1) N20B20 w tych rocznikach miał problemy z łańcuchem pompy oleju - mogło to spowodować w dowolnym momencie zupełnie nieoczekiwane zatrzymanie smarowania i na trasie silnik mógł się zatrzeć w ułamku sekundy. Było trochę takich przypadków patrząc po forach ale nie na tyle dużo żeby robić z tego akcję serwisową (BMW oficjalnie nie mówi o problemie).
Czasami da się to zdiagnozować wciskając gaz na jałowych obrotach i w okolicach 2 tyś słychać delikatne wycie pompy. Na yt są filmiki nagrane z tym dźwiękiem znajdziesz sobie.
Wielu w tym ja decyduje się na profilaktyczną wymianę pompy oleju, rozrządu pompy i rozrządu silnika.
Ceny poza aso to jakies 4-5 tyś zł w ASO pewnie x2.
To co te silniki zabija to interwały olejowe zalecane przez aso - bodajże 25 tyś km. To istna tortura dla rozrządu, turbo, całego silnika. To kwestia kluczowa moim zdaniem przy oględzinach to dowód na papierze o częstotliwości zmian oleju, który moim zdaniem powinien być wymieniany częściej niż 15 tkm.
Dobrze też wytrząsnąć parę złociszy na olej z wyższej półki i nie lać byle czego.
Mam ten silnik i dla mnie jest mega fajny - oszczędny gdy tego chcę i dynamiczny i dający radość z jazdy po przełączeniu na sport. W PL ludzie po prostu lubią diesle dlatego jest mało benzyn, ale ostatnio widzę trend, że człowieczeństwo mądrzeje
(estymowane koszty napraw diesla zaczynają mocno przewyższać oszczędności na stacji benzynowej).
Niestety ten silnik brzmi po prostu kiepsko.
2) Ceny części eksploatacyjnych znajdziesz sobie na allegro czy stronach z częsciami iparts intercars itd.
Robocizny nie będa jakieś znacznie inne niż w innych autach.
3) ad.1. + ASO zaleca wymianę rozrządu co 200 tkm. Wielu jednak robi to wcześniej.
4) nie wiem
5) klasyczny pakiet startowy wymiana płynów i filtrów i innych zużytych części eksploatacyjnych. Przed zakupem niech ktoś się wepnie kompem w auto sprawdzi podstawowe parametry tj. turbo, wtryski etc.
6) jak kupisz to pochwal się i załóż galerię.