BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 11:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] 520i M50206S2 Vanos 95r. - problem z pracą silnika
PostNapisane: 22 sierpnia 2018, 09:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: e34 520i
Kod silnika: M50206S2
Cześć.

Mam problem z samochodem jak w temacie. Auto od zakupu było mułowate w dolnym zakresie prędkości obrotowej.
Po wymianie uszczelki pod glowicą samochód nie chciał odpalić, bądź gasł po nagrzaniu.
Wymieniłem czujnik położenia wału na nowy oryginał i wałka na dobry, używany oryginał. Przestały wyskakiwać błędy w INPIE oraz auto na biegu jałowym pieknie sie zbiera w pełnym zakresie obrotów.
Niestety - podczas jazdy samochód nie dziala jak powinien. w zakresie 1-3k obr/min jest bardzo słaby , nie jest w stanie ruszyc z jedynki. Dopiero przegazówka i jako tako jest w stanie ruszyć przy 1.5k obr/min. Ponadto po czyms takim często łapie muła , że nawet na biegu jalowym nie chce reagowac na pedał gazu. Powyzej 3k obr/min jako tak idzie. Podczas pracy silnika czuć niedopalona benzynę.
INPA nie pokazuje błędów Vanosa, rozrząd jest złożony dobrze. Czasami pokazuje błąd grzałki sondy lambda. Podczas przegazówki na biegu jałowym napięcie na sondzie stało często w miejscu - tj. 0,2 V. - mimo to nie wyskakiwał błąd. Zamontowana była jakas sonda NTK. Załozyłem jakąś swoją uniwersalną BOSCH od innego samochodu (12V), żeby zobaczyc czy mimo, że to nie taka jak trzeba pokazuje inne odczyty. O dziwo napiecie na sondzie już jakos skakało np. 0.2 , potem 0.6( mimo,że bardzo wolno) i samochód wchodził na obroty na biegu jałowym. Po chwili wyskoczyl blad statyczny grzałki sondy.

Przepływka nie pokazuje błędów. Na wolnych obrotach pokazuje 15-17kg/h , po przegazowaniu na biegu jalowym około 115.
Niestety nie mam DISa , z powodu problemów z jego instalacją.

Teraz pytanie. Co to może byc ? Zmienić sondę? na jaką? W inpie ma zakres 5V , a wszędzie widzę 12V .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] 520i M50206S2 Vanos 95r. - problem z pracą silnika
PostNapisane: 22 sierpnia 2018, 17:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Siemka.
Sonda dla tego silnika ma być 5V, jest to zakres pracy sondy. Grzałka jak w każdym innym aucie jest 12V i to cię może wprowadziło w błąd. Za duże wskazanie przepływki na wolnych obrotach. Albo coś nie tak z przepływką ,albo źle ustawiony rozrząd a możliwe że i ciśnienie paliwa zbyt niskie.
Daj jakieś zrzuty z inpy z wolnych obrotów na zimnym zaraz po uruchomieniu i na gorącym silniku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] 520i M50206S2 Vanos 95r. - problem z pracą silnika
PostNapisane: 23 sierpnia 2018, 10:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: e34 520i
Kod silnika: M50206S2
Dzięki za zainteresowanie tematem. :padam:
Porobię dzisiaj zrzuty wszystkiego co uda mi się sprawdzić.
Ulepszyłem sobie wczoraj trochę komputer do inpy , bo czasami zamulała i wywalała błąd przy live data.
Zobaczymy co będzie teraz. Udało mi się wreszcie doinstalować też DIS, więc może wybadam coś więcej.
Czy w DIS_44 sprawdzę kąt na VANOSIE ? niestety w inpie nie mam takiej możliwości.

EDIT:
nie miałem jakoś wiele czasu na sprawdzanie i wrzucenie tutaj screenów. Udało mi się uruchomić DISa , zrobiłem test modułów i w nim rónież wywala błąd sondy lambda. No , ale jest na razie podłączona ta od jakiegoś innego samochodu. Z tego co widzę , nie mogę w DISie sprawdzić Vanosa i przepływki :mur: . Tzn pokazuje mi aktualny odczyt, ale nie mam widełek w których powinienem się mieścić. I kolejna sprawa , że odczyt z przepływki podczas przegazówki tak jakby się przywieszał... :zabawa: . Dziś może dorobię jakieś screeny, bo chciałbym postawić diagnozę i kupić części po weekendzie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] 520i M50206S2 Vanos 95r. - problem z pracą silnika
PostNapisane: 25 sierpnia 2018, 16:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: e34 520i
Kod silnika: M50206S2
Wstawiam link z załączonymi na serwer zdjęciami z DISa. Proszę powiedzieć czy to są dobre wskazania dla przepływki dla tego silnika.
https://we.tl/t-88Y7ZYc2D8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] 520i M50206S2 Vanos 95r. - problem z pracą silnika
PostNapisane: 25 sierpnia 2018, 19:18 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Czas wtrysku jaki wskazanie przepływki na wolnych są prawie dwa razy większe niż powinny.
Jesteś pewny że rozrząd odpowiednio złożony? Mam Na myśli vanos.
Jak auto pracuje na odpiętym przepływomierzu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] 520i M50206S2 Vanos 95r. - problem z pracą silnika
PostNapisane: 27 sierpnia 2018, 06:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: e34 520i
Kod silnika: M50206S2
Wydaje mi się, że wszystko było dobrze złożone. Sprawdzane 2x.
Po wypięciu przepływki chwilowo jest ok, auto się zbiera, jest żwawe. Po jakimś czasie potrafi jednak zgasnąć na wolnych obrotach.
Sprawdzę jeszcze jak jest dzisiaj po wypięciu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] 520i M50206S2 Vanos 95r. - problem z pracą silnika
PostNapisane: 27 sierpnia 2018, 08:19 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Przeplywomierz nie jest z innego modelu, albo nie jest uszkodzony?
Pojeździj chwilę z odpietym, sondy też odłącz.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] 520i M50206S2 Vanos 95r. - problem z pracą silnika
PostNapisane: 7 września 2018, 18:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: e34 520i
Kod silnika: M50206S2
Pojezdziłem 20km. Auto zgasło i już praktycznie nie zapala. Czasem wyrzuca czujnik położenia wałka błąd. Auto nie odpala na odpiętym.
Raz zapaliło na tym czujniku i na odpiętym przepływomierzu jakby lepiej chodziło, co ważne zaczęła wtedy oscylować sonda lambda, a nie wisiała na niskich napięciach poniżej 1V. Chyba po tych 20 km czujnik się przegrzał i padł ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] 520i M50206S2 Vanos 95r. - problem z pracą silnika
PostNapisane: 7 września 2018, 19:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: e34 520i
Kod silnika: M50206S2
Możliwe by nowy oryginał czujnika wału padł po kilku kilometrach? Nie wiem ile przebiegu/lat ma ten od wałka. Ale wygląda na całkiem nowy. Kable nienaruszone w środku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 68 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL