BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2024, 06:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [F11] Naprawa walu i wymiana panewek 530xd N57D30A - remont
PostNapisane: 29 stycznia 2022, 14:35 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 26
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Moje BMW: F11, E61
Kod silnika: N57, N57, M54 i M43
Garaż: Jest: F11 530xd Touring, E61 530xd Touring, E81 116i
Było: E46 325i Touring, E36 320i Coupe
Witam serdecznie. Jestem na etapie szukania firmy "zakładu" która zajmuje się profesjonalną naprawa silników lub całego dołu N57D30A. Wiem że można się nadziać na minę. Niestety bywaj oszuści. A płacąc za zregenerowany silnik 16-20 PLN lepiej dopytać Was co o tym sądzicie i może znacie kogoś kto marzę naprawia "doły silników". Znalazłem i rozmawiałem z kilkoma firmami zajmującymi się takimi naprawami i myślę że taka firma jak "Korczynscy" z Baranowa lub Wj Auto wydają się ok. Czy ktoś miał z nimi styczność. Lub znacie kogoś sprawdzonego. Szczerze wolał bym zrobić tylko dół.
Pozdrawiam

_________________
Janek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [F11] Naprawa walu i wymiana panewek 530xd N57D30A - remont
PostNapisane: 29 stycznia 2022, 20:54 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 26
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Moje BMW: F11, E61
Kod silnika: N57, N57, M54 i M43
Garaż: Jest: F11 530xd Touring, E61 530xd Touring, E81 116i
Było: E46 325i Touring, E36 320i Coupe
Nikt nic nie robił z N57D30? Nie ogranicza mnie region Polski. Biorę pod uwagę cały kraj.

_________________
Janek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [F11] Naprawa walu i wymiana panewek 530xd N57D30A - remont
PostNapisane: 30 stycznia 2022, 06:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Co się stało? Zapomnij o zakupie silnika po "regeneracji", to mina.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [F11] Naprawa walu i wymiana panewek 530xd N57D30A - remont
PostNapisane: 30 stycznia 2022, 10:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23108
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Może BMW Expert Motorsport Serwis ? ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [F11] Naprawa walu i wymiana panewek 530xd N57D30A - remont
PostNapisane: 30 stycznia 2022, 13:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 174
Lokalizacja: SPS
Moje BMW: f36 435d
Kod silnika: n57z
ja oglądałem serie naprawy m50d wykonaną przez wójtowicz garage . Słupek robiła im firma Dziak Motorsport, zagadaj do nich są wporządku. Sama naprawa ponoc profi ale cena powala.
U ciecie zatarło się na głównej czy na korbie jaki pzebieg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [F11] Naprawa walu i wymiana panewek 530xd N57D30A - remont
PostNapisane: 30 stycznia 2022, 19:45 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 26
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Moje BMW: F11, E61
Kod silnika: N57, N57, M54 i M43
Garaż: Jest: F11 530xd Touring, E61 530xd Touring, E81 116i
Było: E46 325i Touring, E36 320i Coupe
Ja kupiłem z uszkodzonym silnikiem. Tylko dla tego że ma 212000, niestety poprzedni drugi właściciel kupił, a przy 170000 była ostatnia zmiana oleju... Dolną panewkę słychać czyli na korbowodzidzie. A n57 niestety nie jest pancerną jednostką jak n57. Interwały olejowe powinny być wykonane między 10 a 12 tkm (przynajmniej przy moje jezdzie) Postaram się wrzucić fotki z rozbiórki. Jak wygląda wałek i panewki.

maniek21112, uważasz że pierwszy szlif walka nie jest dopuszczalny?

_________________
Janek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [F11] Naprawa walu i wymiana panewek 530xd N57D30A - remont
PostNapisane: 30 stycznia 2022, 19:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 382
Moje BMW: f01
Kod silnika: n57d30
Sam jeżdżę N57, wcześniej czytałem o naprawach tego silnika. Tylko i wyłącznie oryginalny wał nominał ze sprawdzeniem na mikropęknięcia. Podobno lepszy jest i też pasuję od wersji 50d. Są dostępne nowe wały w zamienniku- nie zaryzykowałbym , po paru tysiącach km albo wcześniej powtórka z rozrywki, chociaż serwis ACS Adama Kunca zamontował taki wał do X5 (film na youtube). Ciekawe jak się sprawuje...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [F11] Naprawa walu i wymiana panewek 530xd N57D30A - remont
PostNapisane: 30 stycznia 2022, 19:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 382
Moje BMW: f01
Kod silnika: n57d30
Sam jeżdżę N57, wcześniej czytałem o naprawach tego silnika. Tylko i wyłącznie oryginalny wał nominał ze sprawdzeniem na mikropęknięcia. Podobno lepszy jest i też pasuję od wersji 50d. Są dostępne nowe wały w zamienniku- nie zaryzykowałbym , po paru tysiącach km albo wcześniej powtórka z rozrywki, chociaż serwis ACS Adama Kunca zamontował taki wał do X5 (film na youtube). Ciekawe jak się sprawuje...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [F11] Naprawa walu i wymiana panewek 530xd N57D30A - remont
PostNapisane: 30 stycznia 2022, 20:12 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 26
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Moje BMW: F11, E61
Kod silnika: N57, N57, M54 i M43
Garaż: Jest: F11 530xd Touring, E61 530xd Touring, E81 116i
Było: E46 325i Touring, E36 320i Coupe
Hubertdo napisał(a):
Sam jeżdżę N57, wcześniej czytałem o naprawach tego silnika. Tylko i wyłącznie oryginalny wał nominał ze sprawdzeniem na mikropęknięcia. Podobno lepszy jest i też pasuję od wersji 50d. Są dostępne nowe wały w zamienniku- nie zaryzykowałbym , po paru tysiącach km albo wcześniej powtórka z rozrywki, chociaż serwis ACS Adama Kunca zamontował taki wał do X5 (film na youtube). Ciekawe jak się sprawuje...

A wiesz ile kosztuje taki nominalny wałek z panewkami?

_________________
Janek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [F11] Naprawa walu i wymiana panewek 530xd N57D30A - remont
PostNapisane: 30 stycznia 2022, 21:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 382
Moje BMW: f01
Kod silnika: n57d30
ciężko dostępny, na allegro pewnie z 6-7tys. nowy 9 (w internecie bez rabatów)
Panewki warto dać nowe sprawdzając pasowanie.
Przy takich awariach widziałem, że często montują nową chłodnice oleju (stara może skrywać opiłki które niekoniecznie wypłuczesz) no i nową pompę oleju, nie wspominając o rozrządzie.
Jeżeli będziesz komuś oddawał do naprawy, upewnij się ze jest uczciwy i dostaniesz to za co płacisz...
Nie polecam remontu w jednym warsztacie, montażu w drugim, serwisu olejowego w trzecim i po drodze np. regeneracji turbo w czwartym.
W razie jakiejkolwiek awarii będą przerzucać winę między sobą.
Naprawia, składa, montuje jeden warsztat- daję gwarancję na robotę oraz wytyczne użytkowania do których się stosujesz a w razie jakichkolwiek problemów nie grzebiesz sam tylko wracasz do nich.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [F11] Naprawa walu i wymiana panewek 530xd N57D30A - remont
PostNapisane: 30 stycznia 2022, 22:26 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 26
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Moje BMW: F11, E61
Kod silnika: N57, N57, M54 i M43
Garaż: Jest: F11 530xd Touring, E61 530xd Touring, E81 116i
Było: E46 325i Touring, E36 320i Coupe
Hubertdo, Wiem że bezpieczniej bylo by wymienić na Ori. Chociaż koszt samych części to ok 15k.
Dlatego rozważam i szukam jakieś alternatywy. Jest masa firm zajmujących się właśnie takimi szlifami i próbuje dotrzeć do osób które przerabiały właśnie taki temat. Jedna Firmę wiem żeby omijać szerokim łukiem. Rozmawiałem już z firmą które ma.30 lat doświadczenia w takich naprawach i twierdzą że robią to naprawdę dobrze a kosz całego dołu to 8k. Czyli połowa ceny.

_________________
Janek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [F11] Naprawa walu i wymiana panewek 530xd N57D30A - remont
PostNapisane: 1 lutego 2022, 18:41 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 26
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Moje BMW: F11, E61
Kod silnika: N57, N57, M54 i M43
Garaż: Jest: F11 530xd Touring, E61 530xd Touring, E81 116i
Było: E46 325i Touring, E36 320i Coupe
Nikt jeszcze nie naprawił w N57 walka korbowego z panewkami? :przestraszony:

_________________
Janek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [F11] Naprawa walu i wymiana panewek 530xd N57D30A - remont
PostNapisane: 10 lutego 2022, 18:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Moje BMW: 7er
Kod silnika: m60
Naprawa N57N od podstaw w takich serwisach renomowanych (nie ASO) to koszty 30-40 tys albo i 50 tys jak chcesz regenerować/wymieniać osprzęt. Za samą robotę będą wołać 15-20k...
Ale i tak nikt nie daje Ci gwarancji (takie gwarancje to proforma jak wszystko działa lub wtyczki nie podpieli) Bo w rzeczywistości będą kręcić nosem a w razie problemów cmokać i piętrzyć problemy i doić z dalszej kasy bo nikt za darmo drugi raz nie chce nic robić...

Mało kto naprawia bo nikt nikomu nie ufa i ceny kosmos i duża loteria dalszych problemów. A Ci co naprawiają mają swoich znajomych i wiedzą co robią, co wkładają i za co płacą normalną kasę a nie sponsorują wakacji co poniektórym..
Gdzie kolwiek nie uderzysz, jakiego kroku nie zrobisz zawsze będą znaki zapytania i dylematy.

Najpierw to bym upewnił się i ustalił w 100% przyczynę a nie gdybał dlaczego to się stało. Znam przypadki (akurat to benzyna n54) że tam obracało panewkę, ludzie robili remonty na nowych gratach, pakowali gigantyczne sumy i znowu to samo na tym samym wykornieniu. Oczywiście to się nie stanie zaraz po remoncie, bo dzialo się po po 10-20 może 30 tys km..

ODRADZAM GOTOWY SILNIK PO rzekomym REMONCIE (to pic albo robione na odwal się tak, że to tylko na odpalenie posłuży) JAkiś koleś na YT miał z tym do czynienia w f10 525d i mój znajomy się na to na ciął również kupując gotowy silnik po remoncie.. Ludzie oszukują na potęgę i nie mają odpowiedzialności za to.

Jeżeli ustalisz precyzyjnie przyczynę skalkuluj porządny remont, rozważ używany sprawny słupek/silnik plus zweryfikuj cenę w ASO po super rabatch słupka nowego i to jest maks co możesz zrobić. Więcej nikt Ci nie podpowie bo 90% tutaj ludzi nie ma pojęcia nawet czym jeździ a co dopiero o naprawach większych jak coś się wysypie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 115 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL