BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 kwietnia 2024, 18:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E92] Motor N54B30, turbo, 335i
PostNapisane: 25 sierpnia 2018, 16:53 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 32
Posty: 6
Lokalizacja: Zamość
Moje BMW: E46
Witam!
Chciałbym dowiedzieć się jak wygląda sprawa z turbo w silniku N54B30.
Noszę się z zamiarem kupna 306 konnej wersji E92, dotyczytałem się,
że coś z tymi turbinami lubi się dziać na niekorzyść posiadacza, spadki kompresji,
westgate'y i inne dziwne odgłosy.
Doczytałem się też, że w stanach była akcja zmiany turbo w ramach gwarancji?
Potwierdzone to?
Powiedzcie mi proszę, czy są jakieś zestawy naprawcze, jak wygląda kwestia regeneracji
takich turbin.
No i może warto kupić E92, mieć swiadomość że turbo zasługuje na naprawę/regenreacje
ale zamiast tego kupić coś innego tj. customowe (nie ori) turbo ale dopasowane do tej motorowni.
Proszę o wszystkie info jakie tylko posiadacie! :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E92] Motor N54B30, turbo, 335i
PostNapisane: 25 sierpnia 2018, 19:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Wystarczy zajrzeć do 2-3 galerii z 335i i znajdziesz odpowiedź na wszystkie pytania ;)

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E92] Motor N54B30, turbo, 335i
PostNapisane: 25 sierpnia 2018, 20:25 
Online
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23101
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
W dużym stopniu wszystko zależy od tego jak ktoś wcześniej użytkował autko i jak dbał o autko czy serwisował na czas...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E92] Motor N54B30, turbo, 335i
PostNapisane: 25 sierpnia 2018, 21:48 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 32
Posty: 6
Lokalizacja: Zamość
Moje BMW: E46
maniek21112, no właśnie niekoniecznie wszystkie, myślałem,
że dostanę jakieś szczegółowe informacje, krótkie i zwięzłe, wiesz...
"sprawdzona recepta" :hyhy:

Szczurek1986, wiem, że wszystko od tego teoretycznie zależy,
aczkolwiek ciekawi mnie jeszcze kwestia jak wygląda dalsza eksploatacja,
czy można jakoś zapobiedz/unikać dalszych komplikacji tj. wymiana
turbo na "lepszy" model wolne od wad.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E92] Motor N54B30, turbo, 335i
PostNapisane: 26 sierpnia 2018, 11:02 
Online
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23101
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Kupisz zadbany egzemplarz. Zrobisz odpowiedni po zakupowy serwis a dalej będziesz myślał :) To się nie sypie na potęgę ;) no chyba że trafisz kompletnego zajeżdżonego ulepa :hyhy: :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E92] Motor N54B30, turbo, 335i
PostNapisane: 26 sierpnia 2018, 11:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 379
Lokalizacja: Górny Śląsk
Moje BMW: E46 330CI / E39 520i
Kod silnika: M54B30
Na kanałach kolektora ssącego zbiera się nagar. Trzeba rozebrać i wyczyścić. Należy dołożyć chłodnice oleju silnika i oleju skrzyni biegów w przypadku automatu. Zależy jaki masz budżet. Pierwsze roczniki zabiją Cię finansowo. Ja szukałem za 60-65k i temat odpuściłem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E92] Motor N54B30, turbo, 335i
PostNapisane: 26 sierpnia 2018, 11:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1233
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: F31 320 ED
Kod silnika: N47T
Ja powiem tyle silniki z serii N w BMW to jest jedno wielkie nieporozumienie chodzą do 200 tyś potem wszystko szlak trafia miałem to wiem. Choćby N52 , sprzedałem wrociłem do poczciwego M54 któy jest chyba ostatnim dobrym 6cylindrowym motorem z gamy BMW. N51 N52 N53 czy N54 BT to są jednorazówki,. kupiłem z oryginalnym przebiegiem 168 tys wszystko było cacy do 200 tys.

_________________
„Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E92] Motor N54B30, turbo, 335i
PostNapisane: 26 sierpnia 2018, 11:49 
Offline
Forumowicz

Wiek: 32
Posty: 249
Moje BMW: M2 comp.
Kod silnika: S
ROBBMW napisał(a):
Ja powiem tyle silniki z serii N w BMW to jest jedno wielkie nieporozumienie chodzą do 200 tyś potem wszystko szlak trafia miałem to wiem. Choćby N52 , sprzedałem wrociłem do poczciwego M54 któy jest chyba ostatnim dobrym 6cylindrowym motorem z gamy BMW. N51 N52 N53 czy N54 BT to są jednorazówki,. kupiłem z oryginalnym przebiegiem 168 tys wszystko było cacy do 200 tys.


:wstyd: :wstyd: :wstyd: :wstyd: :wstyd: :wstyd: :wstyd: :wstyd: :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E92] Motor N54B30, turbo, 335i
PostNapisane: 26 sierpnia 2018, 12:57 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 32
Posty: 6
Lokalizacja: Zamość
Moje BMW: E46
SelectoSK, kurde zniechęciły mnie trochę Twoje słowa...
Mam około 65tys na auto, nie chce LCI bo totalnie nie podoba mi się przód tego auta.
Celowałem w coś preLCI, silnik N54B30, w LCI jest chyba już N55? Lepszy?

ROBBMW, proszę rozwiń swoją wypowiedź, co dzieję się dokładnie z tymi "jednorazówkami"?
Pamiętam, że przed N54 o M54 też mówili, że ooo nowy to na nic, olej bierze, i wg. tylko i wyłącznie
M52 a najlepiej to M50 bo żeliwo. :cool:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E92] Motor N54B30, turbo, 335i
PostNapisane: 26 sierpnia 2018, 13:47 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 681
Lokalizacja: Miasto Włókniarzy
Moje BMW: F30
Kod silnika: N55B30
Garaż: Moje 510hp:
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=173040
ROBBMW napisał(a):
Ja powiem tyle silniki z serii N w BMW to jest jedno wielkie nieporozumienie chodzą do 200 tyś potem wszystko szlak trafia miałem to wiem. Choćby N52 , sprzedałem wrociłem do poczciwego M54 któy jest chyba ostatnim dobrym 6cylindrowym motorem z gamy BMW. N51 N52 N53 czy N54 BT to są jednorazówki,. kupiłem z oryginalnym przebiegiem 168 tys wszystko było cacy do 200 tys.


generalizując pokazujesz ignorancję.

Co do N54 to turbiny żyją 100-120 tys km potem wymiana/regeneracja. Nagar zbiera się, owszem, ale to nie tak że musisz to czyśćić co pół roku, tylko też po 60kkm około dopiero coś widać. Uważaj na USA bo często nie mają fabrycznej chłodnicy oleju, EU wszystkie mają, poza tym silnik raczej ok. Wtryski z ostatnim indeksem bezproblemowe, jak będą wcześniejsze to pewnie prędzej czy później trzeba będzie wymienić. Akcje serwisowe w EU masz na HPFP, niektóre partie wtrysków i chyba tyle.

_________________
"If in doubt, flat out" - Colin McRae


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E92] Motor N54B30, turbo, 335i
PostNapisane: 26 sierpnia 2018, 14:50 
Online
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23101
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
veb napisał(a):
ROBBMW napisał(a):
Ja powiem tyle silniki z serii N w BMW to jest jedno wielkie nieporozumienie chodzą do 200 tyś potem wszystko szlak trafia miałem to wiem. Choćby N52 , sprzedałem wrociłem do poczciwego M54 któy jest chyba ostatnim dobrym 6cylindrowym motorem z gamy BMW. N51 N52 N53 czy N54 BT to są jednorazówki,. kupiłem z oryginalnym przebiegiem 168 tys wszystko było cacy do 200 tys.


:wstyd: :wstyd: :wstyd: :wstyd: :wstyd: :wstyd: :wstyd: :wstyd: :wstyd:




Sieje kolega ferment i nic poza tym...


Autka z przebiegiem podchodzącym do 200 tysięcy zawsze będą potrzebować mniej lub więcej uwagi ;)


Koledze ROBBMW autko zaczęło szwankować... nie zrobił nawet konkretnej diagnostyki tylko po jakichś tam śmiesznych próbach naprawy autko pogonił :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E92] Motor N54B30, turbo, 335i
PostNapisane: 26 sierpnia 2018, 18:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1233
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: F31 320 ED
Kod silnika: N47T
Szczurek1986 napisał(a):
veb napisał(a):
ROBBMW napisał(a):
Ja powiem tyle silniki z serii N w BMW to jest jedno wielkie nieporozumienie chodzą do 200 tyś potem wszystko szlak trafia miałem to wiem. Choćby N52 , sprzedałem wrociłem do poczciwego M54 któy jest chyba ostatnim dobrym 6cylindrowym motorem z gamy BMW. N51 N52 N53 czy N54 BT to są jednorazówki,. kupiłem z oryginalnym przebiegiem 168 tys wszystko było cacy do 200 tys.


:wstyd: :wstyd: :wstyd: :wstyd: :wstyd: :wstyd: :wstyd: :wstyd: :wstyd:




Sieje kolega ferment i nic poza tym...


Autka z przebiegiem podchodzącym do 200 tysięcy zawsze będą potrzebować mniej lub więcej uwagi ;)


Koledze ROBBMW autko zaczęło szwankować... nie zrobił nawet konkretnej diagnostyki tylko po jakichś tam śmiesznych próbach naprawy autko pogonił :P


Nie miałeś tego silnika to się nie udzielaj , zrobiłem 2 diagnozy na kompie i wyszły zawory vanosów wymieniłem 2 nowe i nic to nie dało więc nie będe ładował kasy wiećej w ten kiblowaty silnik i odradzam innym zakup N52 jak E60 to tylko przedlift z M54.

_________________
„Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E92] Motor N54B30, turbo, 335i
PostNapisane: 26 sierpnia 2018, 19:01 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 681
Lokalizacja: Miasto Włókniarzy
Moje BMW: F30
Kod silnika: N55B30
Garaż: Moje 510hp:
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=173040
najlepiej niech e39 kupią, nie? :rotfl: to do F10, albo broń Boże G30 lepiej nie podchodzić...

Mowa jest o N54, o którym pewnie nie masz pojęcia, a piszesz o wszystkich silnikach N, to ignorancja

_________________
"If in doubt, flat out" - Colin McRae


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E92] Motor N54B30, turbo, 335i
PostNapisane: 26 sierpnia 2018, 19:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Haha, ROBBMW,
Pisałem już w innym temacie. Jesteś Janusz i tyle..
Ps. Czekam aż ci sie w twojej trzymajacej nominał igle m54b30 zaczną rzęźić vanosy, a może z disy klapka z bolcem wpadnie do kolektora, a jak nie to może rzepustnica zacznie wywalać EML i tryb awaryjny. A może jeszcze jakiechs nieszczelności w dolocie i nierówna praca? Tejj a może wszytko na raz.... Ojjj bedzie płacz i lament.
Kup sobie paserati w tdi na pompowtryskach, tam przed 500k na blacie sie przecież kontrolki nie zapalają a turbo do 200k sie dociera, później jest tylko lepi.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E92] Motor N54B30, turbo, 335i
PostNapisane: 26 sierpnia 2018, 22:13 
Online
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23101
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
kszyhu napisał(a):
Haha, ROBBMW,
Pisałem już w innym temacie. Jesteś Janusz i tyle..
Ps. Czekam aż ci sie w twojej trzymajacej nominał igle m54b30 zaczną rzęźić vanosy, a może z disy klapka z bolcem wpadnie do kolektora, a jak nie to może rzepustnica zacznie wywalać EML i tryb awaryjny. A może jeszcze jakiechs nieszczelności w dolocie i nierówna praca? Tejj a może wszytko na raz.... Ojjj bedzie płacz i lament.
Kup sobie paserati w tdi na pompowtryskach, tam przed 500k na blacie sie przecież kontrolki nie zapalają a turbo do 200k sie dociera, później jest tylko lepi.




To wtedy poczciwe M54 też będzie beee :rotfl:


ROBBMW czuje się śledzony skoro tak doskonale wiesz co miałem lub czego nie miałem :hyhy: :hyhy:


zawsze wszystko wiedziałeś najlepiej nawet jak zakładałeś swój temat... ludzie dawali rady ale ty negowałeś wiedząc lepiej i działałeś po swojemu :hyhy:

Koniec biadolenia nie psujmy koledze tematu ;) ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E92] Motor N54B30, turbo, 335i
PostNapisane: 27 sierpnia 2018, 09:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 379
Lokalizacja: Górny Śląsk
Moje BMW: E46 330CI / E39 520i
Kod silnika: M54B30
Jakbym chciał teraz kupić 335i to po prosiłbym kogoś z forum żeby za opłatą pojechał ze mną i sprawdził auto od a do z. Dokładne oględziny, czasy 100-200, serwis, diagnostyka itd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E92] Motor N54B30, turbo, 335i
PostNapisane: 27 sierpnia 2018, 18:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 72
Moje BMW: e61
Kod silnika: N52B25
ROBBMW napisał(a):
Szczurek1986 napisał(a):
veb napisał(a):
ROBBMW napisał(a):
Ja powiem tyle silniki z serii N w BMW to jest jedno wielkie nieporozumienie chodzą do 200 tyś potem wszystko szlak trafia miałem to wiem. Choćby N52 , sprzedałem wrociłem do poczciwego M54 któy jest chyba ostatnim dobrym 6cylindrowym motorem z gamy BMW. N51 N52 N53 czy N54 BT to są jednorazówki,. kupiłem z oryginalnym przebiegiem 168 tys wszystko było cacy do 200 tys.







Sieje kolega ferment i nic poza tym...


Autka z przebiegiem podchodzącym do 200 tysięcy zawsze będą potrzebować mniej lub więcej uwagi


Koledze ROBBMW autko zaczęło szwankować... nie zrobił nawet konkretnej diagnostyki tylko po jakichś tam śmiesznych próbach naprawy autko pogonił


Nie miałeś tego silnika to się nie udzielaj , zrobiłem 2 diagnozy na kompie i wyszły zawory vanosów wymieniłem 2 nowe i nic to nie dało więc nie będe ładował kasy wiećej w ten kiblowaty silnik i odradzam innym zakup N52 jak E60 to tylko przedlift z M54.



Wbrew pozorom N52 się bardzo różni od N54, pomijając sam fakt braku valvetronica oraz bezpośredni wtrysk, to jeszcze jest przekonstruowany blok silnika, który waży 20 kg więcej. Nie te zawory, nie te tłoki, nie te pierścienie. Zestaw jest policzone na naprawdę duże obiążenia (w US robią grube projekty z tego).

Sam n52 użytkuję ponad 2 lata. I choć faktycznie, starsze silniki były lepsze (największy sentyment mam do M50), to nie uważam, żeby tutaj działo się coś strasznego, wystarczy pilnować serwisu i robić wszystko na bieżąco. Zdradzę Ci sekret, że mój silnik po mimo 240k nalotu spala mniej niż 150 gram oleju na 1000 km, a wszystko dzięki dobremu serwisowi olejowemu. Nie wydawaj opinii na temat serii N na podstawie swojego jednego przypadku.


Jak z ojcem chodziłem na giełdę to wszyscy byli przerażeni beemkami z vanosem i nikt nigdy nie chciał tego kupować. Dzisiaj każde bmw to ma. Idziemy z duchem czasu i trzeba się pogodzić z większą liczbą osprzetu nawet w silnikach NA. Dzielmy się wiedzą, porównujmy doświadczenia, a na pewno wspólnie nauczymy się jak to się je ;)

Co do 335i świetny sprzęt. Będzie jednak w kosztach porównywalny do utrzymania V8, jednak na pewno dużo bardziej rozwojowy ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E92] Motor N54B30, turbo, 335i
PostNapisane: 30 sierpnia 2018, 20:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1233
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: F31 320 ED
Kod silnika: N47T
kszyhu napisał(a):
Haha, ROBBMW,
Pisałem już w innym temacie. Jesteś Janusz i tyle..
Ps. Czekam aż ci sie w twojej trzymajacej nominał igle m54b30 zaczną rzęźić vanosy, a może z disy klapka z bolcem wpadnie do kolektora, a jak nie to może rzepustnica zacznie wywalać EML i tryb awaryjny. A może jeszcze jakiechs nieszczelności w dolocie i nierówna praca? Tejj a może wszytko na raz.... Ojjj bedzie płacz i lament.
Kup sobie paserati w tdi na pompowtryskach, tam przed 500k na blacie sie przecież kontrolki nie zapalają a turbo do 200k sie dociera, później jest tylko lepi.



O to się nie bój kolego M54 to M54 niezniszczalny i niezawodny wiem co mowię bo miałem E39 z M52TU przez 4 lata nie zaglądałem do silnika, tak samo Teraz M54 czy to zimny czy ciepły odpala bezszelestnie zadnego klepania zaworów na zimnym nic. Więć nie zachwalaj N52 bo to nie są udane silniki i wszędzie można o tym poczytać.

_________________
„Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E92] Motor N54B30, turbo, 335i
PostNapisane: 30 sierpnia 2018, 22:27 
Online
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23101
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Nie porównuj M52 z M54 :hyhy: :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E92] Motor N54B30, turbo, 335i
PostNapisane: 31 sierpnia 2018, 06:54 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
ROBBMW napisał(a):
O to się nie bój kolego M54 to M54 niezniszczalny i niezawodny wiem co mowię bo miałem E39 z M52TU przez 4 lata nie zaglądałem do silnika, tak samo Teraz M54 czy to zimny czy ciepły odpala bezszelestnie zadnego klepania zaworów na zimnym nic. Więć nie zachwalaj N52 bo to nie są udane silniki i wszędzie można o tym poczytać.


Tak "Naczelny Janusz", ten nagłowek powinni ci przydzielić na forum. Dla wiekszego fejmu proponuje Ci... "Pójć stont", załóż fanpage'a na fb "m54 rulezz" tam wywalaj swoje "mondrości", z pewnością wesprze cie cała rzesza specjalistów od spraw pt: "bo każdy tak mówi ale gówno wie bo w dupie był".

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 86 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL