BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 20:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] M54, 330ci - obie sondy lambda zawiesiły się na 0.2V
PostNapisane: 28 sierpnia 2017, 22:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1085
Lokalizacja: Wroclaw
Moje BMW: E46 330CiA Cabrio
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91115
Witam wszystkich po dłuższej przerwie

Zdarzyła mi się dzisiaj dziwna sytuacja - zapaliła mi się kontrolka check engine - mysle ze pewnie znowu gdzieś coś wyszło poza zakres i tak wywaliło ale...
Podłączyłem kompa i ku mojemu zdziwieniu obie sondy lambda się zwiesiły na 0.2V... Zarówno w inpie przez interfejs diagnostyczny do BMW jak i przez telefon przy interfejsie ELM327 na bluetooth odczyt jest ten sam - obie sondy przed katalizatorem wskazują 0.2V, sondy za katalizatorem pracują prawidłowo...

Poza tym lambda heating na 99.9%, na wszystkich sondach. Lambda integrator przesunięty w prawo na sondzie przed katalizatorem jednej i drugiej - stoi w miejscu.

Jeszcze wczoraj lambdy czytały mi bardzo ładnie... dziś nagle obie przestały generować napięcie i stanęły na 0.2V...
Wątpie aby problem tkwił w samych sondach bo przecież dwie na raz by nie padły?

Ma ktoś może jakiś pomysł co to może być, albo miał podobną sytuację?

_________________
Obrazek
Aktualne: E46 330CiA Cabrio
Było: E46 323Ci Coupe, E30 320i Coupe


Ostatnio edytowano 29 sierpnia 2017, 00:42 przez blademccoy, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54, 330ci - obie sondy lambda zawiesiły się na 0.2V
PostNapisane: 28 sierpnia 2017, 22:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Zrób podstawowe testy.
Daj gaz do spodu i sprawdź czy wartość napięcia przekroczy 0,5 V
Przez powiedzmy 50m hamuj silnikiem by odciąć dawkę paliwa (cut off). Sondy powinny zbliżyć się do 0,0 V
Jakie błędy odczytałeś ?

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54, 330ci - obie sondy lambda zawiesiły się na 0.2V
PostNapisane: 29 sierpnia 2017, 00:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1085
Lokalizacja: Wroclaw
Moje BMW: E46 330CiA Cabrio
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91115
Zrobiłem test drogowy.

- mała korekta w stosunku do wartości którą podałem wcześniej - po uruchomieniu samochodu na zimnym silniku obie sondy stoją na 0.02V
- po rozgrzaniu silnika i sond nadal jest 0.02V
- jak jadę, napięcie sond ulega zmianie - sinusoida, cyklicznie, pomiędzy czymś w okolicy 0.0V a 0.8V
- kiedy odpuszczam gaz i hamuję silnikiem napięcie obu sond lambda wykazuje wartość bliską zeru (patrzyłem na wykresie, ciężko mi się odnieść)
- kiedy auto stoi na światłach wartość odczytywana z sond lambda ciągle jest gdzieś w okolicy 0.0V (0.02V)
- błąd który otrzymuję to zbyt bogata mieszanka paliwowo-powietrzna (bank 1, bank 2 - "too lean")

Pierwotnie myślałem że może to jakieś zwarcie, ale gdyby było zwarcie to by sondy nie działały cały czas, a napięcie wzrasta gdy dodam gazu :/

_________________
Obrazek
Aktualne: E46 330CiA Cabrio
Było: E46 323Ci Coupe, E30 320i Coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54, 330ci - obie sondy lambda zawiesiły się na 0.2V
PostNapisane: 29 sierpnia 2017, 06:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Wklej zrzuty tych błędów z inpa.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54, 330ci - obie sondy lambda zawiesiły się na 0.2V
PostNapisane: 29 sierpnia 2017, 08:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
too lean oznacza zbyt ubogą co zgadza się z niskim napięciem na sondach.
Za ten problem równie dobrze można odpowiadać zabrudzony przepływomierz. Spróbuj go umyć lub wypiąć dla próby.

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54, 330ci - obie sondy lambda zawiesiły się na 0.2V
PostNapisane: 29 sierpnia 2017, 09:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Nieszczelny dolot albo uwalona przepływka. Zacznij od dolotu

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54, 330ci - obie sondy lambda zawiesiły się na 0.2V
PostNapisane: 29 sierpnia 2017, 10:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1085
Lokalizacja: Wroclaw
Moje BMW: E46 330CiA Cabrio
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91115
Niestety auto odstawilem wczoraj po stwierdzeniu usterki w garaz, bo stwierdzilem ze wole nim poki co nie jezdzic... dlatego tez musialbym tam pojechac z kompem i sie podpiac zeby sprawdzic co INPA podaje... Raczej mysle ze moze nieszczelny dolot - bo Air Mass Flow bylo w zakresie normy (bez wykrzyknikow i wywalenia poza skale, jak pamietam...) - ale czy wtedy sondy na spoczynku nie powinny tez czytac czegokolwiek?

No i przyspieszenie lipa... w nowym z fabryki bylo okolo 7.2s do 100km/h... obecnie jest 10.5s :/ ...dla porownania w nowej Mazdzie 6 ta sama aplikacja mierzac mam 8.0s (a wg katalogu 7.8s), a mazda ma 40KM mniej... a masa ze mna tylko 100kg mniej niz BMW

Ponizej log bledow z Torque Pro na Androida bo to sobie zapisalem, to akurat mam:

Raport historii usterek generowany przez Torque dla Androida=================================================

VIN samochodu:
Producent:
ID kalibracji pojazdu:

Dziennik aktualnych usterek
------------------
P0171: System too Lean (Bank 1)
P0174: System too Lean (Bank 2)
P1083: [BMW] Fuel Control Mixture Lean (Bank 1 Sensor 1)

P1085: [BMW] Fuel Control Mixture Lean (Bank 2 Sensor 1)


Dziennik usterek prawdopodobnych
------------------
P0741: Torque Converter Clutch Circuit Performance or Stuck Off

Dziennik historii usterek
------------------
ECU informuje, że żadne wcześniejsze kody usterek nie są dostępne
Inne znalezione kody usterek
(być może niepotwierdzone, bieżące lub specyficzne dla producenta)
----------------------------------------------------
Nie ma innych zapamiętanych błędów w ECU


koniec raportu

_________________
Obrazek
Aktualne: E46 330CiA Cabrio
Było: E46 323Ci Coupe, E30 320i Coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54, 330ci - obie sondy lambda zawiesiły się na 0.2V
PostNapisane: 29 sierpnia 2017, 18:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Szukaj lewego powietrza w dolocie bo to raczej jest problem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54, 330ci - obie sondy lambda zawiesiły się na 0.2V
PostNapisane: 22 lutego 2018, 18:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1085
Lokalizacja: Wroclaw
Moje BMW: E46 330CiA Cabrio
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91115
Problem rozwiązany - zawór DIS kolektora ssącego się rozpadł - po wymianie śmiga tak że do 80 km/h trakcji nie może złapać ;)

_________________
Obrazek
Aktualne: E46 330CiA Cabrio
Było: E46 323Ci Coupe, E30 320i Coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 127 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL