BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 kwietnia 2024, 00:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E91] Problem z ładowaniem, alternator ?
PostNapisane: 6 września 2023, 21:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: E91 320d 163km 2005
Kod silnika: M47
Witam !
Mam E91 320d 2005 rok i ostatnio zauważyłem problem z ładowaniem. Po nocy gdy odpalam auto mam kilka przypadków:
1) Auto odpali i w ukrytym menu mam łądowanie 11.7V i nie chce wzbudzić alternatora, wskoczyć na ładowanie 14v (dodam gazu tez nie działa). Potrafi spaść napięcie do ok 9.7V na desce i w idrive zapala się wtedy kilka kontrolek i nagle włącza się ładowanie i oscyluje w okolicach 13.7-13.9V.
2) Auto po odpaleniu wskakuje na ładowanie 13.9v i nie ma problemu.
3) Auto zaczyna dopiero ładować po powtórnym odpaleniu silnika (zazwyczaj ten sposób działa. Przejadę ok. 100 metrów zatrzymam się zgasze i po odpaleniu odrazu mam ładowanie)
Auto odpala bez problemu jeździ, trzyma moc, nie gaśnie tylko występuje ten problem z brakiem ładowania. Problem zazwyczaj występuje gdy auto postoi z 6 godzin. Gdy idę na zakupy i auto postoi z 30 minut auto bez problemu wskakuje na ładowanie, tylko czy 13,8V to prawidłowe. Od czego zacząć zastanawiam się czy nie wymienić całego alternatora z regulatorem napięcia. Powiem, że w okolicach alternatora słychać równiez ciężko to określić rzęcholić, grzechotać przy ok. 1500rpm pod obciążeniem lub na jałowym. Dziękuje z góry za pomoc.

Podsyłam też błędy jakie znalazło w komputerze diagnostycznym oraz zdjęcie alternatora (z wierzchu wydaje mi się trochę jest zarzygany olejem ?)

Nie potwierdzone kody
4212
BMW: Glow Plug Cylinder 1 - Activation interrupted
4242
BMW: Glow Plug Cylinder 4 - Activation interrupted
4A07
BMW: Alternator
4222
BMW: Glow Plug Cylinder 2 - Activation interrupted
4C03
Brak dostępnego opisu kodu
4660
BMW: Power Supply
4A65
BMW: Power Management Vehicle Electrical System
4A66
BMW: Power Management Vehicle Electrical System
4A67
BMW: Power Management Vehicle Electrical System
4A25
BMW: Intelligent Battery Sensor
4232
BMW: Glow Plug Cylinder 3 - Activation interrupted
4272
BMW: Glow Plug Cylinder 7 - Activation interrupted
4293
BMW: Control Unit - Internal 16

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 152 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL