BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 kwietnia 2024, 03:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] M43B18 Swap M52b25. Problem z czujnikiem wałka.
PostNapisane: 23 kwietnia 2019, 14:50 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 50
Lokalizacja: Bełchatów
Moje BMW: E36, E39
Kod silnika: M52B28, M54B25
Blacha168 napisał(a):
I jak? podmieniłeś na czujnik który był? Dało to coś czy bez zmian?


Bez zmian, nie możliwe by 4 czujniki były od tak padnięte. Błąd wyskakuje za każdym przekręceniem stacyjki po usunięciu błędu (błąd nie jest stały). Pozostało mi chyba jedynie podmienić ECU na inne, generalnie pomysły mi się skończyły.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B18 Swap M52b25. Problem z czujnikiem wału.
PostNapisane: 24 kwietnia 2019, 10:59 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 883
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
Jak masz taki silnik czyli m52 z czujnikiem pol walu z tylu to tak jak amerykanska wersja, powinienes miec sterownik ms41.1. Jest jeszcze opcja ze nie ma wianka ktorym czujnik ma zczytywac obroty


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B18 Swap M52b25. Problem z czujnikiem wału.
PostNapisane: 24 kwietnia 2019, 13:29 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 50
Lokalizacja: Bełchatów
Moje BMW: E36, E39
Kod silnika: M52B28, M54B25
picia9669 napisał(a):
Jak masz taki silnik czyli m52 z czujnikiem pol walu z tylu to tak jak amerykanska wersja, powinienes miec sterownik ms41.1. Jest jeszcze opcja ze nie ma wianka ktorym czujnik ma zczytywac obroty


Jaka jest różnica między MS41.0 a MS41.1?
Czujnik demontowalem i na pewno jest koło impulsowe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B18 Swap M52b25. Problem z czujnikiem wału.
PostNapisane: 24 kwietnia 2019, 15:43 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Czujniki wału akurat dla obu sterowników są jednakowe tylko osprzęt trochę inny.
Odepnij czujnik wału całkowicie i sprawdź czy odpali, za którymś razem powinien w końcu zaskoczyć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B18 Swap M52b25. Problem z czujnikiem wału.
PostNapisane: 24 kwietnia 2019, 18:35 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 50
Lokalizacja: Bełchatów
Moje BMW: E36, E39
Kod silnika: M52B28, M54B25
piotr520 napisał(a):
Czujniki wału akurat dla obu sterowników są jednakowe tylko osprzęt trochę inny.
Odepnij czujnik wału całkowicie i sprawdź czy odpali, za którymś razem powinien w końcu zaskoczyć.


Patrzyłem bez czujnika nie odpala niestety :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B18 Swap M52b25. Problem z czujnikiem wału.
PostNapisane: 27 kwietnia 2019, 09:35 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 50
Lokalizacja: Bełchatów
Moje BMW: E36, E39
Kod silnika: M52B28, M54B25
Jak tak dalej pójdzie to wrócę do tego M43, bez sensu by auto stało gdzie pogoda za oknem coraz ładniejsza :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B18 Swap M52b25. Problem z czujnikiem wału.
PostNapisane: 27 kwietnia 2019, 09:58 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Proponuję założyć wtyczkę czujnika wału, tę którą była oryginalnie i do niej dokupić czujnik. Nawet używkę. EWS usuwał ktoś kto się na tym zna?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B18 Swap M52b25. Problem z czujnikiem wału.
PostNapisane: 27 kwietnia 2019, 11:37 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 50
Lokalizacja: Bełchatów
Moje BMW: E36, E39
Kod silnika: M52B28, M54B25
piotr520 napisał(a):
Proponuję założyć wtyczkę czujnika wału, tę którą była oryginalnie i do niej dokupić czujnik. Nawet używkę. EWS usuwał ktoś kto się na tym zna?


Założyłem używany czujnik błąd nadal wywala :(
EWS usuwała osoba która posiada ogłoszenie na olx, chodziło wcześniej u niego w M52


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B18 Swap M52b25. Problem z czujnikiem wału.
PostNapisane: 27 kwietnia 2019, 11:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Wiązka do czujnika jest ekranowana?

Druga sprawa to jeżeli masz wiązkę pod ms41.1 to mam dwa opisy wiązek, pod m52 i s52 gdzie jest mała różnica właśnie przy czujnika wału. Pin nr1 czujnika wału idzie do wtyczki w wiązce do pinu nr3. Natomiast pin nr3 czujnika do pinu nr 1 we wtyczce. Pin nr 2 bez zmian. Jesteś w stanie ustalić na którym pinie wtyczki wiązki czujnika masz plus i minus.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B18 Swap M52b25. Problem z czujnikiem wału.
PostNapisane: 27 kwietnia 2019, 19:15 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 50
Lokalizacja: Bełchatów
Moje BMW: E36, E39
Kod silnika: M52B28, M54B25
piotr520 napisał(a):
Wiązka do czujnika jest ekranowana?

Druga sprawa to jeżeli masz wiązkę pod ms41.1 to mam dwa opisy wiązek, pod m52 i s52 gdzie jest mała różnica właśnie przy czujnika wału. Pin nr1 czujnika wału idzie do wtyczki w wiązce do pinu nr3. Natomiast pin nr3 czujnika do pinu nr 1 we wtyczce. Pin nr 2 bez zmian. Jesteś w stanie ustalić na którym pinie wtyczki wiązki czujnika masz plus i minus.


Miernikiem da radę sprawdzić gdzie jest plus a gdzie minus? Spróbuję zamienić piny stronami i zobaczymy czy coś pomoże. Jeśli uda się odpalić jestem z obowiązany wynagrodzić Ci pomoc :piwo:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B18 Swap M52b25. Problem z czujnikiem wału.
PostNapisane: 1 maja 2019, 11:23 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 50
Lokalizacja: Bełchatów
Moje BMW: E36, E39
Kod silnika: M52B28, M54B25
Okey błąd czujnika się nie pojawią! Wystarczyło faktycznie zamienić odwrotnie piny w wiązce. Pięknie się skasował, pokazuje już normalnie położenie wyrażone w stopniach jednak kręcę kręcę i nie odpala :zly:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B18 Swap M52b25. Problem z czujnikiem wału.
PostNapisane: 1 maja 2019, 16:06 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 883
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
Kolego, w stopniach to pokazuje czujnik polozenia walka rozrzadu, nie polozenia walu. Zobacz czy podczas krecenia rozrusznikiem pojawiaja sie jakiekolwiek obroty silnika na kompie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B18 Swap M52b25. Problem z czujnikiem wału.
PostNapisane: 2 maja 2019, 19:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Czego brak, iskry czy paliwa?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B18 Swap M52b25. Problem z czujnikiem wału.
PostNapisane: 3 maja 2019, 10:19 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 50
Lokalizacja: Bełchatów
Moje BMW: E36, E39
Kod silnika: M52B28, M54B25
piotr520 napisał(a):
Czego brak, iskry czy paliwa?


Temat rozwiązany! Faktycznie piny od czujnika wystarczyło przekręcić i błąd się już nie pojawią.
Dopiero teraz gdy czujnik walu chodzi inne parametry w live data działają.
Nie pasowała mi pompka paliwa, niby chodziła a na listwie nie miałem ciśnienia (iglica chodziła lekko), rozwiązaniem było za Ina przewodów paliwowych miejscami :cisza:
Cały czas pompa biła ciśnienie w regulator (to mój pierwszy swap w życiu i po prostu pomyliłem się w najprostszej rzeczy).
Auto od pierwszego przekręcenia odpaliło, pięknie działa ten sterownik :hurra:
Jeszcze tylko złożyć ja do kupy, do końca pociągnąć przelot z kwasiaka i będę testować ten zmodyfikowany sterownik, na obecną chwilę z kolektora metrowa marchewa :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 68 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL