BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Teraz jest 15 października 2018, 13:40


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46]Zawór EGR
PostNapisane: 18 lutego 2018, 11:48 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 11
Moje BMW: E46 330D
Kod silnika: M57
Witam
Panowie, jestem posiadaczem e46 w silniku M57, mam odłączony zawór EGR - tzn tylko odpięty wężyk podciśnienia od EGR. Autem jeżdżę już prawie 3 lata, nic się nie działo. Poprzedni właściciel powiedział, że odłączył EGR bo jak był włączony to silnik potrafił być brudy od oleju.
Teraz pytanie, czy jak był nawet uszkodzony EGR to powinien chlapać olejem czy raczej było to niemożliwe? A może jakieś za duże ciśnienie się tworzyło i skądś się tam wydostawało? Czy to może oznaczać jakieś uszkodzenia silnika? Czy może poprzedni tak tylko powiedział?

Oraz jak już mam odłączony i raczej zamiaru nie mam podłączać to wystarczy odłączyć wężyk podciśnienia, zaślepić śrubką i tyle? Czy najlepiej kupić zestaw taki tańszy:
http://allegro.pl/zestaw-zaslepek-egr-bmw-3-e46-e90-e91-318d-320d-i7003662052.html
czy np:
http://allegro.pl/zamiennik-zaslepka-zaworu-egr-bmw-e46-e38-e39-x5-i7138699672.html

Czy jak temperatura silnika raczej utrzymuje się po 50km na poziomie 66-67 stopni to może być wina termostatu czy nie dogrzewa od EGR bo tak też czytałem?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]Zawór EGR
PostNapisane: 19 lutego 2018, 15:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 228
Moje BMW: 330d e46
Kod silnika: M57D30
Garaż: Mój garaż;-)
Ja mam u siebie założony ten zestaw tańszy. Było trochę trudno to tam wsadzić ale jakoś się udało.
Co do wężyka to musisz go zatkać czymś, bo masz rozszczelniony układ podciśnienia.

Ale skąd niby miał być olej w egr?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]Zawór EGR
PostNapisane: 19 lutego 2018, 16:13 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 244
Moje BMW: E46 320DA; E87 118D
Kod silnika: M47N; N47
Olej w EGR może ci się brać tylko z turbiny. Normalnie powinna być w nim tzw. mgiełka olejowa, jak masz dużo to może odma zarypana do wymiany, može turbo do regeneracji.
Do wymiany masz termostaty. Ja nauczony moim, niestety przykrym doswiadczeniem , nie kupuje już zamienników, bo wiąże się to z podwójnymi kosztami wymiany i części. To akurat polecam kupić w ASO oryginalne i spokój na lata.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]Zawór EGR
PostNapisane: 20 lutego 2018, 00:16 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 17
Moje BMW: E60, E46
Kod silnika: N52B30 M43B19
A ja twierdzę że nie ma takiej możliwości, turbo przeciez jest za kolektorem wydechowym i olej musial by wracac do kolektora i dalej leciec do zaworu EGR. Przez turbo czy padniętą odmę, olej może dostawać się do układu dolotowego i dzieje się to często a przyczyn wiele. W M57 jeszcze nigdy nazwijmy to "po stronie ciepłej" zaworu egr nie widzialem oleju... nagar, owszem nawet plyn chłodniczy ale oleju nigdy.
Wężyk jak kolega pisał wyżej. Trzeba zaślepić bo układ podciśnienia jest nie szczelny. Pytanie tylko czy nie łatwiej jest go przymknąć programem ale tu już według uznania. Możesz to też całkiem wywalić i przerobić układ chłodzenia ale to może później :ok:
Dalej. Silnik nie dogrzany po 50km.... Na bank termostat albo termostaty. Główny i od egr. Główny rób póki DPF masz jeszcze cały bo potem będzie płacz czy wycinać czy kupować nowy

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]Zawór EGR
PostNapisane: 20 lutego 2018, 11:43 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 244
Moje BMW: E46 320DA; E87 118D
Kod silnika: M47N; N47
No tylko od dolotu może być olej w zaworze EGR. a skąd by miał tam być jeszcze? Ja napisałem skąd może mieć tam olej. W e46 DPF chyba tylko był na specjalne zamówienie i to w końcowej fazie produkcji, także na 99,9 procent kolega go nie ma. Wymień oba na raz, bo koszt tego od EGR to jakieś 120zł.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]Zawór EGR
PostNapisane: 20 lutego 2018, 12:25 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 11
Moje BMW: E46 330D
Kod silnika: M57
Czyli ten tańszy zestaw + zaślepienie wężyk podcisnienia i to będzie powiedzmy zdrowe dla silnika? Odma wymieniona, turbo dmucha na ok 80% sprawności,na razie z tym nie będę wchodził w koszty.
A powiedzmy jakbym chciał uruchomić ponownie egr, to wystarczy że przeczyszcze i podłącze czy raczej może coś się tam stać w środku i trzeba kupić nowy? Czy raczej te zawory są trwałe i nie ma co się tam popsuć? A przyczyny szukać w przepływce i turbo?

Termostat mam tylko jeden główny, od egr był tylko w automacie w mojej wersji


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]Zawór EGR
PostNapisane: 20 lutego 2018, 12:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 228
Moje BMW: 330d e46
Kod silnika: M57D30
Garaż: Mój garaż;-)
Dokładnie, termostat powinien być tylko 1, i DPF na 99% nie masz.

Co do blokowania zaworu to może zrobić tak ja mam ja. Czyli blokujesz tym tańszym zestawem wylot spalin z kolektora, a wężyk podciśnienia od egr może podłączyć spowrotem do egr. Sterowanie będzie działało na zaworze ale zawór niczego nie będzie przepuszczał.

Możesz dokładniej opisać jak u ciebie wygląda trzymanie temperatury wody teraz? Bo ja myślałem że nietrzymanie temperatury zimą po odłączeniu egr jest normalne w trasie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]Zawór EGR
PostNapisane: 20 lutego 2018, 23:04 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 11
Moje BMW: E46 330D
Kod silnika: M57
No powiem, że trasa ok 50km czy jazda po mieście, zawsze pokazuje mi na odczycie z testów 66-67 stopni. Nawet wskazówka wychodzi tak poza tą środkową kreskę i trzyma się tak po środku między nią a pionem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]Zawór EGR
PostNapisane: 21 lutego 2018, 08:29 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 244
Moje BMW: E46 320DA; E87 118D
Kod silnika: M47N; N47
Cytuj:
ja myślałem że nietrzymanie temperatury zimą po odłączeniu egr jest normalne w trasie.


Nie jest normalne. Podobno ciut dłużej się nagrzewa, ale tego nie sprawdzałem. Jak nie osiąga ci temperatury roboczej, to cały czas pali ci więcej. Podgrzewacz płynu chłodzącego pracuje non stop, bo wyłącza się przy 75 stopniach z tego co pamiętam. Dodatkowo dłużej grzeją się świece żarowe, bo one dogrzewają silnik do temperatury 40 stopni, która jest wolniej osiągalna. Nie wiem czy macie termostat EGR, ale łatwo to sprawdzić otwierając maskę. Z tego co wiem to auta ze skrzynią automatyczną zawsze mają. Jak macie to wymienić oba i po problemie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]Zawór EGR
PostNapisane: 22 lutego 2018, 19:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 228
Moje BMW: 330d e46
Kod silnika: M57D30
Garaż: Mój garaż;-)
Do e46 330d 184km (mój) idzie termostat oznaczony numerami seryjnymi: 11 51 2 354 056
Przepatrzyłem aukcje na allegro.pl i tam wystawione są 2 typy termostatu pod tymi samymi numerami, a z bmwstore da się rozpoznać który powinien pasować.
Jeden jest z czarnego plastiku a drugi jest jakiś aluminiowy... zobaczcie w linki:

alu:
http://allegro.pl/termostat-behr-bmw-3- ... 95272.html

plastik:
http://allegro.pl/behr-termostat-bmw-e4 ... 96987.html

Jak to jest? Czy one są zamienne plug&play ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL