BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 22:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E84] BMW X1 prośba o info
PostNapisane: 23 marca 2019, 00:13 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Witam. Jestem nowym użytkownikiem tego forum. Nosze sie z zamiarem kupna BMW X1 2013r 28i sDrive 245KM Benzyna z automatyczna skrzynią. W związku z tym mam pare pytań ponieważ przesiadka bedzie z starego Focusa i kompletnie nie jestem na czasie jeżeli chodzi o nowsze auta i ich mechanike :)

1) Nigdzie nie moge znalezc opini na temat tego silnika. A właściwie to informacji na temat jakie awarie mogą wystąpić. Ogólnie to znikomy odsetek ogłoszeń jest z benzyniakami. Pytanie czy to przez ich popularność bo w miare dobre czy na odwrót diesle lepsze ? Dlaczego ich tak mało ?

2)Jakie są orientacyjne koszty eksploatacji czyli czesci z robocizna (raczej nie w ASO) takiego auta (klocki,tarcze,oleje i coś jeszcze ?) i co jaki czas trzeba to robić ?

3) Jak to jest z rozrządem w benzyniakach. W Dieslach czytałem że są cyrki ale o benzynie na sieci cisza. No chyba że to przy rozrządzie niema znaczenia czy to Diesel czy Benzyna. Co ile to wymieniać w benzynie ?

4) Są jakieś szczególne rzeczy w tym modelu o które lepiej zadbać przed czasem ?

5) Co należy zlecić do zrobienia u mechanika zaraz po zakupie ?

Z góry dziekuje za podzielenie sie wasza wiedzą bo ja narazie jestem laik na poziomie focusa mk1 :D

p.s. przepraszam za brak literki eł coś z klawiaturą :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E84] BMW X1 prośba o info
PostNapisane: 23 marca 2019, 07:47 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1457
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20B20
Garaż: było e39 530i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155769
było e46 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165786
jest f30 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168768
1) N20B20 w tych rocznikach miał problemy z łańcuchem pompy oleju - mogło to spowodować w dowolnym momencie zupełnie nieoczekiwane zatrzymanie smarowania i na trasie silnik mógł się zatrzeć w ułamku sekundy. Było trochę takich przypadków patrząc po forach ale nie na tyle dużo żeby robić z tego akcję serwisową (BMW oficjalnie nie mówi o problemie).
Czasami da się to zdiagnozować wciskając gaz na jałowych obrotach i w okolicach 2 tyś słychać delikatne wycie pompy. Na yt są filmiki nagrane z tym dźwiękiem znajdziesz sobie.
Wielu w tym ja decyduje się na profilaktyczną wymianę pompy oleju, rozrządu pompy i rozrządu silnika.
Ceny poza aso to jakies 4-5 tyś zł w ASO pewnie x2.
To co te silniki zabija to interwały olejowe zalecane przez aso - bodajże 25 tyś km. To istna tortura dla rozrządu, turbo, całego silnika. To kwestia kluczowa moim zdaniem przy oględzinach to dowód na papierze o częstotliwości zmian oleju, który moim zdaniem powinien być wymieniany częściej niż 15 tkm.
Dobrze też wytrząsnąć parę złociszy na olej z wyższej półki i nie lać byle czego.
Mam ten silnik i dla mnie jest mega fajny - oszczędny gdy tego chcę i dynamiczny i dający radość z jazdy po przełączeniu na sport. W PL ludzie po prostu lubią diesle dlatego jest mało benzyn, ale ostatnio widzę trend, że człowieczeństwo mądrzeje ;D (estymowane koszty napraw diesla zaczynają mocno przewyższać oszczędności na stacji benzynowej).
Niestety ten silnik brzmi po prostu kiepsko.

2) Ceny części eksploatacyjnych znajdziesz sobie na allegro czy stronach z częsciami iparts intercars itd.
Robocizny nie będa jakieś znacznie inne niż w innych autach.

3) ad.1. + ASO zaleca wymianę rozrządu co 200 tkm. Wielu jednak robi to wcześniej.

4) nie wiem

5) klasyczny pakiet startowy wymiana płynów i filtrów i innych zużytych części eksploatacyjnych. Przed zakupem niech ktoś się wepnie kompem w auto sprawdzi podstawowe parametry tj. turbo, wtryski etc.

6) jak kupisz to pochwal się i załóż galerię.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E84] BMW X1 prośba o info
PostNapisane: 23 marca 2019, 22:56 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Dzieki za odpowiedz. Oczywiście pochwale sie po zakupie. Co do oleju to jaki polecasz ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 120 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL