BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 08:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] WIELKI PROBLEM Z HAMULCAMI PROSZĘ O POMOC!!!!
PostNapisane: 9 grudnia 2007, 23:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
WITAM

MAM PROBLEM Z HAMULCAMI W BMW E36 1,8 SILNIK M40 NIE JEST TO SAMO CO BMW E30 JAK TO BYŁO PODANE W FOTORELACJI WYMIANY SZCZĘK NA FORUM MIANOWICIE,JAK KUPIŁEM AUTO TO PO CZASIE TEN HAMULEC NIE BYŁ ZA SPECJALNY,W AUCIE ZNALAZLEM JAKIEŚ ODPOWITRZNIKI NOWE BS NIE DZIAŁAŁ PRZY KUPNIE,CHYBA COS JUZ BYLO ROBIONE,ALE NIE W TYM RZECZ,PRZYSZEDŁ CZAS NA WYMIANE KLOCKÓW I SZCZĘK ZACZĘŁY TRZEC,
WYMIENIŁEM,KLOCKI,SZCZĘKI,BĘBNY,LINKI RĘCZNEGO HAMULCA(ZESTAW NAPRAWCZY) JEDEN CYLINDEREK,AUTO POSIADA ABS ALE NIE DZIAŁA NA KOMPUTERZE KOLES POWIEDZIAŁ ZE JAKIS ELEKTRO ZAWÓR MOŻE PADL?

POJAWIŁ SIE PROBLEM PO PRZEKRĘCENIU STACYJKI PEDAŁ WPADA TROCHĘ W PODŁOGE,JEST MIĘKKI I JAK NACISKAM TO COŚ SYCZY,SAMOCHÓD PRZY HAMOWANIU NIE STAJE DĘBA,JAKĄŚ CHWILE JEDZIE I RZUCA GO,NA POWIERZCNI PIASZCZYSTEJ,ZAUWAZYŁEM TYLKO DWA LADY HAMOWANIA,CHYBA POWINNY BYĆ 4 ŚLADY KOŁA?

TERAZ RĘCZNY HAMULEC NIE DZIAŁA ,ZNACZY DZIAŁA LAPIE JAKGDYBY PRZY SAMYM KONCU,LINKA PODCIAGNIETA DO SAMEGO KONCA,LINKI SA NOWE!

Z TYŁU PRZY BĘBNIE PRZY SAMOREGULATORZE JEST TAKA BLASZKA NA SPREZYNIE I Z JEDNEJ STRONY SPADA PO NACISNIECIU PEDAŁU,?

CO TO MOZE BYC WYMIENIŁEM REZCY NA NOWE I LIPA

TERAZ MOJE PYTANIE:

-DLACZEGO RĘCZNY LAPIE TAK SLABO?
-CZY UKŁAD NADAL ZAPOWIETRZONY I DLATEGO NIEPRAWIDLOWO HAMUJE BADZ WOGOLE NIE HAMUJE TYŁ I NIE DZIAŁA RĘCZNY,CZY RĘCZNY MA COŚ WSPÓLNEGO Z ZAPOWIETRZONYM UKŁADEM
-CO Z TĄ BLASZKĄ NA SPREZYNCE PRZY SAMOREGULATORZE DLACEGO SPADA?
-PRZY ZAKŁADANIU NOWYCH SCZĘK SAMOREGULATOR POWINIEN BYĆ WKRĘCONY DO KOŃCA CZY ROZKRĘCONY,NADMIENEI ZE JAKO ROZKRECILE MTO NIE MOGŁEM ZAŁOŻYĆ BĘBNA?
-CO TO ZA SYCZENIE PRZY WCISKANIU PEDAŁU HAMULCA?CZY TAK MA BYĆ?

BARDZO PROSZĘ O POMOC SNIEGI NADCHODZĄ,PATRZYŁEM NA FORUM O WYMIANIE SZCZ[fade]K BĘBNÓW I KLOCKÓW ALE PODANE JEST FOTORELACJA ALE OD E-30 A TO JEST ZUPEŁNIE INACZEJ NIZ W E36 1,8

MOGŁBYM PROSI EWENTUALNIE JAKIES FOTKI

PROSZE WAS O POMOC[/b][/fade]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 grudnia 2007, 01:19 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
devil88, no więc tak...
o rany czemu skoro nie masz o tym pojecia nie pojedziesz do mechanika tylko chcesz się zabić!!!!!!!!!!!!

po pierwsze po wymianie nigdy hample od razu dobrze nie łapia bo musza się dotrzeć
po drugie slady hamowania zostaja tylko dwa przednie.

masz zapowietrzony układ i do tego źle wyregulowane szczęki.

regulacja:
regulacja musi byc na tyle wykręcona by bęben wchodził na szczęki dosc opornie ale bez przesady i jak zakręcisz bębnem musisz czuć leciusi opór od szczęk i słyszeć lekkie ocieranie szczęk o beben (wcześniej odpuśc ręczny)

musisz odpowietrzyc układ no to chyba wiesz jak...
dodam że najlepiej zacząc od tylnego prawego koła potem tylne lewe no i przednie

na koniec podkręcasz ręczny tak aby na 3-4 zabek sie zaciągał.

a przed załozeniem bebna dobrze jest przelecieć papierem ściernym szczęki a bębny i tarcze odtłusćic nitro.

po złozeniu wszystkiego nie wolno mocno hamować klocki muszą się powoli docierać zeby ich zabardzo nie przegrzać na początku bo potem bedzie kupa.


czemu jak nie wiesz jak to zrobić się za to bierzesz przecież przez to mozesz sie zabić.
mam nadzieje ze wskazówki dałem Ci dobre i skoro żydzisz na mechanika to postaraj sie zrobić to dobrze samemu :ok:

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 grudnia 2007, 03:38 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Po pierwsze wyłącz CapsLock-a podczas pisania postów :zly:

Po drugie
Cytuj:
PRZY ZAKŁADANIU NOWYCH SCZĘK SAMOREGULATOR POWINIEN BYĆ WKRĘCONY DO KOŃCA CZY ROZKRĘCONY,NADMIENEI ZE JAKO ROZKRECILE MTO NIE MOGŁEM ZAŁOŻYĆ BĘBNA

Rozpierak należy rozkręcić, ale po założeniu bębna poprzez otwór śrubowy koła w piaście za pomocą śrubokręta.....delikatnie do momentu, aż poczujesz że bęben zaczyna chwytać. Możesz nawet tak podkręcić, by bęben zblokowało a następnie poluzować do w miarę swobodnego kręcenia się.
Regulację na rozpierakach dokonuj przy rozkręconych linkach ręcznego a po regulacji rozpieraków, dokonujesz już regulacji ostatecznej na linkach.

Układ ręcznego ma działać nie zależnie od stanu układu zasadniczego hamulca, a układ zasadniczy w swej prawidłowej pracy uzależniony jest od hamulca ręcznego, a dokładniej od wyregulowania regulatorów.

Za następne posty pisane z włączonym CapsLock-iem na klawiaturze posypią się ostrzerzenia.....w oparciu o regulamin forum. :!:

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 grudnia 2007, 07:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 63
Lokalizacja: knw
nie chce zakładać nowego tematu więc podepne sie tutaj - kolega sie chyba nie obrazi! :)

jak poznać kiedy klocki hamulcowe są zużyte i czas na wymiane??

u mnie z przedniego koła wydobywają sie delikatne, rytmiczne 'cyknięcia' - im szybciej tym częstotliwość większa... nie jest to jakiś stukot ale wewnątrz słychać te odgłosy!
nie ma znaczenia czy na biegu, czy na luzie, ściągnąłem koło, pokręciłem tarczą i też w jednym miejscu przy obrocie słychać delikatne 'cyknięcie'?? łożysko to raczej nie jest, klocki nie są zbyt grube więc może na nie czas - jakiś czujnik powinien tam być, ale nic nie świeci??

_________________
"Szybkie Kobiety - PiĂŞkne Samochody"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 grudnia 2007, 13:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 450
Lokalizacja: Z gĂłr
Witam.
Moze masz z korodowaną osłone czujnika ABS i ona obciera.Sciagnij kolo i skreć kierownicą do oporu i zobaczysz na tą osłone.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 grudnia 2007, 14:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
albo blacha osłaniająca tarcze

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 grudnia 2007, 22:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
witam

nie żydze na mechanika :) ale byłem ktoregos dnia u mechanikai niby odpowietrzyl ale coś mi sie nie wydaje,niebęde caly czas jezdził do niego i tracił paliwo :)nie znam jakiegos konkretnego mechanika w Łodzi zeby odpowietrzyl hamulce ,a nie mam tak czasu jezdzic

dzisiaj zauwazylemze jak jestsucha nawierzchnia to jakos hamuje,natomiast zacząl padac deszcz to przy hamowaniu juz zaczął jezdzic ,dopiero po 4 razienacisakniu pedalu zahamowal konkretnie i to syczenie takie przy naciskaniu pedału hamulca co to moze byc?

czy układ jak ma abs nawet jezeli nie dziala mam odpowietrzac na wlaczonym zapłonie?

i jeszcze jedno jak jest serwo hamulca to jest zbrojony przewód a pomiedzy nim jakis zawór ?jak on działa?dziwnie wyglada pod spodem jest jakas niby siatka z dziurkami?i jeszcze co wchodz iw serwo i jest podłączona kostka elekrtyczna?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL