BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 23:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Sworzeń zwrotnicy
PostNapisane: 19 kwietnia 2019, 15:41 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: 318i
Kod silnika: N46B20
Witam Panowie,
właśnie wróciłem z przeglądu. Pan diagnosta poinformował mnie że na gwałt muszę wymienić sworzeń zwrotnicy lewy.
Prawdę mówiąc pierwszy raz spotykam się z takim czymś. W katalogu IC wynajduje tylko sworznie wahaczy.
Będzie ktoś łaskaw w paru słowach mnie naprowadzić?
DZIĘKÓWA :) :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sworzeń zwrotnicy
PostNapisane: 19 kwietnia 2019, 18:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Jeden pies, sworzeń zwrotnicy, sworzeń zewnętrzny wahacza itd. Najlepiej i tak wymień całe wahacze ze wszystkim. Zresztą jak masz oryginalne części to i tak sworzeń jest niewymienny.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sworzeń zwrotnicy
PostNapisane: 22 kwietnia 2019, 11:34 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1864
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
dokladnie należy wymienić cały wahacz lewy najlepiej z nową tylna tuleją tego wahacza, kompleksowo i będzie spokoj

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sworzeń zwrotnicy
PostNapisane: 23 kwietnia 2019, 11:33 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 37
Moje BMW: X5
Jak już wymieniać to całość. Po co masz wymieniać wahacz lewy, a za jakiś czas wymieać tuleje wahacza. Lepiej zrobić wszystko za jednym zamachem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sworzeń zwrotnicy
PostNapisane: 26 kwietnia 2019, 16:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E46 323i
Kod silnika: M52TUB25
Ja ze swojej strony polecam zakupić wahacze Meyle HD, mają wymienne sworznie, później odpada problem kolejnej wymiany kompletnego wahacza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sworzeń zwrotnicy
PostNapisane: 6 maja 2019, 08:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B25 (256S5)
To prawda, zakup takich wahaczy może być naprawdę opłacalny i oszczędny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sworzeń zwrotnicy
PostNapisane: 22 maja 2019, 13:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: X5
Kod silnika: M57D30
wichero napisał(a):
Ja ze swojej strony polecam zakupić wahacze Meyle HD, mają wymienne sworznie, później odpada problem kolejnej wymiany kompletnego wahacza.


Zawsze myślałem, że jednak lepiej wymienić cały komplet wahacza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sworzeń zwrotnicy
PostNapisane: 22 maja 2019, 15:15 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Wymienia się z zasady parami, tzn
Jak jeden zewnetrzny Sworzeń się zużył (brak uszkodzeń) to ten sam sworzeń po drugiej stronie też zaraz wyzieje ducha. Tak samo z drazkami kierowniczymi czy łącznikami staba.
Ori wachacz w e46 ma w teorii nie wymienny sworzeń zewnetrzny. Ale po usunięciu kołnierza da się go wymienić. Wewnetrzne sworznie sa prawie nie zabijalne, i żadko kiedy umieraja same z siebie.
Ja wymienialem zewnętrzne bo koszt to ok 100 + robota za oba, a nie 700-800 za markowe + robota.
Kupno mayle z wymiennymi sworzniami jest spoko jeśli w planach masz pojeździć autem sporo lat az nowe zdążą się zużyć... Żeby przyoszczedzic przy następnej wymianie.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 85 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL