BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 08:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 530i na pb nie pali na 2 cylindry
PostNapisane: 11 lutego 2018, 18:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: e39
Kod silnika: M54B30
Witam, mam problem z m54b30
Objaw: silnik nie pali na 2 cylidry (3 i 4)
Kiedy to się stało: odpaliłem auto, zaczęło bujać budą, auto się zagrzało, przełączyło na lpg i dalej telepało, po skasowaniu błędu auto zaczęło chodzić na 6 cylindrów, po przełączeniu na pb w celu sprawdzenia znowu zaczęło chodzić na 4, dziś rano na zimnym odpaliłem to tym razem pali chyba 5 (pb) bo telepie ale słabiej, problem pojawia się odkąd kupiłem auto czyli jakieś pół roku, czasami jest spokój na kilka tygodni a czasami wariuje
Kiedyś już takie cyrki były ale po wymianie cewek i lewego powietrza problem ustał, teraz jest znowu...
Co było robione: regeneracja disy, regulacja gazu (prinsa), wymiana wszystkich świec i cewek na 3 i 4 cylindrze (4mc temu), wyeliminowanie lewego powietrza (łapał z dolotu między przepustnicą a przepławką)

błędy z inpy:
18 EWS sygnał lub czujnik wałka rozrządu (MS43)
227 Odchylenie mieszanki Bank 1
228 Odchylenie mieszanki Bank 2
239 przerwy w zapłonie Cyl 2
240 przerwy w zapłonie Cyl 3
203 Lambda regulacja Bank 2 za kat

Livedata, jak zaczyna wariować to jest na pb, zresztą widać jak autem trzęsie...




bardzo proszę o pomoc :|


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530i na pb nie pali na 2 cylindry
PostNapisane: 11 lutego 2018, 23:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 129
Lokalizacja: Żabia wola
Moje BMW: e46
Kod silnika: m54b30
A jak wyglada ustawienie vanosa? Nie puszcza wtryskiwacz benzyny?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530i na pb nie pali na 2 cylindry
PostNapisane: 12 lutego 2018, 01:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: e39
Kod silnika: M54B30
tak wyglądają vanosy

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530i na pb nie pali na 2 cylindry
PostNapisane: 12 lutego 2018, 07:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B25
Mi to wygląda jakby zaciągał lewe powietrze poprzez wkrętki gazu. Sprawdzałeś to?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530i na pb nie pali na 2 cylindry
PostNapisane: 12 lutego 2018, 10:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 129
Lokalizacja: Żabia wola
Moje BMW: e46
Kod silnika: m54b30
A ten blad od czujnika walka? Mozliwe ze skoro na gazid jest ok,to uklad paliwowy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530i na pb nie pali na 2 cylindry
PostNapisane: 12 lutego 2018, 18:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: e39
Kod silnika: M54B30
dziś odpalilem uato bo musiałem je w końcu umyć, na pb jak i na lpg palił na 6 garów, zwariuje kur z tym autem :shock:

poszedłem dziś z inpą do auta, odpaliło na 4 lub 5 garów, ale zanim dotarłem do live data to auto zaczęło palić na 6... :wsciekly:

tak jak wcześniej patrol adaption i rough szarpało, teraz adaption w normie, a na pb rough spada prawie do 0 a na lpg ciut więcej...

to są błędy normalnie z kompa
Obrazek
Obrazek

po skasowaniu błędów nic się w sumie nie stało, auto chodziło ok, jednak w shadow pojawiły się te same błędy ale z innymi danymi

Obrazek
Obrazek

livedata z pb

livedata z lpg

trochę wkurwiony zaistniałą sytuacją w której auto gra mi na nosie próbowałem jakoś wywołać wilka z lasu i zacząłem kasować adaptacje, kiedyś jak auto było u elektryka to mówił ze właśnie po kasowaniu adaptacji zaczęło telepać budą... przy kasowaniu deleting of irregular running, closing-time, height correction, lamda, idle-speed fluid control, knock control.
variants silnik w ogóle się tym nie przejął, chodził dobrze, po każdym sprawdzałem parametry z live'a, natomiast po skasowaniu throttle valve, na liczniku wyskoczyło motornotprogramm, wkreciło się na wyższe obroty i tak je utrzymywało :D skasowałem błąd i wszystko wrociło do normy, jedyna pozostałość to większe wskazania patrol adaption w okolicach 15 na pb i 10 na lpg...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530i na pb nie pali na 2 cylindry
PostNapisane: 12 lutego 2018, 22:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 129
Lokalizacja: Żabia wola
Moje BMW: e46
Kod silnika: m54b30
A wypadanie zaplonu zawsze masz na tych samych cyl?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530i na pb nie pali na 2 cylindry
PostNapisane: 13 lutego 2018, 00:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: e39
Kod silnika: M54B30
zawsze leci 3 i 4, od samego początku były te 2... po podmianie cewek przenosiły się błędy, tak jakby coś na tych konkretnie dwóch cylindrach je wykańczało, na tych cewkach tworzył się na fajce taki biały nalot, może mam w domu starą to zrobię zdjęcie, a 1 2 5 6 cyl są czyste fajki... znaczy były jak wymieniałem 4 mc temu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530i na pb nie pali na 2 cylindry
PostNapisane: 13 lutego 2018, 08:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 129
Lokalizacja: Żabia wola
Moje BMW: e46
Kod silnika: m54b30
A moze sprobuj przeniesc te wtryskiwacze bfnzynowe gdzie indziej i zobacz czy przeniesie sie wypadanie zaplonu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530i na pb nie pali na 2 cylindry
PostNapisane: 13 lutego 2018, 08:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 129
Lokalizacja: Żabia wola
Moje BMW: e46
Kod silnika: m54b30
flaku5er napisał(a):
trochę wkurwiony zaistniałą sytuacją w której auto gra mi na nosie próbowałem jakoś wywołać wilka z lasu i zacząłem kasować adaptacje, kiedyś jak auto było u elektryka to mówił ze właśnie po kasowaniu adaptacji zaczęło telepać budą... przy kasowaniu deleting of irregular running, closing-time, height correction, lamda, idle-speed fluid control, knock control.
variants silnik w ogóle się tym nie przejął, chodził dobrze, po każdym sprawdzałem parametry z live'a, natomiast po skasowaniu throttle valve, na liczniku wyskoczyło motornotprogramm, wkreciło się na wyższe obroty i tak je utrzymywało :D skasowałem błąd i wszystko wrociło do normy, jedyna pozostałość to większe wskazania patrol adaption w okolicach 15 na pb i 10 na lpg...


A zrobiles to na przekreconym zaplonie czy jak auto chodzilo? Bo z tego co piszesz jesli wywalilo Ci motornotprogram,weszlo na obroty itd to wnioskuje ze zrobiles to na odpalonym i pewnie do tej pory tak masz? Kasowanie tych rzeczy powinienes robic tylko na zaplonie,pokasowac,cofnac zaplon na 10sec i dopiero odpalic.. w ten sposob wprowadziles sterownik w stan awaryjny..
Jesli auto caly czas utrzymuje na zimnym integratory powyzej 10 tak jak piszesz to masz nieszczelnosc.. Zrob tak,kup sobie zmywacz do hamulcy,podlacz inpe na zimnym,odpal i opsiukaj okolice odmy i patrz czy lambdaintegratory beda szly na -,jesli tak,to znaczy ze w tym miejscu ciagnie Ci lewe powietrze. Dlatego nim telepie na zimnym i wywala wypadanie zaplonu. Jak wypniesz przeplywke i odpalisz powinno byc lepiej ale tez moze miec nierowna prace lecz nie powinno wywalac zaplonu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530i na pb nie pali na 2 cylindry
PostNapisane: 13 lutego 2018, 14:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: e39
Kod silnika: M54B30
mystick napisał(a):

A zrobiles to na przekreconym zaplonie czy jak auto chodzilo? Bo z tego co piszesz jesli wywalilo Ci motornotprogram,weszlo na obroty itd to wnioskuje ze zrobiles to na odpalonym i pewnie do tej pory tak masz? Kasowanie tych rzeczy powinienes robic tylko na zaplonie,pokasowac,cofnac zaplon na 10sec i dopiero odpalic.. w ten sposob wprowadziles sterownik w stan awaryjny..
Jesli auto caly czas utrzymuje na zimnym integratory powyzej 10 tak jak piszesz to masz nieszczelnosc.. Zrob tak,kup sobie zmywacz do hamulcy,podlacz inpe na zimnym,odpal i opsiukaj okolice odmy i patrz czy lambdaintegratory beda szly na -,jesli tak,to znaczy ze w tym miejscu ciagnie Ci lewe powietrze. Dlatego nim telepie na zimnym i wywala wypadanie zaplonu. Jak wypniesz przeplywke i odpalisz powinno byc lepiej ale tez moze miec nierowna prace lecz nie powinno wywalac zaplonu.


człowiek uczy się całe życie eh... zrobiłem tak jak napisałeś, po skasowaniu błędu samochód wrocił do normalnego trybu, obawiam się tylko tego że auto po przejechaniu x km znowu wskoczy na tryb awaryjny, tak czytałem w innym wątku że gościowi co 200km tak się robiło... jakaś rada co teraz z tym fantem zrobić? chciałem dobrze a wyszło jeszcze gorzej

integratory bez znaczenia czy na zimnym czy na ciepłym utrzymują się w okolicy 10... a to czasami nie adaption value multiplicativ 2 odpowiada na lewe powietrze? czytałem na forum że jeśli przekracza 6% to ciągnie lewe :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530i na pb nie pali na 2 cylindry
PostNapisane: 13 lutego 2018, 16:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 129
Lokalizacja: Żabia wola
Moje BMW: e46
Kod silnika: m54b30
Nie wiem co inni pisza,ja diagnozuje wszystkie bmw po tym parametrze jesli chodzi o nieszczelnosc i jeszcze nigdy mnie nie zawiodlo po tylu latach :)

Generalnie jesli zrobiles tak jak mowilem na zaplonie itd to nie powinno Ci sie nic kasowac samo.

Jesli utrzymuje Ci sie na 10 to znaczy ze ciagnie,dlatego kup zmywacz w jakimkolwiek sklepie,odpal inpa i patrz gdzie bede korekty spadaly na 0 jak psikniesz,podejrzewam ze okolice odmy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530i na pb nie pali na 2 cylindry
PostNapisane: 14 lutego 2018, 21:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: e39
Kod silnika: M54B30
uwierz mi ze ja już psikałem ostatnim razem, mechanicy to samo, spróbuję ogarnąć kogoś kto ma wytwornice dymu i test w ten sposób się zrobi...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530i na pb nie pali na 2 cylindry
PostNapisane: 15 lutego 2018, 09:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 129
Lokalizacja: Żabia wola
Moje BMW: e46
Kod silnika: m54b30
A sprawdzales czy gdzies nie pekla pokrywa zaworow albo wezyk podcisnieniowy ktory idzie do regulatora na filtrze paliwa? Spotkalem sie kilka razy z peknieta pokrywa zaworow i tamtedy tez moze ciagnac powietrze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530i na pb nie pali na 2 cylindry
PostNapisane: 15 lutego 2018, 10:21 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 645
Lokalizacja: Sochaczew
Moje BMW: 328ci,330Cab, X6 sd
Kod silnika: m52b28tu, m54b30
Ja z własnego doświadczenia powiem że najprościej spróbować wgrać euro 2. Droga na skróty w w wielu przypadkach pomaga jak ręką odjął.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530i na pb nie pali na 2 cylindry
PostNapisane: 15 lutego 2018, 21:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: e39
Kod silnika: M54B30
Dudek II napisał(a):
Ja z własnego doświadczenia powiem że najprościej spróbować wgrać euro 2. Droga na skróty w w wielu przypadkach pomaga jak ręką odjął.


co to jest konkretnie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530i na pb nie pali na 2 cylindry
PostNapisane: 17 lutego 2018, 13:23 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
1) Czy kasowałeś adaptacje przed nagraniem filmu ?
Jeśli tak to nagraj raz jeszcze ale tym razem nie kasuj adaptacji.
2) Ecu bardzo ospale dąży do stechiometrycznej dawki paliwa.
Mi coś tu śmierdzi motywem z zamianą kabli od wtryskiwaczy.
Możliwe ze gaziarz pomylił kabel i teraz wtryski leja nie do tych garów co trzeba.
3) Tak jak ci mówili sprawdź nieszczelności przy wkrętkach w kolektor i druga sprawa sprawdź czy wtryski gazowe nie puszczają gazu gdy są zamknięte.
4) Ja dla testu zakręciłbym gaz na butli i pojeździł trochę na samej PB


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530i na pb nie pali na 2 cylindry
PostNapisane: 17 lutego 2018, 13:25 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
mystick napisał(a):
A sprawdzales czy gdzies nie pekla pokrywa zaworow albo wezyk podcisnieniowy ktory idzie do regulatora na filtrze paliwa? Spotkalem sie kilka razy z peknieta pokrywa zaworow i tamtedy tez moze ciagnac powietrze



Do regulatora paliwa nie idzie podciśnienie tak dla ścisłości.
Ale z jego sprawdzeniem masz racje bo to za przepływką.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530i na pb nie pali na 2 cylindry
PostNapisane: 18 lutego 2018, 15:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: e39
Kod silnika: M54B30
dziabi3 napisał(a):
1) Czy kasowałeś adaptacje przed nagraniem filmu ?
Jeśli tak to nagraj raz jeszcze ale tym razem nie kasuj adaptacji.
2) Ecu bardzo ospale dąży do stechiometrycznej dawki paliwa.
Mi coś tu śmierdzi motywem z zamianą kabli od wtryskiwaczy.
Możliwe ze gaziarz pomylił kabel i teraz wtryski leja nie do tych garów co trzeba.
3) Tak jak ci mówili sprawdź nieszczelności przy wkrętkach w kolektor i druga sprawa sprawdź czy wtryski gazowe nie puszczają gazu gdy są zamknięte.
4) Ja dla testu zakręciłbym gaz na butli i pojeździł trochę na samej PB


1. błędy kasowałem po nagraniu filmów
2. kabli od wtryskiwaczy paliwowych?
3. kurde było sprawdzane... tym razem podepnę kompa i spryskwać zmywaczem do hamulców? na który parametr zwrócić uwagę przy sprawdzaniu szczelności?
4. zakręcę gaz na butli i też w inpie sprawdzę czy coś się zmienia, może faktycznie...

To co jest najgorsze to to że od tygodnia jeżdzę autem i nic się z nim nie dzieje, ani razu nie zaklekotał na 4 lub 5 cylidrów, więc czy powodem awarii faktycznie może być lewe powietrze skoro raz jest ok a raz nie? w końcu jak jest dziura to ciągnie lewusa cały czas a nie kaprysami kiedy mu się podoba...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530i na pb nie pali na 2 cylindry
PostNapisane: 18 lutego 2018, 15:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 129
Lokalizacja: Żabia wola
Moje BMW: e46
Kod silnika: m54b30
dziabi3 napisał(a):
mystick napisał(a):
A sprawdzales czy gdzies nie pekla pokrywa zaworow albo wezyk podcisnieniowy ktory idzie do regulatora na filtrze paliwa? Spotkalem sie kilka razy z peknieta pokrywa zaworow i tamtedy tez moze ciagnac powietrze



Do regulatora paliwa nie idzie podciśnienie tak dla ścisłości.
Ale z jego sprawdzeniem masz racje bo to za przepływką.



Tak? To wytlumacz mi co idzie do regulatora cisnienia na filtrze paliwa w m54?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL