BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 10:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E90] N47D20C wysokie spalanie po czyszczeniu dpf
PostNapisane: 6 września 2023, 20:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 145
Moje BMW: E90 LCI
Kod silnika: N47D20C
Garaż: E90 LCI
Panowie mam kłopot z N47D20C w e90 lci 316d.
Oddałem auto na regenerację DPF-u, przy okazji mechanicy z firmy czyszczącej dpf-y zdiagnozowali mi walnięty termostat.
Samochód był niedogrzany przez co procedura wypalania dpf nie mogła wystartować przez max. temperaturę 83 st. Celsjusza.

DPF wyczyszczony (przy okazji coś spieprzyli i śmierdziało spalinami w środku ale ogarnąłem).
Wymieniłem termostat i spalanie z 5-6 litrów skoczyło na 8-9. W trasie jest problem utrzymać 7-7.5 l.
Sprawdzałem temperaturę silnika w ukrytym menu i w trakcie jazdy pokazuje od 87 do 90 st. Celsjusza.

Diagnostyka nie wykazuje żadnych kodów usterek.
Czy to w dalszym ciągu może być termostat?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: N47D20C wysokie spalanie po czyszczeniu dpf/wymianie termost
PostNapisane: 6 września 2023, 20:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23102
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
rad320i, a spalanie wskazane przez komputer pokrywa się ze spalaniem wyliczonym z dystrybutora ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: N47D20C wysokie spalanie po czyszczeniu dpf/wymianie termost
PostNapisane: 7 września 2023, 09:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 145
Moje BMW: E90 LCI
Kod silnika: N47D20C
Garaż: E90 LCI
Szczurek1986 napisał(a):
rad320i, a spalanie wskazane przez komputer pokrywa się ze spalaniem wyliczonym z dystrybutora ?


Pokrywa się. Normalnie ten samochód robi 900-1000 km na baku. Teraz 700 i koniec paliwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: N47D20C wysokie spalanie po czyszczeniu dpf/wymianie termost
PostNapisane: 8 września 2023, 07:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1491
Podjedź do kogoś ogarniętego z kompem, bo wzrost spalania o 50% to nie przelewki. Może jest coś pokombinowane z procedura wypalania dpf i leje ropą jak poje....
Nie ma opcji, żeby przez walnięty termostat auto Ci o tyle więcej palilo- w zimie może zobaczyłbyś różnicę i to też nie taką, o jakiej piszesz, teraz w lato nie ma opcji.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: N47D20C wysokie spalanie po czyszczeniu dpf/wymianie termost
PostNapisane: 8 września 2023, 10:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 145
Moje BMW: E90 LCI
Kod silnika: N47D20C
Garaż: E90 LCI
W weekend sobie założę termostat Behr na próbę.
To co mam teraz to Febi i podejrzewam, że jest sam w sobie lipny.
Jeśli to nie pomoże to będę szukał przyczyn w procedurze wypalania dpf.
Kuźwa służbowe 320i B48 mi żre 6.6 litra, a najsłabszy N47 pali jak smok....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: N47D20C wysokie spalanie po czyszczeniu dpf/wymianie termost
PostNapisane: 30 października 2023, 10:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 145
Moje BMW: E90 LCI
Kod silnika: N47D20C
Garaż: E90 LCI
Byłem na ponownym sprawdzeniu dpf w ramach reklamacji.
W dalszym ciągu 0 błędów.
Parametry DPF idealne, regeneracja zachodzi prawidłowo.
Parametry wtryskiwaczy idealne.
Jedyna sugestia jaką dostałem to sprawdzić/wysterować EGR.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: N47D20C wysokie spalanie po czyszczeniu dpf/wymianie termost
PostNapisane: 24 listopada 2023, 09:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 145
Moje BMW: E90 LCI
Kod silnika: N47D20C
Garaż: E90 LCI
Przyczyna to prawdopodobnie uszkodzony zawór EGR, który zacina się w pozycji otwartej. Po odłączeniu wtyczki od EGR spalanie od razu wróciło do normy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: N47D20C wysokie spalanie po czyszczeniu dpf/wymianie termost
PostNapisane: 24 listopada 2023, 09:57 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29700
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
dzięki że dałeś znać :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: N47D20C wysokie spalanie po czyszczeniu dpf/wymianie termost
PostNapisane: 27 listopada 2023, 06:26 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
rad320i napisał(a):
Przyczyna to prawdopodobnie uszkodzony zawór EGR, który zacina się w pozycji otwartej. Po odłączeniu wtyczki od EGR spalanie od razu wróciło do normy.

Sprawdzałeś parametry doładowania i masy powietrza z podłączonym EGR?
Gdyby EGR nie domykał się, to będzie brakować m.in. doładowania.

Problemem może być jeszcze sonda lambda, jeśli jej nie wykręcili do "prania" DPF. One po latach i tak się zużywają, ale mycie chemią mogło ją dobić. Błędu nie ma bo odczyty jakieś pokazuje(mieszczące się w tolerancji), ale może fałszować odczyt i pozwalać na zbyt dużą dawkę paliwa, co skutkuje częstszym zatykaniem DPF i częstszym dopalaniem.
Sprawdzałeś jak często DPF się wypala?

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: N47D20C wysokie spalanie po czyszczeniu dpf/wymianie termost
PostNapisane: 11 grudnia 2023, 14:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 145
Moje BMW: E90 LCI
Kod silnika: N47D20C
Garaż: E90 LCI
cursor napisał(a):
rad320i napisał(a):
Przyczyna to prawdopodobnie uszkodzony zawór EGR, który zacina się w pozycji otwartej. Po odłączeniu wtyczki od EGR spalanie od razu wróciło do normy.

Sprawdzałeś parametry doładowania i masy powietrza z podłączonym EGR?
Gdyby EGR nie domykał się, to będzie brakować m.in. doładowania.

Problemem może być jeszcze sonda lambda, jeśli jej nie wykręcili do "prania" DPF. One po latach i tak się zużywają, ale mycie chemią mogło ją dobić. Błędu nie ma bo odczyty jakieś pokazuje(mieszczące się w tolerancji), ale może fałszować odczyt i pozwalać na zbyt dużą dawkę paliwa, co skutkuje częstszym zatykaniem DPF i częstszym dopalaniem.
Sprawdzałeś jak często DPF się wypala?


Sondę lambda wymieniłem prewencyjnie bo też przypuszczałem, że ją uszkodzili na czyszczeniu dpf.
DPF wypala mi się mimo wszystko dość często, potrafi się wypalić po przejechaniu 100 km.
Szczerze nie mam pewności z tym EGR... Kodów usterek zero, a spalanie dalej 8.5 l.
Czy z podłączonym EGR czy bez samochód przyspiesza niemal tak samo.
Nie mam już pojęcia gdzie szukać przyczyny.

Edit: dodam jeszcze, że EGR wyciągnąłem, wyczyściłem. Generalnie nie był nawet zabrudzony.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E90] N47D20C wysokie spalanie po czyszczeniu dpf
PostNapisane: 2 stycznia 2024, 11:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 145
Moje BMW: E90 LCI
Kod silnika: N47D20C
Garaż: E90 LCI
Panowie, a czy jest możliwość, że ktoś mądry skasował mi adaptacje EGR lub ustawienia dawki paliwa i teraz trzeba programować auto od nowa?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 174 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL