BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2024, 12:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] Czujnik kąta skrętu kierownicy, błąd DSC - wymiana
PostNapisane: 26 grudnia 2018, 14:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 193
Lokalizacja: wielkopolska
Moje BMW: E39, E39 TOURING
Kod silnika: M52B20, M62B44
Witam,
mam pytanie ponieważ od jakiegoś czasu świeci w moim e39 1997 rok kontrolka na środku zegarów od kontroli trakcji, dodam że posiadam DSC i w związku z tym błędem jest brak trakcji. Po podłączeniu kompa błąd wskazuje na czujnik kąta skrętu kierownicy. Mam pytanie czy ktoś z Was wymontowywał ten czujnik ponieważ w filmiku do którego dotarłem gość zbija część drążka i gotowe :) a nie jestem pewien czy przypadkiem nie trzeba dodatkowo czegoś odkręcić bliżej maglownicy?? Filmik z demontażu, który znalazłem na youtube poniżej:

_________________
Galeria mojego BMW:
viewtopic.php?p=494609#494609
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Czujnik kąta skrętu kierownicy, błąd DSC - wymiana
PostNapisane: 27 marca 2019, 07:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 193
Lokalizacja: wielkopolska
Moje BMW: E39, E39 TOURING
Kod silnika: M52B20, M62B44
No szkoda, że nikt się w temacie DSC nie wypowiedział :( ale za to ja mam kilka informacji, które mogą się przydać ;)
Jeżeli chodzi o błąd czujnika kąta skrętu kierownicy to u mnie zaczęliśmy od jego wymontowania. Sprawa demontażu wygląda dość prosto - dosłownie jak na filmiku, czyli można zbić drążek i dzięki temu wysunąć czujnik.
Jak już został wymontowany i trafił na stół elektryka to po rozkręceniu okazało się, że styki które są w środku prawdopodobnie z racji zużycia nie dotykają toru po którym się poruszają. Elektryk dogiął te styki i przesmarował tor (jakimś smarem do styków) a następnie skręcił czujnik.
Jeszcze przed zamontowaniem czujnika na kolumnie podłączyłem go do wtyczki i za pomocą INPA sprawdziłem, że reaguje na ruch zmieniając wartości odczytu.
Kolejny krok to zamontowanie na kolumnę kierowniczą i kalibracja, czyli ustawienie kierownicy do jazdy na wprost i ustawienie wartości na "0" jak na załączonym filmiku z którego nie ukrywam skorzystałem ;)

Po tej akcji zniknął błąd DSC :)
Zanim kupicie lub wymienicie czujnik na nowy polecam spróbować postawić na nogi stary :P

_________________
Galeria mojego BMW:
viewtopic.php?p=494609#494609
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 135 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL