BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 10:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] zmiana wydechu z 2.0 na 2.8 + mody
PostNapisane: 8 lipca 2018, 19:51 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 35
Lokalizacja: Wyszków
Moje BMW: E28
Kod silnika: M52B28tu
Garaż: Obecnie:
E28 525e M-technik Shadow Line.
Było:
E34 528i Schmiedmann
E36 320i coupe M-pakiet
E36 328i Cabrio M-pakiet
E39 520d (co tu pisać?)
Szukam dobrej drogi zmiany wydechu w swoim E34 95' był m52b20( tak to ten niechlubny egzemplarz z czerwca dla którego zabrakło silników m50)a obecnie jest M52B28tu. Wydech został z seryjnego 2.0, a więc jedna rura za kolektorem. A wygląda na to że w chociazby autach z 2.5 były dwie w 2.8 tez. Układy na zamówienie są bardzo drogie, myślałem o zakupie układu wydechowego 2.5 lub 3.5 E34 które będzie p&p z ewentualną obróbka katów lub wymianą. Dodam że mam już kol. ssący z m50 2.5 i sportowy filtr, silnik jeszcze nie mapowany, chcę wpierw złożyć wszystko do kupy. Zamierzam też dołożyć wałek ssący z m54b30. Liczę na 240 kucy i 310 nm. Więc jaki kolektor wydechowy? Barany przypasują? Czy może samemu wraz z dobrym spawaczem zrobić wydech od kolektora do końca z kwasowki z przepływowymi katami? Jaka byłaby wówczas średnica dwururek?
Odnośnie tego auta http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=2&t=164840

_________________
Ulica to nie tor wyścigowy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] zmiana wydechu z 2.0 na 2.8 + mody
PostNapisane: 9 lipca 2018, 05:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 364
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e28 520i
Kod silnika: M20B20
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=64695
Remont rozpoczęty strona 8
Jeżeli chcesz coś sam dłubać przy wydechu to poproś kogoś z polibudy żeby obliczył Ci wydech.możesz za wzór wziąć ten z e39. Ważne parametry to długość wydechu mierzona od zaworu wydechowego, średnica rur no i pojemność... dobrze policzony wydech przyniesie poprawę osiągów w zakresie wybranym przez Ciebie. Jeżeli masz jakieś. Pojęcie możesz zrobić ciekawego moda ze zmienną długością wydechu przestawian elektronicznie w zależności od obrotów i obciążenia (coś na zasadzie dolotu z m52tu czy m54).

_________________
Moja e28 520i
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] zmiana wydechu z 2.0 na 2.8 + mody
PostNapisane: 9 lipca 2018, 13:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
Wydechy w BMW to bardzo dopracowane ustrojstwa. Władowanie tam źle dopasowanego kolektora, wycięcie katów czy grzebanie przy średnicach, długości i ilości rur bez pojęcia i możliwości dostosowania ecu (remap) to w większości znanych mi przypadków skutek taki, że auto gubi Nm w dużym zakresie skali obrotowej i nawet jeżeli ktoś wstępnie mówi "a po co mi dół jak ja bujam ciągle pod czerwone pole także jak podbije mi na wysokich to będę happy" to po takim nieudanym modzie szybko żałuje, bo auto w trasie czy po prostu w zwykłym ruchu miejskim zachowuje się tragicznie i "nie idzie". Z mojej strony polecam zadzwonić do gości z el-tec'a w Piastowie i zapytać ile chcieliby za custom do Twojego auta - robią pełne układy, a więc możesz zapytać też o kolektor czy katy (wymianę samych wkładów i ponowne złożenie w puszkach OEM czy wymianę całych puszek). Jeżeli nie custom to ja szukałbym używanych OEM'ów dedykowanych do tego silnika i naprawdę jeszcze raz przestrzegam przed pomysłami bez podparcia w wiedzy technicznej i możliwości dostosowania ecu - n/a to nie turbo, tutaj kawałek grubej, przelotowej rury da Ci jedynie wrażenia audio, a performance pójdzie w dół.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] zmiana wydechu z 2.0 na 2.8 + mody
PostNapisane: 10 lipca 2018, 07:02 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 35
Lokalizacja: Wyszków
Moje BMW: E28
Kod silnika: M52B28tu
Garaż: Obecnie:
E28 525e M-technik Shadow Line.
Było:
E34 528i Schmiedmann
E36 320i coupe M-pakiet
E36 328i Cabrio M-pakiet
E39 520d (co tu pisać?)
Tyle to wiem, najłatwiej jest wydać 3-4k na wydech. Myślałem że ktoś doradzi chociaż jaka średnica dwururek będzie optymalna dla 2.8, a gdy to będzie się zgadzać wystarczy dać zestaw kat-tlumik, kat wysokoprzeplywowy a tłumik strumieniowy ala SS barany też zwiększają przepustowość kolektora przy wysokich obrotach. Robię pod ostrzejsze walki, widziałem nieco rozwiązań i zwykle te dobre były z katem sportowym a te złe ze strumienica w miejscu kata. Mam na myśli n/a rzecz jasna. To jak z tą średnicą dwururek?

_________________
Ulica to nie tor wyścigowy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL