni, a w samochodzie zimnica cały czas, niezależnie czy trasa czy postój.
Objawy typowe dla termostatu - wymieniłem główny (ewidentnie walnięty, ułamane plastikowe ząbki) oraz od EGR bo podczas demontażu rozleciał się w rękach.
Myślę sobie - fajnie - problem z głowy. Przedmuchałem układ chłodzący, był balon powietrzny, zalazłem na nowo płynem chłodzącym powoli aby nie stworzyć ponownie balona i odpowietrzyłem układ - łącznie 3 zawory - i jak się okazało nie była to prosta sprawa, albo źle to robiłem - może jest jakaś specjalna metoda?
Jakkolwiek - finalnie wszystkie węże ciepły, termostaty sprawne i układ szczelny.
Na trasie temp cieszy chłodzącej, ani drgnie trzyma między 81-92, w wozie już nie było tak zimno, ale letnio - zdecydowanie niedomaga ogrzewanie i tutaj moja prośba o pomysły.

Nagrzewnica?
Elektrozawór chłodnicy ?
Jakieś inne sposób właściwego odpowietrzania układu ?
Zakładam, że dojście do nagrzewnicy nie jest proste. Elektrozawór mam na wierzchu z fajnym dojściem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] M57N - problem z ogrzewaniem
PostNapisane: 11 grudnia 2017, 15:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 287
Moje BMW: 330Ci
Kod silnika: M54B30
nie wiem jak jest w Twoim modelu, w moim aucie miałem problem z zapowietrzoną nagrzewnicą i dopiero pomogło odpowietrzenie układu kiedy robiłem to na stromym podjeździe przodem auta skierowanym ku górze :hurra:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] M57N - problem z ogrzewaniem
PostNapisane: 11 grudnia 2017, 16:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Warszawa/Grudziądz
Moje BMW: X3 3.0d 04'
Kod silnika: M57N
irakleo napisał(a):
nie wiem jak jest w Twoim modelu, w moim aucie miałem problem z zapowietrzoną nagrzewnicą i dopiero pomogło odpowietrzenie układu kiedy robiłem to na stromym podjeździe przodem auta skierowanym ku górze :hurra:

To ma sens-o metodzie odpowoetrzenia z podniesionym przodem slysze drugi raz wiec cos moze byc na rzeczy - dzieki.
Odpowietrzanie nagrzewnicy odbywalo sie w jakis magiczny sposob? Masz wiedze w tej kwestii?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] M57N - problem z ogrzewaniem
PostNapisane: 11 grudnia 2017, 20:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 127
Moje BMW: E83
Kod silnika: M47N
Nie zapomnieć nastawieniu ogrzewania na max oraz średni nawiew.
Umiarkowanie przegazować.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] M57N - problem z ogrzewaniem
PostNapisane: 12 grudnia 2017, 06:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Dokładnie przód do góry, temperatura na max a nawiew na min i będzie dobrze.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] M57N - problem z ogrzewaniem
PostNapisane: 12 grudnia 2017, 08:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Warszawa/Grudziądz
Moje BMW: X3 3.0d 04'
Kod silnika: M57N
Na forum bmw klub dostalem info, ze jeden z pacjentow mial problem z elektrozaworem wody(elektrozawor i podgrzewacz jest na wierzchu). Jak moge zdiagnozowac czy sprzet dziala prawidlowo (podgrzewacz i elektrozawor) ?
Z odpowietrzaniem - tak zrobie. Znajde jakies wzniesienie i odpowietrze go.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] M57N - problem z ogrzewaniem
PostNapisane: 2 stycznia 2018, 09:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Warszawa/Grudziądz
Moje BMW: X3 3.0d 04'
Kod silnika: M57N
Finalnie ciężko ustalić co było przyczyną.
Po usunięciu chłodnicy EGR i wstawieniu przewodu rurowego między wydechem, a zaworem EGR (od 5tki 3l diesla) furmanka grzeje, aż wściekła - wymiana chodniczki EGR była wymuszona innym powodem. :zakrecony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] M57N - problem z ogrzewaniem
PostNapisane: 4 lutego 2018, 17:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 557
Lokalizacja: Opolskie
Moje BMW: E39 530d M-pakiet
Kod silnika: m57 193ps+
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116850
BYŁO:
FIAT 126p - sprzedany
Mercedes W124 2.5 D - jest w moim posiadaniu
Mercedes W210 2.2 CDI - w posiadaniu ojca
Potrzebuję podpowiedzi, mam bardzo dziwny problem z ogrzewaniem, mianowicie po przekroczeniu dokładnie 110 km/h auto przestaje podawać ciepłe powietrze, wystarczy zwolnić do 100 km/h i już grzeje. Co może być przyczyną tego stanu. Jest zima a ja nie mogę jechać więcej niż 100/h. Proszę o jakieś rady.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] M57N - problem z ogrzewaniem
PostNapisane: 4 lutego 2018, 18:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Warszawa/Grudziądz
Moje BMW: X3 3.0d 04'
Kod silnika: M57N
CzarnyR1 napisał(a):
Potrzebuję podpowiedzi, mam bardzo dziwny problem z ogrzewaniem, mianowicie po przekroczeniu dokładnie 110 km/h auto przestaje podawać ciepłe powietrze, wystarczy zwolnić do 100 km/h i już grzeje. Co może być przyczyną tego stanu. Jest zima a ja nie mogę jechać więcej niż 100/h. Proszę o jakieś rady.

Jak przekraczasz 110 to jak nozyczkami? Wieje chlodne powietrze? Czy stopniowo? Temp silnika nie waha sie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] M57N - problem z ogrzewaniem
PostNapisane: 4 lutego 2018, 18:48 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 557
Lokalizacja: Opolskie
Moje BMW: E39 530d M-pakiet
Kod silnika: m57 193ps+
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116850
BYŁO:
FIAT 126p - sprzedany
Mercedes W124 2.5 D - jest w moim posiadaniu
Mercedes W210 2.2 CDI - w posiadaniu ojca
tymoniasty napisał(a):
CzarnyR1 napisał(a):
Potrzebuję podpowiedzi, mam bardzo dziwny problem z ogrzewaniem, mianowicie po przekroczeniu dokładnie 110 km/h auto przestaje podawać ciepłe powietrze, wystarczy zwolnić do 100 km/h i już grzeje. Co może być przyczyną tego stanu. Jest zima a ja nie mogę jechać więcej niż 100/h. Proszę o jakieś rady.

Jak przekraczasz 110 to jak nozyczkami? Wieje chlodne powietrze? Czy stopniowo? Temp silnika nie waha sie?


Temperatura silnika nic się nie waha. Można powiedzieć, że jakby odciął nożyczkami. Zwalniam i od razu grzeje, przekraczam 110 i za 20 sekund już zimne.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] M57N - problem z ogrzewaniem
PostNapisane: 9 lutego 2018, 18:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Moje BMW: x3 2.0d
mialem kiedys tak w sharanie po przegazowaniu grzało po wymianie uszczelki pod glowicą planowaniu glowicy przy okazji i problem ustąpił. mozesz kolego powiedzieć jaki płyn do swojego e83 zalaleś.musze wymienić i nie wiem jaki a roznie pisza na forach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] M57N - problem z ogrzewaniem
PostNapisane: 9 marca 2018, 00:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Warszawa/Grudziądz
Moje BMW: X3 3.0d 04'
Kod silnika: M57N
igna napisał(a):
mialem kiedys tak w sharanie po przegazowaniu grzało po wymianie uszczelki pod glowicą planowaniu glowicy przy okazji i problem ustąpił. mozesz kolego powiedzieć jaki płyn do swojego e83 zalaleś.musze wymienić i nie wiem jaki a roznie pisza na forach.

Znajomy miał jakiś niemiecki koncentrat - dałem proporcje teoretycznie na -30.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] M57N - problem z ogrzewaniem
PostNapisane: 15 marca 2018, 22:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Warszawa/Grudziądz
Moje BMW: X3 3.0d 04'
Kod silnika: M57N
Porąbie i spale.... :mur: wlasnie skonczylem wymiane podgrzewacza wody. Lewy skrajny nawiew grzeje, z srodkowej konsoli lewy grzeje, prawy daje zimnym, prawy skrajny dmucha tez zimnym. Na nogi lewy daje cieplo, prawy zimnym. Czuc ze im bardziej prawej strony tym zimniej. Jakies sugestie? Tylko nie piszcie ze dmuchawa...moze jeszcze elektrozawor?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL