BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 kwietnia 2024, 23:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 330D - brak mocy na wysokich obrotach
PostNapisane: 11 marca 2018, 11:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Moje BMW: E46
Kod silnika: 330D
Witam, mam problem z e46 330d 204 km, a mianowicie przy około 3-4 tyś obrotów traci moc. Czasami jest wszystko ok ale ostatnio problem coraz częściej występuje. Wygląda to w ten sposób, że auto niemal całkoicie przestaje przyspieszac, a cisnąc dalej obroty co jakiś czas podskakują, tak jak na filmie:

Co może byc przyczyną???
Dodam że pojawiło mi się rowniez ostatnio falowanie obrotów na zimnym silniku. Jak wyłączę ogrzewanie, zmniejszenie temperaturę lub w inny sposób ograniczę pobór prądu to falowanie ustaje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330D - brak mocy na wysokich obrotach
PostNapisane: 13 marca 2018, 19:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 276
Moje BMW: 330d e46
Kod silnika: M57D30
Garaż: Mój garaż;-)
No na mój nos to coś jest nie tak z pedałem gazu, bo czemu nagle chwilowe spalanie spada?

A co do wachających się obrotów na zimnym to podobno norma jest dla tego motoru.
Po prostu przy niskich temperaturach włącza się elektryczny podgrzewacz wody, generujący taki pobór prądu że komp podnosi obroty żeby zdążyć z ładowaniem, wystarczy wyłączyć nawiew albo po prostu poczekać aż się woda nagrzeje. Sprawdzone ja mam tak samo przy niskich temperaturach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330D - brak mocy na wysokich obrotach
PostNapisane: 13 marca 2018, 19:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Moje BMW: E46
Kod silnika: 330D
Niestety problem si pogarsza... Teraz czuć spadek mocy już przy około 2,8k obrotów. Dodam że auto jest świeżo po remoncie skrzyni automatycznej. Czy przyczyną może być filtr paliwa? Auto kupiłem około 6 miesięcy temu i jeszcze nie wymieniałem filtra


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330D - brak mocy na wysokich obrotach
PostNapisane: 13 marca 2018, 21:14 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23095
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Looknij błędy na kompie bo nic nie wspomniałeś o diagnostyce więc pewnie jej nie robiłeś a to dość istotne na początek ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330D - brak mocy na wysokich obrotach
PostNapisane: 13 marca 2018, 22:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Moje BMW: E46
Kod silnika: 330D
Jutro jak mi się uda to sprawdzę co Inpa pokazuje, jednak nie obiecuje bo w tym tygodniu pracuje po 12h dziennie i brakuje mi czasu ;/ Mam listę błędów, które pokazały się przed remontem skrzyni - problem pokazywał się już wcześniej.

Cytuj:
E R R O R M E M O R Y ---------------------------------------
Date: 06.01.2018 14:34:16 ECU: D50M57A1 JobStatus: OKAY Variant: D50M57A1-------------------------------------------------------------
RESULT: 7 error in error memory !-------------------------------------------------------------
4212 4212 Gluehkerze Zylinder 1
Error counter: 164 Logistic counter: 40
1. Umweltsatz Mileage 274960 km mittlere Motordrehzahl 0.00 rpm Kühlmitteltemperatur 4.95 deg C maximaler Raildruck der letzten 10ms 7.88 bar Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 43.32 mg/cyc angesaugte Luftmasse pro Zylinder 0.00 mg/Hub Ladedruckwert 984.61 hPa linearisierter APP1 0.00 % Batteriespannung 11567.77 mV Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h Zustand der Glühanzeige 0.00 -
2. Umweltsatz Mileage 276340 km mittlere Motordrehzahl 0.00 rpm Kühlmitteltemperatur 3.94 deg C maximaler Raildruck der letzten 10ms 7.88 bar Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 43.72 mg/cyc angesaugte Luftmasse pro Zylinder 0.00 mg/Hub Ladedruckwert 994.46 hPa linearisierter APP1 0.00 % Batteriespannung 11241.92 mV Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h Zustand der Glühanzeige 0.00 -
Unterbrechung Testbedingungen erfuellt Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase
Error code: 42 12 24 06 00 00 A4 28 6B 68 00 37 01 6E 00 64 00 47 00 00 6B F2 00 36 01 6F 00 65 00 45 00 00-------------------------------------------------------------
4B11 4B11 (1279) Laufruheregler
Error counter: 3 Logistic counter: 8
1. Umweltsatz Mileage 274960 km mittlere Motordrehzahl 772.31 rpm Kühlmitteltemperatur 30.05 deg C maximaler Raildruck der letzten 10ms 346.59 bar Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 11.03 mg/cyc angesaugte Luftmasse pro Zylinder 384.40 mg/Hub Ladedruckwert 984.61 hPa

linearisierter APP1 0.00 % Batteriespannung 14011.66 mV Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h Leerlaufreglermoment 87.77 Nm
2. Umweltsatz Mileage 274960 km mittlere Motordrehzahl 744.72 rpm Kühlmitteltemperatur 40.08 deg C maximaler Raildruck der letzten 10ms 315.08 bar Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 6.70 mg/cyc angesaugte Luftmasse pro Zylinder 365.49 mg/Hub Ladedruckwert 984.61 hPa linearisierter APP1 0.00 % Batteriespannung 14174.59 mV Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h Leerlaufreglermoment 58.51 Nm
Korrekturmenge zu niedrig Testbedingungen noch nicht erfuellt Fehler bisher nicht aufgetreten Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase
Error code: 4B 11 12 06 00 00 03 08 6B 68 1C 50 2C 1C 3D 64 00 56 00 58 6B 68 1B 5A 28 11 3A 64 00 57 00 57-------------------------------------------------------------
4262 4262 Gluehkerze Zylinder 6
Error counter: 33 Logistic counter: 15
1. Umweltsatz Mileage 274960 km mittlere Motordrehzahl 744.72 rpm Kühlmitteltemperatur 36.07 deg C maximaler Raildruck der letzten 10ms 322.96 bar Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 9.85 mg/cyc angesaugte Luftmasse pro Zylinder 535.64 mg/Hub Ladedruckwert 974.76 hPa linearisierter APP1 0.00 % Batteriespannung 11567.77 mV Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h Zustand der Glühanzeige 0.00 -
2. Umweltsatz Mileage 275260 km mittlere Motordrehzahl 965.38 rpm Kühlmitteltemperatur 41.09 deg C maximaler Raildruck der letzten 10ms 346.59 bar Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 11.82 mg/cyc angesaugte Luftmasse pro Zylinder 321.38 mg/Hub Ladedruckwert 994.46 hPa linearisierter APP1 7.87 % Batteriespannung 14011.66 mV Fahrzeuggeschwindigkeit 6.91 km/h Zustand der Glühanzeige 0.00 -
Unterbrechung Testbedingungen erfuellt Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase

Error code: 42 62 24 06 00 00 21 0F 6B 68 1B 56 29 19 55 63 00 47 00 00 6B 86 23 5B 2C 1E 33 65 0A 56 07 00-------------------------------------------------------------
4203 4203 Gluehsteuergeraet
Error counter: 85 Logistic counter: 40
1. Umweltsatz Mileage 274970 km mittlere Motordrehzahl 0.00 rpm Kühlmitteltemperatur 76.23 deg C maximaler Raildruck der letzten 10ms 7.88 bar Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 26.39 mg/cyc angesaugte Luftmasse pro Zylinder 0.00 mg/Hub Ladedruckwert 1004.30 hPa linearisierter APP1 0.00 % Batteriespannung 12056.55 mV Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h Zustand der Glühanzeige 0.00 -
2. Umweltsatz Mileage 276320 km mittlere Motordrehzahl 744.72 rpm Kühlmitteltemperatur 76.23 deg C maximaler Raildruck der letzten 10ms 291.45 bar Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 5.91 mg/cyc angesaugte Luftmasse pro Zylinder 315.08 mg/Hub Ladedruckwert 994.46 hPa linearisierter APP1 0.00 % Batteriespannung 14174.59 mV Fahrzeuggeschwindigkeit 13.82 km/h Zustand der Glühanzeige 0.00 -
keine Kommunikation ueber BSD-Schnittstelle Testbedingungen erfuellt Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase
Error code: 42 03 28 06 00 00 55 28 6B 69 00 7E 01 43 00 66 00 4A 00 00 6B F0 1B 7E 25 0F 32 65 00 57 0E 00-------------------------------------------------------------
4501 4501 (0401) Abgasrueckfuehr-Regelung
P0401 Abgasrückführung 1 - Durchsatz zu gering
Error counter: 97 Logistic counter: 40
1. Umweltsatz Mileage 275000 km mittlere Motordrehzahl 744.72 rpm Kühlmitteltemperatur 74.22 deg C maximaler Raildruck der letzten 10ms 315.08 bar Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 7.48 mg/cyc angesaugte Luftmasse pro Zylinder 409.60 mg/Hub Ladedruckwert 1014.15 hPa linearisierter APP1 0.00 % Tastverhältnis zür Endstufenansteuerung 79.56 % Tastverhältnis zür Endstufenansteuerung 84.29 % Atmosphärendruck 1004.30 hPa

2. Umweltsatz Mileage 276330 km mittlere Motordrehzahl 744.72 rpm Kühlmitteltemperatur 44.10 deg C maximaler Raildruck der letzten 10ms 338.72 bar Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 8.66 mg/cyc angesaugte Luftmasse pro Zylinder 422.21 mg/Hub Ladedruckwert 974.76 hPa linearisierter APP1 0.00 % Tastverhältnis zür Endstufenansteuerung 78.77 % Tastverhältnis zür Endstufenansteuerung 83.50 % Atmosphärendruck 964.92 hPa
Negative Regelabweichung/Luftmasse zu hoch Testbedingungen noch nicht erfuellt Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert Fehler wuerde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase
Error code: 45 01 B2 06 04 01 61 28 6B 6C 1B 7C 28 13 41 67 00 65 6B 66 6B F1 1B 5E 2B 16 43 63 00 64 6A 62-------------------------------------------------------------
4293 4293 Steuergeraet intern 16
Error counter: 1 Logistic counter: 17
Mileage 0 km mittlere Motordrehzahl 0.00 rpm Kühlmitteltemperatur -50.27 deg C maximaler Raildruck der letzten 10ms 0.00 bar Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 0.00 mg/cyc angesaugte Luftmasse pro Zylinder 0.00 mg/Hub LowAdresse recovery location 254.00 - LowAdresse recovery location 52.00 - Batteriespannung 0.00 mV HighAdresse recovery location 133.00 - Herkunft des letzten Reset ( >0 = Recovery ) 0.00 -
Recovery aufgetreten Testbedingungen erfuellt Fehler bisher nicht aufgetreten Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase
Error code: 42 93 08 02 00 00 01 11 00 00 00 00 00 00 00 FE 34 00 85 00-------------------------------------------------------------
4242 4242 Gluehkerze Zylinder 4
Error counter: 1 Logistic counter: 39
Mileage 276280 km mittlere Motordrehzahl 1406.70 rpm Kühlmitteltemperatur 20.01 deg C maximaler Raildruck der letzten 10ms 464.75 bar Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 20.87 mg/cyc angesaugte Luftmasse pro Zylinder 497.83 mg/Hub Ladedruckwert 1092.92 hPa linearisierter APP1 25.98 % Batteriespannung 13848.74 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 15.79 km/h Zustand der Glühanzeige 0.00 -
Unterbrechung Testbedingungen erfuellt Fehler bisher nicht aufgetreten Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase
Error code: 42 42 04 02 00 00 01 27 6B EC 33 46 3B 35 4F 6F 21 55 10 00 ==============================================



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330D - brak mocy na wysokich obrotach
PostNapisane: 14 marca 2018, 10:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
4212 Gluehkerze Zylinder 1 - świeca żarowa cyl. 1,
4B11 (1279) Laufruheregler - korekcje wtryskiwaczy poza normą, zobacz jak wyglądają na wolnych obrotach po rozgrzaniu, ale również podczas jazdy (nagraj najlepiej) oraz na zimnym silniku też,
4262 Gluehkerze Zylinder 6 - świeca żarowa cyl. 6,
4203 Gluehsteuergeraet - sterownik świec żarowych, to od niego zacznij, ponieważ może okazać się, że świece są dobre,
4501 4501 (0401) Abgasrueckfuehr-Regelung
Durchsatz zu gering - egr, zbyt duża masa powietrza, masz może zaślepiony?
4293 Steuergeraet intern 16 - nie masz problemów z ładowaniem aku? To może być przyczyną tego błędu,
4242 Gluehkerze Zylinder 4 - świeca żarowa cyl. 4.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330D - brak mocy na wysokich obrotach
PostNapisane: 14 marca 2018, 12:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Moje BMW: E46
Kod silnika: 330D
EGR nie jest zaślepiony, a napięcie na Aku w trakcie pracy silnika wynosi 14,3v


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330D - brak mocy na wysokich obrotach
PostNapisane: 15 marca 2018, 08:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Zajrzyj do egr, jak jest czysty i nie zacina się to do wymiany przetwornik ciśnienia, który nim steruje, możesz spróbować wyczyścić jego filtr. To jest przyczyną, ponieważ egr może akurat wtedy się otwiera i stąd brak mocy lub już któryś z wtryskiwaczy nie daje rady, to również wskazuje błąd, więc sprawdź korekcje w takich warunkach jak podałem wyżej.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330D - brak mocy na wysokich obrotach
PostNapisane: 15 marca 2018, 17:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Moje BMW: E46
Kod silnika: 330D
Ok na weekend nagram film z korekcji wtryskiwaczy. Czy aby sprawdzić na szybko EGR mogę odłączyć przewód od podciśnienia?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330D - brak mocy na wysokich obrotach
PostNapisane: 17 marca 2018, 20:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Moje BMW: E46
Kod silnika: 330D
Dzisiaj nagrałem dane z Inpy przy zimnym i rozgrzanym silniku. Niestety nie udało mi się nagrac w czasie jazdy bo za szybko pada mi bateria w laptopie :kwasny:
zimny silnik:

rozgrzany silnik:


Po uruchomieniu inpy miałem takie błędy:
4212 4212 Gluehkerze Zylinder 1
4242 4242 Gluehkerze Zylinder 4
4501 4501 (0401) Abgasrueckfuehr-Regelung
4203 4203 Gluehsteuergeraet

Wykasowałem błędy i problem z brakiem mocy zniknął, jednak podejrzewam, że za jakiś czas znowu się pojawi.
Po krótkiej trasie na której rozgrzewałem silnik aby nagrac film z korekcjami, pojawiły się takie błędy:
4212 4212 Gluehkerze Zylinder 1
4B10 4B10 (1278) Laufruheregler
4B11 4B11 (1279) Laufruheregler
4501 4501 (0401) Abgasrueckfuehr-Regelung

Na filmach widac sporą różnicę pomiędzy "nominal air mass", a "actual air mass". Byc może to jest związane z brakiem mocy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330D - brak mocy na wysokich obrotach
PostNapisane: 18 marca 2018, 07:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Tak, widać to nawet na wolnych obrotach, za dużo powietrza i stąd błąd, masz euro3 czy 4? Jak 3 to odepnij podciśnienie od egr i zaślep śrubką, przy euro4 wyskoczy świnia i będzie tryb awaryjny, najlepiej najpierw zajrzyj do niego, może jest zasyfiony i zacina się. Błędy:
4B10 4B10 (1278) Laufruheregler
4B11 4B11 (1279) Laufruheregler
dotyczą przekroczonych norm dla korekcji, zarówno w plus jak i minus, więc musisz koniecznie przejechać się z komputerem, wtedy będzie można wytypować na którym cylindrze masz problem. Najlepiej nagraj (programem do tego) na zimnym jeden film a drugi na wpełni rozgrzanym. Zmieniając temat 76 stopni to u Ciebie max? Jak tak to trzeba zająć się termostatem/termostatami.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330D - brak mocy na wysokich obrotach
PostNapisane: 18 marca 2018, 17:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Moje BMW: E46
Kod silnika: 330D
Szczerze to nie mam pojęcia czy mam euro3 czy 4. W jaki sposób mogę to sprawdzić? Auto jest z 07/2003, Vin JW97135. EGR był mocno zasyfiony, ile się dało to wyczyściłem, ale wydaje mi się że nadal się nie domyka. W kolektorze też widać sporo sadzy. Co do temperatury to problem dopiero co się pojawił. Na początku auto bardzo długo się nagrzewało, a teraz ciężko mu uzyskać temperaturę roboczą. Czy jest jakiś sposób aby sprawdzić który termostat padł?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330D - brak mocy na wysokich obrotach
PostNapisane: 19 marca 2018, 08:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
W vin nie ma wpisu o euro4, więc wygląda na euro3, skoro się niedomyka to cały czas będzie problem, oczyść go dokładnie i sprawdź czy nie przycina się (mechanicznie go wciśnij). Obserwuj temperaturę podczas jazdy w teście 7.0, jak nie spada podczas delikatnej jazdy to do wymiany t.egr, dla pewności możesz go wyjąć i dmuchnąć, jak przepuszcza powietrze jak przez rurkę to do wymiany.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330D - brak mocy na wysokich obrotach
PostNapisane: 25 marca 2018, 08:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Moje BMW: E46
Kod silnika: 330D
EGR nie czyscilem bo myślę że lepiej już nie dam rady go doczyscic :p, wstawiłem metalowa blaszkę przed zaworem, odłączyłem i zaslepilem wężyk od podciśnienia. Pomimo to wartość actual air mass dalej wariuje.


W zaworze EGR i rurze od intercoolera widać też trochę oleju, czy to normalne?

Co do termostatu to temperatura spada najczęściej po zjechaniu z trasy, a wzrasta na wysokich obrotach. Zdjałem termostat EGR i dmuchając w niego minimalnie przepuszcza powietrze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330D - brak mocy na wysokich obrotach
PostNapisane: 26 marca 2018, 16:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Ale ile razy można pisać, że odczyt parametrów na postoju niewiele wnosi :zakrecony: normalne, że masa powietrza jest zwiększona na wolnych obrotach jak egr jest zaślepiony, jak oleju wylało się powiedzmy pół kieliszka to norma, jak szklanka to raczej turbina puszcza, obstawiam termostat główny po tym co napisałeś (tylko ori). Nagraj coś w końcu (programem do tego) z gazem w podłodze na 4 biegu od 1800rpm.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330D - brak mocy na wysokich obrotach
PostNapisane: 13 kwietnia 2018, 20:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Moje BMW: E46
Kod silnika: 330D
Witam ponownie :) W końcu udało mi się cos nagrac w czasie jazdy...

Na filmie przyspieszam od 1,8k obrotów do ponad 3k. Jeżeli nagrałem coś nie tak to poprawię. Nie wiem czemu, ale w trakcie przyspieszania INPA nie pokazuje mi aktualnych korekcji na wtryskiwaczach... nagrywałem wtryski 2 razy i ciągle to samo...

Od czasu ostatniego postu pojawiły się też takie błędy:
4B11
4501
4212
3FF0
4203
4530

Co do oleju w EGR to była znikoma ilośc - nie wylewało się ;) Dodam jeszcze, że problem nasila się. Teraz wydaje mi się że auto ma mniej mocy również na niskich obrotach :kwasny:

//EDIT//

Dzisiaj odłączyłem wtyczkę od przepływomierza powietrza i auto w końcu zaczęło przyspieszać. Może nie jest to to co powinno być ale jest dużo lepiej.
Czy oznacza to, że winna jest na 100% przepływka czy może by jeszcze inny powód problemu?
Czy do czasu rozwiązania problemu mogę jeździć z odłączoną przepływką??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330D - brak mocy na wysokich obrotach
PostNapisane: 18 kwietnia 2018, 05:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Moje BMW: E46
Kod silnika: 330D
Sorry za post pod postem, ale pilnie potrzebuje odpowiedzi na powyższe pytania. Ciągle jeżdżę z odłączona przeplywka i jak narazie wstrzymałem się z kupnem nowej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 67 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL