BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 19:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] M54B30 falujące obroty
PostNapisane: 22 marca 2019, 23:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Szczecin / Wieluń
Moje BMW: 330i
Kod silnika: M54B30
Witam,

Posiadam E46 które jest po swapie z M54b22 na m54b30, auto z instalacją LPG KME Nevo.
Problem dotyczy znanego problemu falowanie obrotów przy dojeżdzaniu do świateł / wciśnięciu sprzęgła podczas jazdy, ale tylko po rozgrzaniu się silnika, na zimnym silniku problem nie występuje w ogóle i obroty opadają sztywno i nie ma żadnego falowania.
Wymieniłem już:
-świece dedykowane NGK
- zregenerowany vanos
- disa nowa
- Termostat ( behr ) spaliła się w nim grzałka
- alternator
- akumulator ( po 17 latach odmówił posłuszeństwa kilka dni temu :D )
- odma (oryginał) + komplet przewodów (febi)
- czyszczony dolot, przepustnica i krokowy - działają ok
- uszczelka pokrywy zaworów

Gumy za filtrem wymienione, dolot szczelny, brak już pomysłów a nie chce wywalać kasy w błoto.
Sądzę że problem może być powiązany z korektami, które obojętnie czy jeżdzę na gazie czy na benzynie chwilę po wykasowaniu adaptacji idą na -8 i stoją sztywno.
Obroty kuleją o dziwo bardziej na benzynie niż na gazie i było tak nawet po tym jak wykasowałem wszystkie adaptacje i przejechałem 200km na benzynie, a pózniej byłem na strojeniu LPG.

Obrazek


Pomóżcie bo brak już pomysłów i sił, a czytając wszystkie przypadki głupieje jeszcze bardziej. :mur: :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B30 falujące obroty
PostNapisane: 23 marca 2019, 07:30 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1456
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20B20
Garaż: było e39 530i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155769
było e46 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165786
jest f30 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168768
Miałem podobnie, był problem z ledwo żywymi sondami lambda przed katem. Usterka była trudna do wychwycenia bo nie była widoczna w INPIe (za wolno odświeża).
Jednak ELM327 + telefon z torque pro który rysował wykresy zmiany napięcia na sondach wykazał, że te reagują nieodpowiednio (czasami za wolno, czasami wcale).
Sondy żyły na tyle, żeby nie waliło błędami, wysokość napięcia też była poprawna tylko właśnie nazwijmy to były opieszałe.
Nowe sondy, adaptacja, strojenie i git.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B30 falujące obroty
PostNapisane: 25 marca 2019, 12:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Szczecin / Wieluń
Moje BMW: 330i
Kod silnika: M54B30
r4ll napisał(a):
Miałem podobnie, był problem z ledwo żywymi sondami lambda przed katem. Usterka była trudna do wychwycenia bo nie była widoczna w INPIe (za wolno odświeża).
Jednak ELM327 + telefon z torque pro który rysował wykresy zmiany napięcia na sondach wykazał, że te reagują nieodpowiednio (czasami za wolno, czasami wcale).
Sondy żyły na tyle, żeby nie waliło błędami, wysokość napięcia też była poprawna tylko właśnie nazwijmy to były opieszałe.
Nowe sondy, adaptacja, strojenie i git.


U ciebie też korekty LTFT uciekały na -8?
Wiem że dodatkowo mam jedną sonde za katalizatorem do wymiany bo wywala jej błąd co jakiś czas, ale te za katatalizatorem podobno nie mają wpływu na mieszanke.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B30 falujące obroty
PostNapisane: 25 marca 2019, 13:55 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1456
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20B20
Garaż: było e39 530i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155769
było e46 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165786
jest f30 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168768
Juz nie pamietam bo auto sprzedalem w borykalem sie tym wczesna jesienia. Jak sonda za katem nie domaga to i te przed moga juz wolac o emeryture.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B30 falujące obroty
PostNapisane: 26 marca 2019, 19:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B25
Jeśli screen z inpy przedstawia korekty krótkie na rozgrzanym silniku na iddle, to nie powinno być takich rozbieżności. Czy korekty długie zawsze ustawiają się dokładnie na 8.00? Jeśli wywala błąd sondy za kat, to nie koniecznie sonda musi być uszkodzona. Btw jak kolega wyżej polecam sprawdzenie wykresów sond


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B30 falujące obroty
PostNapisane: 26 marca 2019, 21:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Szczecin / Wieluń
Moje BMW: 330i
Kod silnika: M54B30
jackal napisał(a):
Jeśli screen z inpy przedstawia korekty krótkie na rozgrzanym silniku na iddle, to nie powinno być takich rozbieżności. Czy korekty długie zawsze ustawiają się dokładnie na 8.00? Jeśli wywala błąd sondy za kat, to nie koniecznie sonda musi być uszkodzona. Btw jak kolega wyżej polecam sprawdzenie wykresów sond


Screen rozgrzany silnik tylko że podczas jazdy wyłapany,
Korekty długie zawsze idą na -8 lub w przybliżeniu 8 - na przykład -7,92, ale zazwyczaj jest to -8 i to nawet po kasowaniu adaptacji sond po dosłownie kilku kilometrach ustawiają się -8.
Wywala błąd sondy za katalizatorem i to dokładnie błąd grzałki więc raczej jednak jest padnięta.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B30 falujące obroty
PostNapisane: 26 marca 2019, 23:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B25
Jeśli padła grzałka, to sonda do wymiany, ale raczej wątpię, żeby to było przyczyną nierównej pracy, szczególnie na ciepłym. Korekty na - wskazują, że silnik dostaje za dużo paliwa lub za mało powietrza. Kiedy wymieniałeś filtr powietrza? Można jeszcze podstawić od kogoś, ze sprawnego auta przepływomierz. Samo czyszczenie nie koniecznie musi pomóc.
Czy problem występuje od początku po swapie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B30 falujące obroty
PostNapisane: 27 marca 2019, 15:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Szczecin / Wieluń
Moje BMW: 330i
Kod silnika: M54B30
jackal napisał(a):
Jeśli padła grzałka, to sonda do wymiany, ale raczej wątpię, żeby to było przyczyną nierównej pracy, szczególnie na ciepłym. Korekty na - wskazują, że silnik dostaje za dużo paliwa lub za mało powietrza. Kiedy wymieniałeś filtr powietrza? Można jeszcze podstawić od kogoś, ze sprawnego auta przepływomierz. Samo czyszczenie nie koniecznie musi pomóc.
Czy problem występuje od początku po swapie?


Filtry wymieniam regularnie, wymieniany dosłownie miesiąc temu.
Nie zwróciłem uwagi na to czy po swapie było tak samo, dopiero niedawno bawiłem się inpą i zobaczyłem te korekty.
Może to być wina wtrysków paliwowych ? Ewentualnie pompy paliwa ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B30 falujące obroty
PostNapisane: 27 marca 2019, 17:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B25
Ale pytanie czy falował przed swapem?
Ciśnienie paliwa warto zmierzyć, jak jest prawidłowe, to pompa ok. Korekty są ujemne, czyli silnik dostaje za dużo paliwa. Moim zdaniem jakby wtryski kulały, to nie wszystkie na raz, równo. Czy sterownik silnika i soft są od 3.0?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B30 falujące obroty
PostNapisane: 27 marca 2019, 22:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Szczecin / Wieluń
Moje BMW: 330i
Kod silnika: M54B30
jackal napisał(a):
Ale pytanie czy falował przed swapem?
Ciśnienie paliwa warto zmierzyć, jak jest prawidłowe, to pompa ok. Korekty są ujemne, czyli silnik dostaje za dużo paliwa. Moim zdaniem jakby wtryski kulały, to nie wszystkie na raz, równo. Czy sterownik silnika i soft są od 3.0?


Przed swapem czyli na m54b22 też było falowanie obrotow.
Sterownik silnika został ten sam od b22 i na niego została wgrana mapa od 3.0.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B30 falujące obroty
PostNapisane: 31 marca 2019, 21:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Szczecin / Wieluń
Moje BMW: 330i
Kod silnika: M54B30
Patrzyłem ostatnio na prace sond i przepływomierza podczas jazdy, czy ktoś może ocenić czy jest w tym coś niepokojącego ?

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B30 falujące obroty
PostNapisane: 1 kwietnia 2019, 08:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B25
Według mnie sondy są ok.
Przepływomierz, nie wiem. Czy wykres przedstawia wartości powietrza w pełnym zakresie obciążenia?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B30 falujące obroty
PostNapisane: 1 kwietnia 2019, 21:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: Brak
Sonda normalny wykres, nie szukałbym w niej winy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B30 falujące obroty
PostNapisane: 2 kwietnia 2019, 10:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Szczecin / Wieluń
Moje BMW: 330i
Kod silnika: M54B30
Temat rzeka, sonda za katalizatorem raczej nie miałaby takiego wpływu na falowanie bo według realoem są one monitorujące.
Zaczynam już myśleć o rozciągniętym łańcuchu, naprawdę brak pomysłów. :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B30 falujące obroty
PostNapisane: 2 kwietnia 2019, 18:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B25
Mimo wszystko sprawdziłbym ciśnienie paliwa (benzyny). Instalacja gazowaadoptuje się do mapy benzyny. Czy po regeneracji vanosów była korekta rozrządu?
Swapowałeś cały silnik z osprzętem, czy tylko słupek. Ciekawe, czy krokowy, przepustnica przepływaka itd. są od 3.0? Czy ten 3.0 był odpalany przed zakupem? Było ok?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B30 falujące obroty
PostNapisane: 6 kwietnia 2019, 01:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 443
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: e46 330ci 328ci
Kod silnika: m54b30,m52b28tu
Garaż: e46 328ci hellrot
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149192
e46 330ci topasblau
viewtopic.php?f=6&t=170876
Korekty dlugoterminowe sa na -8 co swiadczy ze jest za bogato za dużo paliwa za malo powietrza natomiast zobacz lambdaintegrator 2 na drugim banku na +11 czyli za dużo powietrza w danej chwili a bardzo malo paliwa za duża rozbieżność sprawdź ciśnienie paliwa ile pompa daje filtr paliwa następnie wężyk przy okazji podciśnienia od regulatora w filtrze paliwa co idzie do trójnika w gumie dolotu zakladke rough z pracy cylindrów zobacz ,przeplywke na wolnych i przy obciążeniu na 3 biegu ale obstawiam na układ paliwowy

_________________
Obrazek
Kolektory Schmiedmann, xpipe, końcowy eisenmann, ssący b30, gwint Lowtec H9.2


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B30 falujące obroty
PostNapisane: 7 kwietnia 2019, 11:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Szczecin / Wieluń
Moje BMW: 330i
Kod silnika: M54B30
jackal napisał(a):
Mimo wszystko sprawdziłbym ciśnienie paliwa (benzyny). Instalacja gazowaadoptuje się do mapy benzyny. Czy po regeneracji vanosów była korekta rozrządu?
Swapowałeś cały silnik z osprzętem, czy tylko słupek. Ciekawe, czy krokowy, przepustnica przepływaka itd. są od 3.0? Czy ten 3.0 był odpalany przed zakupem? Było ok?


Tak była korekta rozrządu po vanosach.
Silnik był przekładany cały, jednak został kolektor z 2.2 z racji że były już wywiercone otwory na gaz, a co za tym idzie przepustnica, przepływka została z 2.2, mechanik mówił że stary kolektor ugra kilka NM i " będzie się lepiej zbierać z dołu", kosztem kilku KM.

Tak był odpalany przed zakupem, nawet nim jeździłem bo silnik był jeszcze w aucie, wszystko było ok, z tą różnicą że tam był automat a u mnie manual, ale to raczej nie ma znaczenia.

Właśnie dziwne jest to że obecnie falowanie występuje na benzynie a na gazie praktycznie wcale.
W następnym tygodniu sprawdzę ciśnienie paliwa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B30 falujące obroty
PostNapisane: 7 kwietnia 2019, 11:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B25
Sprawdź na realoem.
Według mnie masz niewłaściwą przepływkę. Sprawdź co jeszcze. To nie ma prawa dobrze działać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B30 falujące obroty
PostNapisane: 7 kwietnia 2019, 12:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Szczecin / Wieluń
Moje BMW: 330i
Kod silnika: M54B30
jackal napisał(a):
Sprawdź na realoem.
Według mnie masz niewłaściwą przepływkę. Sprawdź co jeszcze. To nie ma prawa dobrze działać.


Przepływka jest napewno inna bo ma inna średnice, wiec jeśli zostawia się kolektor z 2.2 to przepustnica i przepływka inna niż od 2.2 nie podejdzie.
Zostawiłem caly dolot z 2.2 tylko dlatego bo mechanik który zajmuje się tylko i wyłącznie bmw i nie robi żadnej innej marki mi to zasugerował że ugra to kilka nm i auto będzie żwawsze z dołu, a przy okazji było mi to na rękę bo miałem już w starym kolektorze wywiercone otwory na gaz więc nie trzeba było praktycznie nic z nim robić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B30 falujące obroty
PostNapisane: 7 kwietnia 2019, 13:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B25
I co zyskałeś te kilka Nm? Zbiera się lepiej? Jakby było tak super to po co inżynierowie z BMW robiliby kolektor, przepustnicę, przepływkę itd. Większej średnicy dla 3.0? Może ugraliby kilka Nm? Myślisz, że nie chciieliby? Nie uzyskasz pełnej mocy z 3.0 na klamotach z 2.2, nie łudź się.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 134 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL