BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 08:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E60 530D] Problem z elektroniką (CAN)
PostNapisane: 11 września 2018, 20:25 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e39, x3
Kod silnika: m52b28
Witam. Posiadam BMW E60 530D 218km skrzynia manual z 2004r. Mam problem z elektroniką. Podczas jazdy zegary zaczęły wariować i na ekranie pojawił się błąd "Electrical failure".
Błąd następnie zniknął i już do dziś się nie wyskakuje(Samochód działa w 100 procentach, każdy element wyposażenia jest sprawny.) natomiast mam problem gdyż uszkodziło się coś i auto ma kilka błędów i po zamknięciu auto się nie "usypia" i pobiera prąd co na drugi dzień skutkuje rozładowaniem akumulatora. Błędy jakie wyskakują, których nie da się usunąć to:

E104- usterka linii K-CAN oraz drugi błąd który jest nieciągły-można go usunąć- 5F49- CAN brak komunikacji z modułem sterującym zestawem przyrządów i wskaźników.
Po podpięciu innego komputera wyszły te same błędy oraz dodatkowo:
A54A- CAN-komunikacja/błąd sygnału
E104-Przewód CAN low
E584-Szyna CAN
DA04- (związany z szyberdachem)
E444/E484- CAN przewody-dotyczący fotelu kierowcy i pasażera
E2C4-Szyna CAN

Wyskoczył też błąd 932E(ale już nie pojawia się w systemie)-system ALC uszkodzony- aktualnie mam uszkodzony moduł AHL(ksenony się nie skręcają) i podejrzewam, że nie dotyczy on w/w problemu

Udało mi się ustalić, że po odpięciu bezpiecznika od licznika nr 13 auto od razu po zamknięciu się usypia i nie pobiera prądu. Po odpięciu bezpiecznika od radia tak samo się usypia(bezpiecznik od licznika wpięty). W bagażniku znajduje się moduł MPM(jak mi wiadomo zarządza on prądem-radiem wyświetlaczem itp). Jeśli go odepnę tak samo samochód wchodzi w tryb uśpienia i nie pobiera prądu po zamknięciu a po podpięciu komputera wyżej wymienione błędy da się skasować.

Pytanie do Was czy ktoś spotkał się z podobnym problemem i ma dla mnie jakieś porady/wskazówki dotyczące usterki?
Czy może być to moduł MPM,który po odpięciu daje możliwość skasowania błędów? Dodam że moduł wygląda na sprawny, nigdy nie był zalalny itp.
Za kilka będę próbował usunąć usterkę i wydaję mi się że leży ona pomiędzy licznikiem/radiem/wyświetlaczem. Co o tym sądzicie?

Dodatkowo wklejam schematy i informacje o linii CAN:
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61- ... ts/1qrGU70
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61- ... nt/1s2fEzC
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61- ... ts/28LJ3AY


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60 530D] Problem z elektroniką (CAN)
PostNapisane: 14 stycznia 2020, 18:24 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e46
Witam, odkopuje temat. Poradziłeś sobie z tym problemem??? Mam te same błędy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60 530D] Problem z elektroniką (CAN)
PostNapisane: 10 września 2020, 18:36 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e46 318i
Kod silnika: M43b16
Witam. Mam podobny problem .panowie jak wam udało się rozwiązać problem ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60 530D] Problem z elektroniką (CAN)
PostNapisane: 11 września 2020, 07:30 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Same błędy linii K-can spotykam dosyć często i nie powodują większych problemów.
Po prostu jeden z modułów zablokował jeden z przewodów linii K-CAN. Linia K-CAN(karoseryjna) może działać na jednym przewodzie bez problemu.


Zrób pełną diagnostykę i wrzuć tutaj wszystkie błędy


W dieslach, wariowanie elektroniki podczas jazdy, to bardzo często alternator, który ładuje zbyt wysokim napięciem

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL