BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 17:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [F10/F12] Trwałość silników w M5/M6 S63B44TÜ
PostNapisane: 12 lipca 2018, 10:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Ogólnie S55 jeżeli chodzi o trwałość jest podobna do N55 o ile dbamy i nie przesadzamy z mocą jest ok. Trudno powiedzieć co będzie przy większych przebiegach bo ciężko znaleźć takie co mają ponad 100tyś ale wydaje mi się że te 200tyś km może przejeździć bez awaryjnie póki co nie słychać o jakiś specjalnych wadach tego silnika. Jedyna o jakiej słyszałem to problem z łożyskami wału korbowego ale to powyżej 600HP. Wg mnie rozsądnie jest nie przekraczać 550HP dodatkowo downpipe i intercooler wydajniejszy (ciężko o taki) żeby silnik się nie grzał a nie dla robienia mocy na max.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [F10/F12] Trwałość silników w M5/M6 S63B44TÜ
PostNapisane: 20 lipca 2018, 16:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Moje BMW: 7er
Kod silnika: m60
--==Mały==-- napisał(a):
KrisC wyjątek potwierdza regułe. M5 e60 też jedna na 10 potrafiła dojeździć 200tyś km nawet na ori panewkach.
Mam znajomego który sprowadza dużo aut z USA i na 11 N63/S63 które sprowadził 5 się rozleciało więc chyba coś w tym jest? 2x 750i, 1x M5 F10, 1x X5M, 1x 550i no i jeszcze jego prywatne M5 FL które sprzedał bo znalazł opilki przy przebiegu 35k wymiana oleju 3x od nowości nie wg zalecenia ASO.
Te wszystkie auta i ich właścicieli kojarze nie są to bzdury z internetu tylko fakty. Dla mnie te V8 to mina i porażka BMW mimo że osiągi są świetne nawet w 550i/650i a M6 po boxie jeździ jak Italia to jednak ryzyko jest duże.



Ja się nie dziwie, że ktoś kto sprowadza serię M z usa używaną za jakiś czas ma remont, wystarczy wejść na YT i zobaczyć jak drą opony i kręcą kółka na maksymalnych obrotach tymi pojazdami..
Ja myślę, że problem z tymi samochodami leży głównie we właścicielach i serwisowaniu.
Nie dość, że silniki są katowane w temp powyżej 100 stopni na max RPM (a do tego f10 mają już turbosprężarki gdzie olej nie zniesie tak wysokiej temp i zwyczajnie się koksuje)
to jeszcze olej jest zmieniany według interwałów BMW jak dla zwyklego auta (dla którego to i tak zbyt długi interwał)

Jakoś na torze olej w silnikach aut sportowych zmieniany jest do każdego wyścigu na nowy, jeżeli ktoś stosowałby się tak i po kazdej ostrej jeździe zmieniał olej myślę, że takie katowane M5 przeżyło by o wiele dłużej.
Wydaje mi się i mogę się założyć, że nawet e60 czy f10 serii M do normalnej jazdy i normalnego serwisu wytrzymałoby baardzo długo bez awarii typu pęknięty blok / głowica czy zatarte panewki...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [F10/F12] Trwałość silników w M5/M6 S63B44TÜ
PostNapisane: 20 lipca 2018, 17:55 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
jwayler1911 napisał(a):
Ja się nie dziwie, że ktoś kto sprowadza serię M z usa używaną za jakiś czas ma remont, wystarczy wejść na YT i zobaczyć jak drą opony i kręcą kółka na maksymalnych obrotach tymi pojazdami..


Nie to co Niemcy, tylko do kościoła jeżdżą a potem do Aldi po bratwurst i piwo :wstyd: Większość właścicieli M5 które widuję na ulicy w USA to kolesie którym by tupecik odleciał jakby więcej gazu dodali więc tam bardziej panewki dostają od zbyt niskich obrotów :rotfl:

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [F10/F12] Trwałość silników w M5/M6 S63B44TÜ
PostNapisane: 21 lipca 2018, 09:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Znam dwóch właścicieli E60 M5 którzy mieli auta od nowości dbali bardzo a silniki i tak padły. Olej rozgrzewany zawsze do tego wymiany co 8tyś km i jazda typowo daily żadnych torów itd.
Z F10/F13 też tak jest kwestia szczęścia bo są takie co mają 150tyś km i jeżdżą ale to jeden na kilka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 78 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL