BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 22:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E60] Regulacja szyberdachu
PostNapisane: 22 lipca 2018, 17:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
Cześć Wszystkim :)

Chciałbym sobie podnieść szyberdach, bo ewidentnie jest za nisko - wg serwisówki przód powinien być 1 mm poniżej linii dachu, a tył 1 mm powyżej - po bokach, bo na środku to zawsze będzie inaczej wyglądać (niemniej spotkałem się z postem na zagranicznym forum, gdzie gość wyeliminował szum wiatru - bez zmiany uszczelki - poprzez ustawienie przodu i tyłu około 2 mm powyżej linii dachu).

Robiłem mu już nie raz reset adaptacji (trzymanie przycisku w górę przez ileś tam sekund na zapłonie aż szyber skończy procedurę ustawienia punków krańcowych), a także ustawienie krzywizny (znalazłem gdzieś foto z serwisówki bentley'a, a polega to na odczekaniu 5s i ponownym wciśnięciu przycisku w górę po procedurze adaptacji).

Wiem, że szyber ma po 3 śruby regulacyjne z każdej strony pod gumowymi osłonami i bez problemu się do nich dostałem i go sobie regulowałem, ale pojawił się problem :( Otóż po regulacji po naciśnięciu przycisku w tył żeby się schował w momencie zniżania się przed suwem w tył szyber tak jakby przeskakuje na zawiasie (robi słyszalne "stuk" - czemu towarzyszy zadrżenie szybra) i sunie tak jakby wolniej. Przy powrocie w górę tego efektu już nie ma, ale dalej prędkość pracy jest niższa. Ponowny zjazd i znowu to samo. Myślałem, że może na szybie pojawił się opór od jakiejś drobnej różnicy w poziomach między lewą, a prawą stroną, ale mimo próbowania masy ustawień za każdym razem szyber przy zjeździe robi "stuk".

Próbowałem metody typu średnie dokręcenie tylko środkowych śrub z obu stron żeby w razie jakiegoś oporu przedniej albo tylnej części szyber mógł się sam wyrównać (można mu było ręką zrobić kołyskę - przesunąć przednią część niżej albo wyżej i odpowiednio tył wyżej albo niżej), ale dalej robi "stuk". Po zejściu do ustawienia pierwotnego przed regulacją, czyli stanu, który mnie nie zadowala znowu jest cisza i spokój, żadnych stuków i puków i dziwnych skoków.

Oglądałem szyny i mechanizmy (także w trakcie pracy) i nie widać żadnego pęknięcia, a nawet jakby było to przecież w pierwotnym ustawieniu też byłby problem.

HELP :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 125 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL