BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 03:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] Dlaczego silnik faluje ?
PostNapisane: 5 sierpnia 2006, 11:10 
Witam. Mam bmw e-46 320d 136km czy ktoś mógłby mi pomoc w ustaleniu usterki a mianowicie po gwałtownym wciśnięciu pedału gazu auto przyspiesza pięknie a po chwili zwalnia poczym to sie powtarza tak zwane falowanie silnika zjeździłem wiele warsztatów wymieniono wtrysk pilotażowy, czujnik doładowania ciśnienia, regulowano zawór cyrkulacji spalin w turbinie.Wszyscy mechanicy twierdza zgodnie ze turbina
jest sprawna w 100% tylko, dlaczego ja wrzuca z pracy tego nie potrafią zlokalizować diagnozy komputerowe nic nie stwierdziły poza wtryskiem pilotażowym, który został wymieniony. Jeżeli ktoś miał podobny problem prosiłbym o pomoc pozdrawiam wszystkich miłośników bemek.


Ostatnio edytowano 2 grudnia 2006, 18:38 przez badzio33, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2006, 12:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: radom
Moje BMW: VW Passat B5 kombi
Kod silnika: AFN 110KM
czy sprawdzał ktoś elektrozawór sterujący podciśnieniem w EGR?
dodam że EGR to zawór recyrkulacji spalin i jest on oznaczony numerem 14 na TYM RYSUNKU, zaworem EGR steruje zaś elektrozawór oznaczony na rysunku numerem 11 i nim trzeba by się zająć.
pozdrawiam

_________________
cieszę się, jeśli komuś pomogłem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: [e-46] falowanie silnika
PostNapisane: 5 sierpnia 2006, 13:52 
Witam. O tym zaworze zadem z mechanikow nic nie wspominal takze i ja nic o nim nie wiem. czy ten zawor moze byc uszkodzony?, i dlatego taka jest przyczyna tego falowania bardzo cenna uwaga. Chcialbym zapytac czy diagnostyka komputerowa nie powinna wywalic tego zaworu jako blad a mechanicy nie potrafili tego odczytac. pozdrawiam.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2006, 14:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: radom
Moje BMW: VW Passat B5 kombi
Kod silnika: AFN 110KM
z elektryką tegoż zaworu może byc wszystko ok, jednak on również pobiera dane z przewodu podciśnieniowego. tu moze być pies pogrzebany. z tym zaworkiem związany jest bezpośrednio element oznaczony na rysunku numerem 9. radziłbym sprawdzić wszystkie te elementy. pamiętać należy że EGR jest tylko elementem wykonawczym, poza nim w skład układu recyrkulacji spalin wchodzą:
- elektropneumatyczny przetwornik ciśnienia uruchamiający i sterujący podciśnieniem działanie zaworu EGR; współpracuje on z podciśnieniową pompą hamulcową, czujnikiem ciśnienia atmosferycznego i komputerem silnikowym
- przepływomierz powietrza dolotowego wraz z wmontowanym w nim czujnikiem temperatury powietrza
pozdrawiam

_________________
cieszę się, jeśli komuś pomogłem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2006, 14:23 
elektropneumatyczny przetwornik cisnienia zostal wymieniony zadnego skutku to nie przynioslo , takze i przeplywomierz powietrza zostal wymieniony nic sie nie zmienilo. Pozdrawiam.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2006, 23:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: radom
Moje BMW: VW Passat B5 kombi
Kod silnika: AFN 110KM
a przewody ciśnieniowe są szczelne?
a może szukamy nie tu gdzie jest przyczyna? a tak wogóle to ktoś resetował kompa po wymianie tych elementów?
pozdrawiam

_________________
cieszę się, jeśli komuś pomogłem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2006, 19:24 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Lektura na dzień dobry
Witam.
Dosyć często spotykam się z problematyką związaną spadkiem mocy we wszystkich modelach BMW z silnikami 2.0d oraz 3.0d co wcale mnie nie dziwi, gdyż nawet serwisy nie potrafią ustalić przyczyny tego problemu.
Do tej pory nie zdradzałem w czym tkwi usterka tych objawów, gdyż pewnych tajemnic się nie zdradza, ale na dzień dzisiejszy nie prowadzę już żadnych napraw w kraju i tajemnica ta może już tylko Wam być przydatna.

Problem spadku mocy tkwi nie zawsze w uszkodzonej przepływce, zatkanym katalizatorze bądź w układzie paliwowym, albo nawet i w turbinie choć tę ostatnią rzecz własnie będę bardziej rozwijał.
Ojawy są następujące:
Autko na początku nie wykazuje żadnych problemów z wyjątkiem jednej rzeczy przy coraz to większej prędkości i wyższym biegu odczuwalny jest mniejszy wzrost obrotów silnika - tak jakby auto ciągło przyczepę z wysoką plandeka. Zdarza się nawet, że auto osiąga pewną prędkość i dalej nie chce już się rozpędzać.
Powodem tego zjawiska jest niewłaściwa praca turbiny, ale nie w wyniku tego że jest padnięta, lecz z powodu braku proporcjonalnej jej pracy do wymagań silnika (obroty i obciążenie)
Podobny problem dotyczy się również objawów, które zdażaja kiedy auto nie potrafi płynnie ruszyć z miejsca. Silniki diesla nie wymagają dodawania gazu przy ruszaniu a w tym wypadku jest taka konieczność, gdyż potrafi żabkować lub nawet i zgasnąć.

W jednym i drugim przypadku problem tkwi w sterowaniu podciśnieniowym siłownika przy turbinie i zaworu AGR na dolocie do kolektora ssącego. Sterowanie tymi podciśnieniami odbywa się za pomocą elektrozaworów którymi steruje moduł silnika. Komputery diagnostyczne nie wykazują problemu, gdyż elektrozawory te są sprawne a wykonywana przez nie praca jest odczuwalna w pracy silnika, lecz jedna rzecz jest zawsze pomijana przez każdego.
Zadaniem elektrozaworu jest załączenie dwóch obiegów: jednego obiegu z podciśnieniem oraz drugiego obiegu ze zwykłym cisnieniem atmosferycznym. Podciśnienie przeważnie zawsze jest bo gdyby go nie było to pompa podcisnieniowa byłaby padnięta co odczuwałoby się na twardym pedale hamulca, ale warto zawsze obejrzeć wężyki podcisnieniowe, czy są prawidłowo szczelne.
Z drugim obiegiem jednak jest problem. Aby do układu podcisnieniowego nie dostawało się brudne powietrze atmosferyczne, na elektrozaworkach umieszczone są małe filterki uniemozliwiające dostawanie się brudu do tego układu I TO ONE STANOWIĄ TEN PROBLEM. Zatykaja się one bowiem z biegiem czasu co powoduję że w obiegu drugim zamiast powietrza atmosferycznego uwalniającym pracę siłowników wytwarza się również podcisnienie lecz o mniejszym stopniu ale spowalniającym pracę tych silowników. W rezultacie czego turbina załącza się zbyt późno a zawór AGR nie potrafi zamknąć się do końca przez co silnik przy ruszaniu jest zdławiany własnymi spalinami.

W jednym i drugim przypadku od obu urządzeń jest osobny elektrozawór.
Wyjmijcie je, zdemontujcie filterek z nich, rozbieżcie pokrywkę filterka i wyczyście go.

To tyle.

Może w czyms pomoże :-k

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sierpnia 2006, 07:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: radom
Moje BMW: VW Passat B5 kombi
Kod silnika: AFN 110KM
gdyby tak było robertbmw to oznaczałoby że w dobrym kierunku szły nasze rozważania.
pozdrawiam

_________________
cieszę się, jeśli komuś pomogłem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sierpnia 2006, 22:25 
Witam. Bardzo dziekuje za te cenne informacje .Pozdrawiam serdecznie jeszcze raz dziekujac zyczac szerokiej drogi i dobrej przyczepnosci.Dzieki.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sierpnia 2006, 22:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: radom
Moje BMW: VW Passat B5 kombi
Kod silnika: AFN 110KM
daj znac jak juz będzie cos wiadomo
pzdr

_________________
cieszę się, jeśli komuś pomogłem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2006, 22:04 
Witam. Sorki nie odzywalem sie wczesniej gdyz bylem na wakacjach. Wracajac do tematu to sprawdzone zostaly elektrozawory i owszem ten ktory znajduje sie przy zaworze AGR mial zanieczyszczony filterek drugi natomiast zostal wczesniej wynieniony ale i nie mnial zadnych zanieczyszczen sprawdzona zostala takze szczelnosc w przewodach podcisnieniowych wszystko jest ok. Takze sprawdzony zostal elektrozawor oznaczony na rysunku nr.11 znim tez wszyszystko w porzadku, ale poprawa nastapila nie na tyle zeby bylo idealnie jest jeszcze taka dziura w obrotach miedzy 2500 a 3000 obrotow czym wyzszy bieg tym bardziej odczuwalna jest ta dziura. Pozdrawiam.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sierpnia 2006, 17:56 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
W pierwszej wypowiedzi uwzględniłeś
Cytuj:
regulowano zawór cyrkulacji spalin w turbinie


W jakim teraz położeniu jest ta regulacja zaworu :?:

Druga rzecz, to możesz spróbować zresetować wszystko odpinając akumulator i po podłączeniu odpal silnik i na postoju przegazuj z dwa, trzy razy tak do 4000, 4500 obrotów. Potem się przejedź czy coś to zmieniło.

Nie gwarantuję, że to coś da, ale spróbować trzeba. Mam małe wnioskowania i pozwól, że posłużę sie Twoją usterką w potwierdzeniu swoich przypuszczeń :D

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sierpnia 2006, 22:40 
Witam. tak to prawda regulowano ten zawor gdyz mechanik twierdzil ze to w min tkwi przyczyna , w jakim on obecnie jest polozeniu ciezko mi jest powiedziec nawet nie wiem jak to sprawdzic gdyz zoltej farby na nim juz nie ma, tym sie sugieruje ze potej farbie mozna poznac polozenie tego zaworu zapewne sie myle. Ale powiem jeszcze cos po zmianie warsztatu i ponownej regulacji tego zaworu komputer juz nie wyrzucal bledu tego zaworu ,nie wiem czy dobrze zostal wyregulowany poniewaz nikt nie zdemontowywal turbiny tylko regulowano po przez zdemontowanie silownika i na ciengno ustawiano polorzenie. Nie jestem mechanikiem takze nie wiem czy wyrazam sie zrozumiale , ale na moje rozumowanie nie jestem pewien czy w ten sposob da to sie zrobic idealnie , jezeli na ocznie nie widac w jakim polozeniu jest przepustnica nie wiem czy fachowo to nazwalem. wiele warsztatow zjezdzilem i nikt niechcial sie bardzo podjac ustawienia tego zaworu twierdzono zawsze to samo ze ta zolta farba to plomba fabryczna i tego nie wolno ruszac w zadnym wypadku , oprucz servisow specjalizujacych sie turbinami a kto tam grzebal niech naprawia , przewaznie takie odpowiedzi slyszalm. pozdrawiam serdeczni robert i bardzo ci dziekuje za dotychczasowa pomoc. :)


Góra
  
 
 Tytuł: [e-46]320d 136 km dziura w obrotach silnika
PostNapisane: 1 września 2006, 01:09 
Witam. Nadal mam ten sam problem miedzy 2000obr a 3000obr jest dziura przy gwaltownym dodaniu gazu w tym zakresie obrotow. Jest to bardzo uciazliwe podczas wyprzedzania rozpaczliwie szukam pomocy,jesli mieliscie podobny problem to prosze o odpowiedz za co z gory dziekuje i pozdrawiam serdecznie.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2006, 01:07 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Wnioskować mozna że problem tkwi albo na opóznionym momencie załączenia sie turbiny, albo na dawkowaniu.
Zwiększenie cisnienia podawanego przez turbinę nigdy nie pracuje skokowo, lecz płynnie ale pocżątek uruchomienia jest uzalezniony od sterownika. Do wartości obrotów około 2000 turbina nie jest jeszcze potrzebna, lecz w chwili jej przekraczania jej wpływ jest ważny. Jednym z dowodów tej sytuacji jest obciążenie auta. Na biegu jałowym problemów możesz nie mieć żadnych ale podczas jazdy przy obciążeniu ono wystepuje. Jednak byłyby także problemy z mocą silnika na wyższych obrotach.
w tym momencie mogę narazie doradzić, abyś zaobserwował ja płynnie pracuje cięgno siłownika na turbinie w momencie przegazowania silnikiem.
Jest także inna metoda na pewne wnioski. Podnieś tył auta, aby oba koła były w górze i zwróć uwagę na zachowywanie się obrotów silnika podczas dodawania gazu na wrzuconym biegu. Pamiętaj aby przy każdym kolejnym sprawdzaniu zatrzymywać koła hamulcem.

Problem może tkwić w samej przepływce która zawsze będąc w pewnym stopniu uszkodzona błędów na komputerze nie wyświetli.

Jest jeszcze jedna kwestia. Odłącz przewód podcisnieniowy od zaworu AGR aby nie uruchumiał on dolotu spalin do układu dolotowego powietrza.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 15:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: Southampton
Witam panowie podepne sie pod ten temat:
Mam pytanko odnosnie elektro zworow.
1.Zdjolem wezyk z zaworu EGR na pracujacym silniku i zauwazylem ze caly czas jest zasysane powietrze czy to jest normalne.
2. jak wymontowalem ten elektrozawor kolo turbiny, i i dmuchnolem ustami w jeden z wezykow to powietrze sobie swobodnie przeplywalo. czy to jest normalne?? czy nie powinien byc on zamkniety.
3. jak jest z kierownica turbiny? po odpaleniu samochodu jest zassana. Czy to normalne??
Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2009, 02:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: torun
Moje BMW: 320d e46
Kod silnika: m47
No mam ten sam problem i zastanawiam sie czy jest mozliwe ze w intercoolerze zgromadzil sie olej i on blokuje przeplyw powietrza z turbiny.

To taka tylko mysl laika i zarazem pytanie do ekspertów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2009, 02:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: torun
Moje BMW: 320d e46
Kod silnika: m47
I jeszcze musle nad ewentualnym nagarem w chlodnicy spalin i tych rurkach prowadzących z kolektora do egr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 114 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL