BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 30 kwietnia 2024, 18:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E60,E90] Problem z blokada kierownicy, prosze o jakas pomoc
PostNapisane: 21 maja 2015, 21:26 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 112
Lokalizacja: Piotrkòw Trybunalski
Moje BMW: szukam
Witam! Mam problem z 535d z 2007 roku. A mianowicie czasami jak wsiadałem do auta i wkladalem kluczyk aby odpalić auto wyswietlal się problem z blokada kierownicy ( ikonka na czerwono kiera z kłódką) po jakims czasie znikla i było ok. Zdarzylo się to może z 3 razy na przestrzeni roku, lecz dziś wsiadając do auta wyskoczyl ten blad i nie chce zniknąć! Auto odpala jeździ ale widnieje komunikat "Steering wheel lock defective". Miał ktoś taki problem bo z tego co już wyszukałem na forach zagranicznych to bardzo popularny problem w E90 i E60. Tylko co jest i co z tym zrobić? proszę o jakies porady z góry dziekuje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60,E90] Problem z blokada kierownicy, prosze o jakas pomoc
PostNapisane: 22 maja 2015, 09:30 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 37
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Jezeli mozesz krecic kierownicą i masz ten błąd to masz szczęście. Ponieważ gdyż że masz uszkodzoną elektryczną blokade kierownicy. Na Twoje szczęście w pozycji otwartej, odblokowanej. Inni takiego szczescia w zyciu nie mieli i zostawiali auto gdzie stało. Można podobno wykodować tą elektryczną blokade, odłączyć wtyczke i zapomnieć. Błąd oczywiście też przestanie się wyświetlać. Musisz znaleźć kpgoś tylko z doświadczeniem w kodowaniu tej funkcji.

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60,E90] Problem z blokada kierownicy, prosze o jakas pomoc
PostNapisane: 24 maja 2015, 19:20 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 112
Lokalizacja: Piotrkòw Trybunalski
Moje BMW: szukam
Dziekuje za odpowiedz. Może napisze co i jak, bo może komus się to przydac. A wiec ta blokada lubi swirowac, a może lepiej powiem ze E60 lubi płatać figle ze swoja elektronika ;) A wiec podjechałem do kolegi co dobrze ogarnia programowanie, Dis'a, inpe itp... Przetrzepal autko swoim kompem i wyszlo ze blokada wyswietlila się od spadku napięcia. Wspomne ze auto jest z 2007 roku i od nowości jeździ nadal na fabrycznej baterii od nowości. A ze auto stało 7 dni bez odpalania, to spadek napięcia mogl mieć miejsce i wywalilo oto taki blad.
Postepowalismy wedle instrukcji:

1. TOOL32 >> otworzyć plik ELV.PRG i wykonać:
- odczyt błędów
- kasowanie błędów
- inicjalizację

1. Odpalamy DIS, łączymy się i wykrywamy model/moduły (std. procedura)
2. Klikamy na Function selection (z lewej od dołu) i wybieramy w kolumnie Functions: Service functions/Drive/CAS i
w Components dwuklik na Reset internal ELV fault counter
3. Po wybraniu 'reset ELV', klikamy na Test schedule. Zaznaczamy w Own test schedule: Reset internal ELV fault
counter i [>] (zielona strzalka po prawej od dołu)
4. Zaznaczamy [1] (czyli Continue service function) i ponownie [>]
5. Czekamy kilka(nascie) sekund...
6. Po zakończeniu można już skasować błąd.
7. Klikamy na Control unit functions i kasujemy błędy z CAS Car Access System
8. „Czerwona kierownica” znika

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60,E90] Problem z blokada kierownicy, prosze o jakas pomoc
PostNapisane: 21 czerwca 2019, 11:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Suwałki
Moje BMW: E60 525d 2006
Panowie, podepnę się pod temat żeby nie zakładać kolejnego, ponieważ mam podobny problem z blokadą kierownicy w E60 (525d, 2006). W moim przypadku problem występuje tylko i wyłącznie przy wysokich temperaturach - kiedy auto stoi nagrzane w słońcu po włożeniu kluczyka pojawia się żółta kontrolka blokady kierownicy i nie można odpalić silnika; wkładając kluczyk słychać dźwięk pracującej blokady, ale troszkę inaczej niż zawsze (nieco krócej), tak jakby blokada do końca nie odpuszczała. Przy normalnych temperaturach (powiedzmy do 25 stopni) problem nie występuje, pojawia się dopiero w upalne dni. Komputer nie wykazuje żadnych błędów.

Czy ktoś ma może jakiś pomysł co z tym fantem zrobić i od czego zacząć? Pomocy! :roll:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 97 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL