BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 30 kwietnia 2024, 02:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Montaż oryginalnego haka w e39
PostNapisane: 26 lutego 2009, 18:08 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 153
Lokalizacja: Słupsk
Moje BMW: e36 COUPE
Kod silnika: 1.8 IS
Witam.Chciałbym zamotowac hak w e39 1996 i i mam dylemat dostępne sa używane oryginalne haki z wypinanym czopem lecz problem tkwi w tym czy sa one od sedana czy od kombi.Najczęściej sprzedajacy nie wiedza z jakiego auta hak pochodzi.Chciałbym zapytac czy różnioą sie one czyms szczegolnym czy moze jednak pasuja od kombi do sedana i odwrotnie.DZIĘKUJE ZA POMOC I POZDRAWIAM


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lutego 2009, 14:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 114
Lokalizacja: prawie WrocÂław
Moje BMW: E46 i E36
Sam hak to mały problem , góry zaczynają się przy elektryce. poczytaj trochę w necie to ci się odechce haka. poniżej cytat z ogłoszenia o sprzedaży haka

Cytuj:
Przedmiotem aukcji jest profesjonalny hak holowniczy z kulą demontowaną na 2- śruby do samochodu
BMW E-39 SEDAN

W tym modelu samochodu należy stosować tylko indywidualne wiązki elektryczne lub uniwersalne moduły sterujące. Instalacja elektryczna jest wyposażeniem dodatkowym.
UWAGA !!!
Instalacja elektryczna na zwykłej wiązce przewód 7-żyłowy + gniazdo bez dodatkowego sterowania nie będzie działać. Jeżeli mie nie wierzysz to przejdź się do lokalnego dealera BMW.



znalazłem ceny wiązek elektrycznych




Cytuj:
Koszt wiązki uniwersalnej z gniazdem 7-bieg 20,- zł
Koszt wiązki moduł uniwersalny do sterownia oświetlenia w przyczepie typu CAN z gniazdem 7-bieg 230,-zł
Posiadam również wiązki fabryczne dedykowane do danego auta i łączone na oryginalnych konektorach w zależności od auta z funkcją Checkcontrol , ze złączem CANbus , z funkcją rozłączania czujniki cofania, , Aktywacja TSC oraz przewodem zasilającym.
Wiązki te występują z gniazdem 7-bieg jak i również 13-bieg pod KEMPING
Koszt wiązki fabrycznej prostej od 140zł, po rozbudowane z modułami i ceną dochodzącą nawet do 1500,- zł Brutto.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Montaż oryginalnego haka w e39
PostNapisane: 23 marca 2012, 17:08 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 15
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39 523i
Kod silnika: M52
Panowie, potrzebuje pomocy przy elektryce do podłączenia haka. Moduł z wiązką i hakiem mam tylko nie wiem jak to podłączyć.
W module jest gniazdo 20 pinowe i 3 kable mam odcięte i nie wiem do czego idą:

kolory kabli i pinów:
1 pin: niebiesko/żółty
2 pin: niebiesko/brązowy/w żółte ciapki (NIE WIEM GDZIE WPIĄĆ, UCIĘTY)
3 pin: PUSTY
4 pin: PUSTY
5 pin: czarno/biały
6 pin: szaro/czarny
7 pin: szaro/czerwony
8 pin: żółto/niebieski
9 pin: żółto/czerwony
10 pin: czerwony
11 pin: niebiesko/czerwony
12 pin: niebiesko/zielony (NIE WIEM GDZIE WPIĄĆ, UCIĘTY)
13 pin: niebiesko/brązowy
14 pin: PUSTY
15 pin: czarno/niebieski
16 pin: szaro/fioletowy (NIE WIEM GDZIE WPIĄĆ, UCIĘTY)
17 pin: szaro/biały
18 pin: brązowy
19 pin: PUSTY
20 pin: czerwono/niebieski

Mam kostkę ,żeby wpiąć moduł do lampy ale nie wiem gdzie dać te 3 pozostałe kable.
Wdł. wiązki wpinam kostkę tylko pod jedną lampę ?? (możliwe ??)

PROSZĘ O POMOC lub schematy podłączenia.

POZDRAWIAM.
Łukasz

_________________
"...Od chwili tej do końca świata w ludzkiej będziemy pamięci,
my wybrani,kompania braci.
Kto dziś wespół ze mną krew przeleje ten mi bratem..." - Henryk V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Montaż oryginalnego haka w e39
PostNapisane: 31 marca 2012, 15:56 
Offline
Forumowicz

Wiek: 46
Posty: 126
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: było E39, jest E70
Kod silnika: było M52B20
Interesowałem się tematem ale że nie znalazłem odpowiedniego haka więc nie wiem czy pomocne:
Oryginalnie moduł przyczepki montowany jest po prawej stronie koła zapasowego. Ma jedno złącze 20pinowe.

Opis pinów:
1 - stop przyczepa 54A pin6 (czarny/biały)
2 - wsteczny przyczepa RSA pin8 (żółty/niebieski)
3 - przeciwmgielne przyczepa 55A pin2 (żółty/czerwony)
4 - lewe pozycyjne przyczepa 58AL pin7 (szary/czarny)
5 - prawy kierunkowskaz przyczepa 49AR pin4 (niebieski/żółty)
6 - prawe pozycyjne przyczepa 58AR pin5 (żółty/czerwony)
7 - lewy kierunkowskaz przyczepa 49AL pin1 (niebieski/czerwony)
8 - zasilanie, bezpiecznik F103 (czerwony)
9 - prawy stop (czarny/niebieski)
10 - tylny prawy kierunkowskaz (niebieski/brązowy)
11 - tylne lewe pozycyjne (szary/fioletowy)
12 - tylny lewy kierunkowskaz (niebieski/zielony)
13 - interfejs AHM/LM, moduł świateł (niebieski/brązowy/żółty)
14 - tylne prawe pozycyjne (szary/biały)
15 - masa (brązowy)

Do przyczepki idą:
- piny 1-7 z modułu oraz
- zasilanie, bezpiecznik F59 na przyczepa pin9 (czerwony/niebieski)
- masa na przyczepa pin13 (brązowy)

Piny 9,10,14 modułu podłączamy do tylnej prawej lampy
Piny 11,12 podłączamy do tylnej lewej lampy
Pin 13 podłączamy do modułu świateł (LCM), czarne złącze 54pinowe, pin34

Teraz trochę teorii.
Moduł przyczepki włącza i wyłącza lampy przyczepki oraz je monitoruje, czy nie są przepalone.
Informację o włączeniu kierunkowskazów, pozycyjnych i stopu otrzymuje z tylnych lamp auta.
Moduł przyczepki połączony jest (pinem13) z modułem świateł. Przewodem tym odbywa się cyfrowa transmisja. Połączenie to służy do:
- włączania lampy przeciwmgielnej przyczepki
- włączania lampy wstecznego przyczepki
- przesyłania info o spalonych żarówkach przyczepki
Próba komunikacji pomiędzy modułem przyczepki a modułem świateł odbywa się przy każdym przekręceniu kluczyków. Jeśli moduł świateł choć raz zobaczy moduł przyczepki a potem połaczenie to przerwiemy (np. odłączymy moduł przyczepki) to w pamięci modułu świateł zostanie zapisany błąd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Montaż oryginalnego haka w e39
PostNapisane: 15 kwietnia 2012, 11:44 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 15
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39 523i
Kod silnika: M52
kolory kabli i pinów w module przyczepki o numerze 6135-8 352 406 (Czarny komputer)

1 pin: niebiesko/żółty -> prawy kierunkowskaz przyczepy
2 pin: niebiesko/brązowy/w żółte ciapki -> interfejs AHM/LM,do modułu świateł
3 pin: PUSTY
4 pin: PUSTY
5 pin: czarno/biały -> stop przyczepy
6 pin: szaro/czarny -> lewe pozycyjne przyczepa
7 pin: szaro/czerwony -> Tego nie wiem
8 pin: żółto/niebieski -> wsteczny przyczepy
9 pin: żółto/czerwony -> prawe pozycyjne przyczepy
10 pin: czerwony -> zasilanie
11 pin: niebiesko/czerwony -> lewy kierunkowskaz przyczepy
12 pin: niebiesko/zielony -> tylny lewy kierunkowskaz
13 pin: niebiesko/brązowy -> tylny prawy kierunkowskaz
14 pin: PUSTY
15 pin: czarno/niebieski -> prawy stop
16 pin: szaro/fioletowy -> tylne lewe pozycyjne
17 pin: szaro/biały -> tylne prawe pozycyjne
18 pin: brązowy -> masa
19 pin: PUSTY
20 pin: czerwono/niebieski -> tego nie wiem

Moduł ma za zadanie włączyć wsteczny/przeciwmgłowy przyczepki jednocześnie wyłączając wsteczny/przeciwmgłowy samochodu.
Teoria jak w poście wyżej ALE PODŁĄCZAMY SIĘ W MODULE ŚWIATEŁ (LCM) NIE DO PINU 34 TYLKO WOLNEGO PINU 35

_________________
"...Od chwili tej do końca świata w ludzkiej będziemy pamięci,
my wybrani,kompania braci.
Kto dziś wespół ze mną krew przeleje ten mi bratem..." - Henryk V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Montaż oryginalnego haka w e39
PostNapisane: 4 czerwca 2013, 13:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 191
Lokalizacja: Rybnik
Moje BMW: E30, E39,E60,S1000RR
Kod silnika: M40B16, M57D30O1
Garaż: 530d E60 M-Pakiet
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=143562

E30 316i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99759

S1000RR 2010
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=94624

Galerii E39 Brak.
Odgrzewam bo nie chcę zakłądać kolejny raz tego samego tematu. Niestety nie padła odpowiedź na pytanie zadane w pierwszym poście, mianowicie:

Czy hak od touringa pasuje do sedana, pytam o same mocowania, nie o elektrykę!


Z góry dzięki za odpowiedzi osób zorientowanych w temacie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Montaż oryginalnego haka w e39
PostNapisane: 19 maja 2014, 19:26 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E46 320d
Witam wszystkich na forum
Do czego podłączamy przewód z kroku 19 instrukcji montażu haka?
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Montaż oryginalnego haka w e39
PostNapisane: 23 maja 2014, 04:49 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
pusty czyli nie podpinamy do niczego. tak bym to zinterpretował ;)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Montaż oryginalnego haka w e39
PostNapisane: 28 lipca 2019, 13:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: E39 528
Kod silnika: m52
Kupiłem również oryginalny hak. I również mały problem z elektryką, większość podłączone z kostek lewe i prawe światła z modułem zostały mi te co na zdjęciu:
https://drive.google.com/open?id=1R-lvA ... YkQ4vtXLNo
ten z oczkiem podejrzewam że trzeba podłaczyć do "skrzynki nad aku" jak na zdjęciu, tylko nie wiem czy ma znaczenie w które miejsce.

https://drive.google.com/open?id=1jY3Ko ... WanxX31eX-

A czerwono niebieski i niebiesko żółty nie mam pojęcia. Jak ktoś wie to proszę o pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Montaż oryginalnego haka w e39
PostNapisane: 10 kwietnia 2021, 23:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 120
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e39 touring 520i '02
Kod silnika: m54b22
to ja znowu odgrzeję.
Szukam uparcie haka do touringa polifta. Ale czy na oryginalnej wiązce i magistrali podłączę się z 13-pinowym złączem do przyczepy?
W teorii potrzebuje moduł świateł. Czy ten moduł zastępuje jakiś inny, czy to jest ekstra moduł, którego w aucie w standardzie nie ma?
Ogólnie zaskakują mnie sprzedawcy mówiąc, ze wiązkę musieli odcinać bo inaczej się nie da. A widziałem też w obiegu wiązki ze złączami. To jak to jest? Co będę miał w Touringu z 2003 roku ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Montaż oryginalnego haka w e39
PostNapisane: 11 kwietnia 2021, 06:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 2138
Lokalizacja: okolice Świdnicy
Moje BMW: 528i, M3, e30
Kod silnika: s50b32 M52B28 .....
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... &start=220
pisz pw mam hak lift touring

_________________
Obrazek

Moje coupe ---->Vadery OZ Futura 10j gwint weitec ---> S50B32 !! ---> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=820

Jest BMW E36 S50B32 coupe - vadery i OZ Futura 10j
Jest 528i,635 L6,318i,318i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Montaż oryginalnego haka w e39
PostNapisane: 11 kwietnia 2021, 20:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 120
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e39 touring 520i '02
Kod silnika: m54b22
poszła PW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 111 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL