BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 01:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [F10/F12] Trwałość silników w M5/M6 S63B44TÜ
PostNapisane: 9 lipca 2018, 00:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1688
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Moje BMW: E63 645Ci
Kod silnika: N62B44
Garaż: E63,F25,F10,E38 baaardzo individual: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=151384
Byłe Z3 :
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=120132
Były compact 316i :
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=148494
Witajcie, mam pytanie do osób obeznanych w temacie jednostek S63B44TÜ wkładanych do M5 i M6 z generacji F10/F12, czy dane silnik są " warte polecenia " i trwałe, czy towarzyszą im równie dyskwalifikujący brak trwałości jak N63B44 z przedliftowych 550i i 650i ?
Pozdrawiam

_________________
E63,F25,F10,E38 baaardzo individual : viewtopic.php?f=6&t=151384
Moje byłe Z3 1.8 Roadster : http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=120132
Były E36/5 316i Hellrot : viewtopic.php?f=6&t=148494


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [F10/F12] Trwałość silników w M5/M6 S63B44TÜ
PostNapisane: 9 lipca 2018, 13:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
Znajomy znajomego ma podkręcone M5 F10 (coś pod 800 HP). Wszedł trochę w temat, bo miał z nią parę problemów (m.in. ta och i ach skrzynia mu się przegrzewała i musiał obniżyć moc :rotfl: ). W aucie siedzi już drugi silnik - pierwszy padł bodajże po 80k km i mechanik, który z nim gadał, poprzednik i ktoś tam jeszcze twierdzili, że to nie pierwszy przypadek i że i tak sporo wyjeździł, bo wiele z nich zaciera się już przy około 50k km, a więc im bliżej 100k km to już cud. Z powyższego wynika, że ten silnik jest tak samo trwały jak skrzynia w Nissanie GT-R :rotfl: Znam gościa co w M5 E60 robił kapitalny remont silnika za o ile dobrze pamiętam 40k zł albo i więcej, ale on autem naklepał już 160k km i jeździ nim jako daily, a F10 jeżeli ma aż taką wrażliwą jednostkę to w zasadzie wystarczy w okresie gwarancyjnym robić te 20-30k km rocznie i mamy dużą szansę na drugi silnik :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [F10/F12] Trwałość silników w M5/M6 S63B44TÜ
PostNapisane: 9 lipca 2018, 13:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 379
Lokalizacja: Górny Śląsk
Moje BMW: E46 330CI / E39 520i
Kod silnika: M54B30
senbon napisał(a):
Znajomy znajomego ma podkręcone M5 F10 (coś pod 800 HP). Wszedł trochę w temat, bo miał z nią parę problemów (m.in. ta och i ach skrzynia mu się przegrzewała i musiał obniżyć moc :rotfl: ). W aucie siedzi już drugi silnik - pierwszy padł bodajże po 80k km i mechanik, który z nim gadał, poprzednik i ktoś tam jeszcze twierdzili, że to nie pierwszy przypadek i że i tak sporo wyjeździł, bo wiele z nich zaciera się już przy około 50k km, a więc im bliżej 100k km to już cud. Z powyższego wynika, że ten silnik jest tak samo trwały jak skrzynia w Nissanie GT-R :rotfl: Znam gościa co w M5 E60 robił kapitalny remont silnika za o ile dobrze pamiętam 40k zł albo i więcej, ale on autem naklepał już 160k km i jeździ nim jako daily, a F10 jeżeli ma aż taką wrażliwą jednostkę to w zasadzie wystarczy w okresie gwarancyjnym robić te 20-30k km rocznie i mamy dużą szansę na drugi silnik :)


Niezły szajs.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [F10/F12] Trwałość silników w M5/M6 S63B44TÜ
PostNapisane: 9 lipca 2018, 17:09 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Aż się wierzyć nie chce :( smutne ale prawdziwe...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [F10/F12] Trwałość silników w M5/M6 S63B44TÜ
PostNapisane: 9 lipca 2018, 19:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 2191
Moje BMW: najładniejsze
Garaż: G80 M3

Byle e92 335 M-pack
Byle e82 : http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147967
Byłe e46: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134728
Byłe M3+http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.ph ... &start=380
szmelc :dobani:
bardzo dobre osiągi kosztem dużych problemów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [F10/F12] Trwałość silników w M5/M6 S63B44TÜ
PostNapisane: 9 lipca 2018, 19:17 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
BanDai napisał(a):
bardzo dobre osiągi kosztem dużych problemów.


To nowy slogan reklamowy BMW :rotfl:

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [F10/F12] Trwałość silników w M5/M6 S63B44TÜ
PostNapisane: 9 lipca 2018, 19:25 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Tomek, chyba że kupisz 116d :rotfl:
Niestety, mimo że niezbyt często odwiedzam ASO to za każdym razem stało M5/6 z wkreconym lizakiem do holowania :dobani:

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [F10/F12] Trwałość silników w M5/M6 S63B44TÜ
PostNapisane: 9 lipca 2018, 19:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Są egzemplarze które jeżdżą bezawaryjnie ale jest ich nie dużo. Znajomy miał m5 f10 nowe LCI i od przebiegu 15tyś miał problem z wtryskami. Wymieniane 2x sprzedał auto przy przebiegu ok 35tyś bo coś tam znaleźli w oleju i obawiał się awarii silnika.
Niestety jest to pochodna n63b44 i ma te same problemy. Wiele jest opinii że po lifcie problem rozwiązano zarówno w m5/m6 jak i 550i/650i ale to nie prawda nadal awarie są bardzo częste. Jest to ogromna porażka BMW. Strasznie za mną chodzi F13 bo uwielbiam serię 6 ale jedyny sensowny silnik to N55 czyli 640i a tu osiągi bardzo słabe w stosunku do aut jakimi ostatnimi czasy miałem okazję jeździć 0-200 ok 23s przy e63 650i ok 18s. Dopiero mocny program pozwoli nawiazać walkę z poprzednikiem ale np ze starym W204 C63 AMG (0-200 ok 13s) f13 640i nie ma szans nawiazać bardzo szkoda że 650i czy M6 to bubel. W usa akcje naprawcze obejmują tam pół silnika a i tak klienci zwracają popsute auta do ASO i rozliczają w ramach ugody.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [F10/F12] Trwałość silników w M5/M6 S63B44TÜ
PostNapisane: 10 lipca 2018, 09:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1688
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Moje BMW: E63 645Ci
Kod silnika: N62B44
Garaż: E63,F25,F10,E38 baaardzo individual: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=151384
Byłe Z3 :
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=120132
Były compact 316i :
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=148494
Smutne to wieści zatem...
A może tak zapytam aby nie zakładać już kolejnego tematu - a jak kwestia z S55B30 z M3/M4 ?

_________________
E63,F25,F10,E38 baaardzo individual : viewtopic.php?f=6&t=151384
Moje byłe Z3 1.8 Roadster : http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=120132
Były E36/5 316i Hellrot : viewtopic.php?f=6&t=148494


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [F10/F12] Trwałość silników w M5/M6 S63B44TÜ
PostNapisane: 10 lipca 2018, 14:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
Z mojej wiedzy tu jest lepiej, ale też trafiają się jednostkowe problemy z vanosami, a z turbo tylko jeżeli auto trafiło do gałgana, który nie wie jak postępować z wysilonym silnikiem z turbo. Bylebyś nie trafił na jakiegoś fana tuningu, bo nie oszukujmy się, ale egzemplarze skręcone na 500-600 HP to zabawki na kilkadziesiąt tys. km, a j/w przy M5 - skrzynia i napęd dostaje znacznie bardziej po tyłku. Oczywiście każdy tuner powie Ci, że będzie ok, ale niedopowiedziana prawda to "pod warunkiem, że autem będziesz robić znikome przebiegi wokół komina", bo ludzie idą do takiej firmy, robią sobie w zaturbionych eMkach +20% albo i więcej i potem zdziwienie, że eMka po 3 latach i kilkudziesięciu tys. km wymaga serwisu za 100 tys. zł żeby jeździła tak jak po opuszczeniu fabryki. Zobacz, że wśród nowych eMek jest dziwna zależność - często podkręcone egzemplarze są tańsze niż full OEM i to w widoczny sposób...dziwne, że ktoś wydał kilka, kilkanaście tysięcy złotych albo i więcej na chiptuning i inne graty (DP, większy IC, hybrydy itd.), a potem chce w tempie instant oddać swoją "perełkę" ;) Pamiętam widok stjuningowanego silnika RS6 C7 (tej od bodajże 2013 r.) po niecałych 2 sezonach jako daily car - mówiąc krótko stał już na palecie poza autem, bo UMARŁ :rotfl: Nie będę zdradzać więcej szczegółów, bo auto teraz jeździ z full serią u szczęśliwego lub nie nabywcy, który pewnie nawet nie wie, że poprzednik zdechł, bo go ktoś chciał nauczyć latać :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [F10/F12] Trwałość silników w M5/M6 S63B44TÜ
PostNapisane: 10 lipca 2018, 16:16 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1157
Lokalizacja: Mazury
Moje BMW: brak
Garaż: było V8
Panie, bo kto kupuje takie auto jak M czy RS żeby latać tylko w koło komina i to na serii :rotfl: jak te auta aż się proszą o podkręcenie bo seria jest nuuudna.
Już nie wspomnę o takich kwiatkach jak, np. w RS4 B7 gdzie praktycznie ŻADNE nie miało seryjnych 420KM i na początku jak jeszcze ludzie za bardzo nie wiedzieli co się dzieje to po kupnie takiej super fury lecieli na tuningi żeby być najszybszym w mieście a tu po tuningach się okazywało, że nadal serii nawet ni ma :zakrecony:

Poza tym jakie teraz auto przejedzie 100 czy 200tysi bez remontu, nawet w serii :mur:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [F10/F12] Trwałość silników w M5/M6 S63B44TÜ
PostNapisane: 11 lipca 2018, 08:30 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7011
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
ogółem bardzo bolesny jest fakt, że obecnie cięzko kupic od BMW mocne daily w PB żeby się nie jebało bo mi osobiście mocno predliftowe 550i F10 chodziło po głowie ale sie po prostu boje utrzymania


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [F10/F12] Trwałość silników w M5/M6 S63B44TÜ
PostNapisane: 11 lipca 2018, 09:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1688
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Moje BMW: E63 645Ci
Kod silnika: N62B44
Garaż: E63,F25,F10,E38 baaardzo individual: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=151384
Byłe Z3 :
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=120132
Były compact 316i :
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=148494
Zdzira 850I napisał(a):
ogółem bardzo bolesny jest fakt, że obecnie cięzko kupic od BMW mocne daily w PB żeby się nie jebało bo mi osobiście mocno predliftowe 550i F10 chodziło po głowie ale sie po prostu boje utrzymania

Cóż w tym konkretnym przypadku tyle co ja od siebie zgłębiłem temat po forach i po rozmowach w paru ASO, to mniej więcej można rzec że w takim aucie "elementem eksploatacyjnym" jest silnik i tak góra co te 100tys przebiegu idzie kolejny, więc temat jak na mój gust zupełnie do odrzucenia ;/

_________________
E63,F25,F10,E38 baaardzo individual : viewtopic.php?f=6&t=151384
Moje byłe Z3 1.8 Roadster : http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=120132
Były E36/5 316i Hellrot : viewtopic.php?f=6&t=148494


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [F10/F12] Trwałość silników w M5/M6 S63B44TÜ
PostNapisane: 11 lipca 2018, 16:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 379
Lokalizacja: Górny Śląsk
Moje BMW: E46 330CI / E39 520i
Kod silnika: M54B30
Tak jak V8 pb w F01?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [F10/F12] Trwałość silników w M5/M6 S63B44TÜ
PostNapisane: 11 lipca 2018, 19:21 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7011
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
No niby można non stop kontrolować wtryski które są winne ale czy to realnie coś da??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [F10/F12] Trwałość silników w M5/M6 S63B44TÜ
PostNapisane: 11 lipca 2018, 19:47 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Te same wtryski są w 6cyl i jakoś nic takiego się nie dzieje :/

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [F10/F12] Trwałość silników w M5/M6 S63B44TÜ
PostNapisane: 11 lipca 2018, 21:13 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7011
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
A swoją drogą wiadomo jak spisuje się w Mercedes ich silnik biturbo V8 4,7 który był w w221 i w 212 2011-2013??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [F10/F12] Trwałość silników w M5/M6 S63B44TÜ
PostNapisane: 12 lipca 2018, 08:06 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 678
Lokalizacja: Miasto Włókniarzy
Moje BMW: F30
Kod silnika: N55B30
Garaż: Moje 510hp:
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=173040
Ostatnio jechałem 700 konnym M5 z przebiegiem 203tys kilometrów. Silnik był wciąż oryginalny, ba, wtryski były ciągle oryginalne. Spytajcie Waldka ile ma teraz jego M6 najechane i czy coś się dzieje. Teoretycy :super:

_________________
"If in doubt, flat out" - Colin McRae


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [F10/F12] Trwałość silników w M5/M6 S63B44TÜ
PostNapisane: 12 lipca 2018, 08:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
KrisC wyjątek potwierdza regułe. M5 e60 też jedna na 10 potrafiła dojeździć 200tyś km nawet na ori panewkach.
Mam znajomego który sprowadza dużo aut z USA i na 11 N63/S63 które sprowadził 5 się rozleciało więc chyba coś w tym jest? 2x 750i, 1x M5 F10, 1x X5M, 1x 550i no i jeszcze jego prywatne M5 FL które sprzedał bo znalazł opilki przy przebiegu 35k wymiana oleju 3x od nowości nie wg zalecenia ASO.
Te wszystkie auta i ich właścicieli kojarze nie są to bzdury z internetu tylko fakty. Dla mnie te V8 to mina i porażka BMW mimo że osiągi są świetne nawet w 550i/650i a M6 po boxie jeździ jak Italia to jednak ryzyko jest duże.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [F10/F12] Trwałość silników w M5/M6 S63B44TÜ
PostNapisane: 12 lipca 2018, 09:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1688
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Moje BMW: E63 645Ci
Kod silnika: N62B44
Garaż: E63,F25,F10,E38 baaardzo individual: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=151384
Byłe Z3 :
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=120132
Były compact 316i :
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=148494
--==Mały==-- napisał(a):
KrisC wyjątek potwierdza regułe. M5 e60 też jedna na 10 potrafiła dojeździć 200tyś km nawet na ori panewkach.
Mam znajomego który sprowadza dużo aut z USA i na 11 N63/S63 które sprowadził 5 się rozleciało więc chyba coś w tym jest? 2x 750i, 1x M5 F10, 1x X5M, 1x 550i no i jeszcze jego prywatne M5 FL które sprzedał bo znalazł opilki przy przebiegu 35k wymiana oleju 3x od nowości nie wg zalecenia ASO.
Te wszystkie auta i ich właścicieli kojarze nie są to bzdury z internetu tylko fakty. Dla mnie te V8 to mina i porażka BMW mimo że osiągi są świetne nawet w 550i/650i a M6 po boxie jeździ jak Italia to jednak ryzyko jest duże.


--==Mały==-- a co mi powiesz w temacie S55B30 z M3/M4 ? Nie chcę już zakładać kolejnego wątku, a że potencjalne szukanie kolejnego auta dla ojca już niebawem to wolę wybadać rynek, bo jak na razie to opinie takie że znowu skończy się na czymś powiedzmy oględnie dość zwyczajnej charakterystyki :suchy:

_________________
E63,F25,F10,E38 baaardzo individual : viewtopic.php?f=6&t=151384
Moje byłe Z3 1.8 Roadster : http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=120132
Były E36/5 316i Hellrot : viewtopic.php?f=6&t=148494


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 96 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL