BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 22:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] M57 Wymiana kostki czujnika listwy Common Rail
PostNapisane: 16 listopada 2018, 07:48 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 22
Moje BMW: E39 530d
Kod silnika: M57
Witam,
Temat wielokrotnie omawiany ale mam do was dość proste pytanie, aczkolwiek nigdzie nie znalazłem na nie odpowiedzi. Do rzeczy ...

Pokrótce opiszę mój przypadek:
Generalnie problemem są drgania silnika na biegu jałowym. Czuć je na kierownicy, widać jak przenoszą się na lewarek biegów, etc. Są bardzo nieregularne, bardziej się nasilają, gdy się robi wilgotno. Kilka razy czyściłem kostkę czujnika na listwie CR, co generalnie pomagało na jakiś czas. Używałem chemii do czyszczenia styków elektrycznych (Sonaxu), później igiełką smerałem styki i na koniec sprężonym powietrzem wydmuchiwałem wszystko. Jak kostka była już sucha to spinałem wszystko ponownie.

Często jak odpinam kostkę to widać, że jest wilgotna. Skąd tam się wilgoć zbiera? Z podszybia? Czy czujnik może przepuszczać ropę?
Poza tym na moim czujniku ta pomarańczowa uszczelka jest bardzo miękka i sfatygowana i bardzo luźno siedzi, może to jej wina?

Ostatnio kupiłem nową obudowę kostki (jak na zdjęciu poniżej) i w związku z tym mam kilka pytań. W kilku tematach czytałem sugestie, żeby wymienić ową kostkę.
1. Czy pisząc o wymianie macie na myśli wymianę samej obudowy (tej na zdjęciu) czy również piny w kostce?
2. W jaki sposób wyjąć piny z tej kostki? Każdy osobno jest wyjmowany czy wszystkie naraz?

Dzięki za wszelkie sugestie i komentarze.

Kostka:
Obrazek

_________________
[kiss the future]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M57 Wymiana kostki czujnika listwy Common Rail
PostNapisane: 16 listopada 2018, 10:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Jeżeli nie jest nadpalona to nie widzę sensu jej wymiany, jeżeli konektory siedzą ciasno to tylko je podoginaj (ściśnij) a preparatu na styki nie przedmuchuj powietrzem, po psiknięciu wciśnij. Jeżeli jednak chcesz wymienić kostkę to musisz wypchnąć konektory, po kolei, oczywiście nie pomieszaj ich. Jeżeli one mimo doginania nie trzymają to trzeba je wymienić.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M57 Wymiana kostki czujnika listwy Common Rail
PostNapisane: 16 listopada 2018, 11:54 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 22
Moje BMW: E39 530d
Kod silnika: M57
Dziękuję za odpowiedź.
No właśnie, jeśli chodzi o te konektory, w jaki sposób je wypchnąć? Czy trzeba mieć jakieś specjalne narzędzie, żeby od góry i doły je jednocześnie ścisnąć żeby wyszły? Próbowałem je ostatnio wyjąć, żeby się im bliżej przyjrzeć i nie ukrywam, że miałem z tym problem :zawstydzony:

_________________
[kiss the future]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M57 Wymiana kostki czujnika listwy Common Rail
PostNapisane: 16 listopada 2018, 16:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Nie wymieniałem dokładnie w tej kostce, ale dopieram odpowiedni płaski śrubokręt i po prostu wypycham, ewentualnie można lekko podważać od strony przewodów.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 105 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL