BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 kwietnia 2024, 07:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Cooper] Falujące obroty na biegu jałowym(live data ISTA)
PostNapisane: 8 maja 2019, 07:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
Witam
Przede wszystkim sorry ,że mi nie BMW ale w zasadzie to odłam tej marki ,te same programy diagnostyczne więc postanowiłem poprosić mądrzejszych od siebie o pomoc bo już głupieje...Nie dawno kupiłem ten samochód (Cooper W10 (1.6 116hp) był problem z delikatnym falowaniem i brakiem siły na biegu jałowym od razu przygasał na zimnym silniku go dławiło na ciepłym było znośnie...Stwierdziłem ,że to pewnie świece/przewody ,przed wczoraj zmieniłem świece ,przewody ,i uszczelkę pokrywy zaworów bo delikatnie się pociła ,oraz naprawiłem dziurę w podciśnieniu ponieważ był nadłamany wężyk i jak go naprawiałem byłem pewny ,że to jego wina...Po tych zabiegach jest jeszcze gorzej ,i teraz bez znaczenia czy zimny czy ciepły jest dramat nawet na ciepłym teraz gorzej bo trzyma niższe obroty...Wczoraj rozebrałem cały dolot ,sprawdziłem wszystkie węże podciśnienia ,wyczyściłem przepustnice ,krokowego z tego co widzę i czytam nie ma :zdziwko: Po tym jest bez zmian dalej to samo ,dziwi mnie ,że odkręcenie korka oleju nie ma wpływu na pracę silnika ale nie ma tu tradycyjnej odmy tylko jakiś zaworek przykręcony do pokrywy zaworów więc może tak ma być :niepewny: W komputerze zero błędów ,a nie potrafię interpretować poprawnie całej Live Data w ISTA tym bardziej ,że nie znam auta i tu proszę o pomoc ,poniżej wklejam linki do krótkich filmików z live data i pracą silnika:









Bardzo proszę o jakieś rady ,i pomoc w diagnozie. Jest jeszcze jedna sprawa mianowicie zaworek podciśnienia. Nie wiem jak powinien pracować ,moim zdanie się nie otwiera ,ale jak podepnę go na krótko do akumulatora to działa. Nie wiem jak on jest sterowany i czy jest sterowany dobrze bo nie udało mi się wykryć na kostce 12v ,natomiast przewody są całe i nie wyglądają na uszkodzone. Mowa o takim zaworku https://allegro.pl/oferta/zawor-podcisn ... 7150675072. Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc i dobre rady :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Cooper] Falujące obroty na biegu jałowym(live data ISTA)
PostNapisane: 8 maja 2019, 15:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
Dodam jeszcze ,że jeśli odepnę dowolny wężyk podciśnienia to bardzo mocno zaciąga nim powietrze. :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Cooper] Falujące obroty na biegu jałowym(live data ISTA)
PostNapisane: 8 maja 2019, 19:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
Nastepna aktualizacja...
Po odpięciu map sensora nie widać znaczących różnic po za checkiem...Natomiast udało mi się trochę poodczytywać istą i poobserwować na spokojnie co się dzieję,i co ciekawe z włączoną AC jest znacznie lepiej i samochód delikatnie telepie, ale nie przygasa...Teraz to co w ista na biegu jałowym bez AC silnik ma ok 710obr przepustnica jest otwarta w przedziale 1,5/2% wykorzystanie mocy pokazuje wtedy na poziomie 25% ,masa powietrza 8kg/h sondy pokazują okolice 0.8v w momencie kiedy wciśnie się gazu ,a potem obroty spadają i silnik przygasa otwarcie przepustnicy jest na poziomie 0.3/0.5% masa powietrza 3/4kg/h i sonda za katalizatorem potrafi pokazać 0.05v...Z AC obroty około 750 otwarcie przepustnicy 3/4% wykorzystanie mocy okolice 33% masa powietrza ok 14kg/h sondy około 0.85/0.9v ,po wciśnięciu i puszczeniu gazu wartości spadają przepustnica ok 1% ,masa ok 6kg/h i sonda około 0.3v. Co to może być? Może przydało by się zrobić adaptację przepustnicy? Dodam ,że wczoraj ją czyściłem ale nie była specjalnie brudna.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Cooper] Falujące obroty na biegu jałowym(live data ISTA)
PostNapisane: 9 maja 2019, 08:01 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Nie chcę dramatyzowac, czy straszyć, bo mogę się mylić.
Ale cala seria silników z mini/citroena ma ten sam problem. I jesli caly osprzęt jest ok, to może być zuzyty np rozrząd, choć znam tez przypadek gdzie po wymianie rozrządu bez zmian...
Polecam kogoś dobrze znajacego te silniki żeby nie popłynąć z hajsem.

Tu niby pomogło
https://youtu.be/-xIRzvOyBsE

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Cooper] Falujące obroty na biegu jałowym(live data ISTA)
PostNapisane: 9 maja 2019, 09:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
Problem o których piszesz dotyczy nowszych silników ja mam mini I z silnikiem W10B16 z 2002r. Przy okazji wymiany uszczelki pokrywy zaworów patrzyłem i oglądałem co nie co. Cała klawiatura jest bardzo ładna ,czyściutka ,nic nie powycierane na łańcuch też rzuciłem okiem wydawał się ok ,napinacza jeszcze sporo jest ,jest naciągnięty wygląda ok :zakrecony: Jak dla mnie to ten silnik trzyma za niskie obroty...W tis przeczytałem ,że ma mieć między 700-800 ,a potem gdzieś w innym źródle ,że w okolicach 800...Da się je jakoś podnieść? Jak podniosłem w ISTA to było zdecydowanie lepiej ,ale da się to zrobić tylko na chwilę ,a jakiś sposób ,żeby podnieść je na stałe o te 30/40obr na min? Może wgrać jakąś aktualizację ,albo da się to zrobić w inny sposób?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Cooper] Falujące obroty na biegu jałowym(live data ISTA)
PostNapisane: 11 maja 2019, 21:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
Naprawdę nikt nic? Brak pomysłów?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Cooper] Falujące obroty na biegu jałowym(live data ISTA)
PostNapisane: 2 sierpnia 2019, 07:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
Problem został rozwiązany. Wziąłem laptopa z ista do ręki..Pokasowałem kilka adaptacji między innymi obrotów biegu jałowego i jak ręką odjął :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL