BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 kwietnia 2024, 03:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: BMW E39 TOURING 530D 2003R Wentylator Klimatyzacji
PostNapisane: 30 lipca 2023, 18:51 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: BMW E39
Kod silnika: M57B30
Witam. BMW E39 530D 2003r. Mam następujący problem a mianowicie chodzi o elektryczny wentylator klimatyzacji (3Pin), który w ogóle się nie uruchamia. Zostało sprawdzone praktycznie wszystko: Czynnik jest, bezpieczniki sprawdzone (również te duże), do wtyczki podłączałem nowy wentylator, który również nie działa, wiązka z wtyczką została sprawdzona i nie jest uszkodzona w żadnym miejscu. Jest błąd wiatraka w INPA (1152 fehler momentan vorhanden ansteuerung unterbrechung oder Kurzschluss nach B-), czyli chodzi o jakieś zwarcie lub przerwę w sterowaniu. Czy ktoś z was miał podobny problem i go rozwiązał ? Uprzejmie proszę o pomoc. Przeszukałem cały internet i nie znalazłem rozwiązania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E39 TOURING 530D 2003R Wentylator Klimatyzacji
PostNapisane: 26 września 2023, 13:25 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e39 530d
Witam, kolego naprowadzę cię może, bo miałem podobny problem z 530i z 2001 roku - wentylator 3 PIN, dostaje stały prąd +12V na kabel bodajże czarny, masa idzie po brązowym, natomiast sterowanie jest cienkim kabelkiem u mnie żółto-czerwonym i jest to sterowanie impulsem PWM z komputera głównego silnika - u mnie wtyczka X60004 pin 4. Na stronie bmwteka.com masz schematy do diesla to sobie obczaj - radzę ci sprawdzić czy ten kabelek ma przejście, bo często z wiekiem traci komunikację. Wg informacji z forum bo włączeniu przycisku klimy wentylator ten powinien ruszyć, w przypadku jego uszkodzenia klima nie powinna się załaczyć. Możesz jeszcze zrobić taki test: wypiąć wtyczkę od czujnika temperatury - jak stoisz przed autem to jest po lewej stronie na dole na wężu od chłodnicy - i zewrzeć na krótko 2 piny, wentylator powinien się załączyć. Jest to sygnał o przekroczeniu temp. płynu chłodzącego, jak się nie załączy to masz albo kabel od sterowania walnięty albo sam wentylator jest kaput - uważaj na przegrzanie auta. Generalnie samego wentylatora nie sprawdzisz s podpinając sobie kabel z prądem, bo impuls PWM to prąd o innej amplitudzie i częstotliwości. Powodzenia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 137 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL