BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 maja 2024, 21:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [M54B30] - faluje na zimnym, dłużej kręci.
PostNapisane: 18 marca 2021, 13:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: E65
Kod silnika: M54B30
Dzień dobry :)

Jeśli to czytasz, to dzięki za zainteresowanie tematem.

A zatem do rzeczy:
M54B30 - problem z mocą na zimnym, okresowo trzeba go dłużej kręcić żeby odpalił.

1. Problem z mocą objawia się tylko i wyłącznie na zimnym/chłodnym silniku, ustępuje w momencie rozgrzania.
Skrzynia automatyczna, po wejściu trzeciego-czwartego biegu (i wyższych) samochód ma problem z zebraniem się i faluje w granicach 1200-1500RPM.
Tutaj pomaga mocniejsze wciśnięcie pedału gazu, wtedy problem nie występuje. (Nie jest to problem konwertera/skrzyni)

2. Dłuższe kręcenie "co któreś" odpalenie. Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy ciepły. Zazwyczaj odpala "od strzała".
Jeśli problem wystąpi na ciepłym, to pół biedy bo kręci dłużej, odpali i działa prawidłowo. Jeśli dłuższe kręcenie wystąpi na zimnym silniku, to już od samego początku widać falowanie obrotów i na 200% wypadnie zapłon na jednym z cylindrów.

Co może być pomocne:

Korekty LTFT rzędu 8-10% na obu bankach.
Dolot był uszczelniany, kilkukrotnie sprawdzony próbą dymową.
Czujniki wału i wałków wymienione na nowe ORYGINALNE.
ODMA - nowa, z wężami.
Wszelkie uszczelki dolotu były wymienione.
SONDY nowe oryginalne.
Katalizatory sprawne.
Pompa paliwa fabrycznie nowa (Pierburg)
Filtr z regulatorem ciśnienia nowy, ciśnienie na listwie 3.5Bar

W zasadzie ze starego osprzętu pozostała przepustnica i "krokowy", tylko pytanie czy one mogą mieć wpływ na to?

Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [M54B30] - faluje na zimnym, dłużej kręci.
PostNapisane: 21 marca 2021, 13:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 230
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
Czym diagnozujesz auto? Komputer pokazuje jakieś błędy ? Jaki przebieg auta. Auta, a z nie licznika ? ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [M54B30] - faluje na zimnym, dłużej kręci.
PostNapisane: 30 marca 2021, 13:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: E65
Kod silnika: M54B30
Dla potomnych, gdyby u kogoś wystąpił podobny problem.

W przypadku mojego silnika zdecydowałem się wymienić na sam koniec "krokowy" i zawór odpowietrzający zbiornik paliwa.
Po wymianie problemy zniknęły - która z dwóch części była winowajcą, nie wiem :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 98 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL