Witam, przy okazji mojego 1 posta. Prośba o nakierowanie pomysłami na rozwiązanie problemu. W e39 2003 m57d30, 380k km automat GM motul5w30 x-clean pojawił się metaliczny stukot na jałowym biegu. Po dodaniu gazy stukot ustaje. Stetoskop dał usłyszeć dźwięk z górnej przedniej części silnika. Błąd na 3 wtrysku. Wytrysk sprawdzony. Delikatnie wyższe wartości ale w ocenie specjalisty sprawny technicznie. Ściągnięta pokrywa zaworów, brak luzu na łańcuchu rozrządu przy kręceniu. Dodam, że przy gaszeniu słychać samozapłon jak na plaku. Co robić ? Wymieniać komplet łańcuchów i napinacze - sam napinacz nie dostępny. Sprawdzać resztę wtrysków mimo braku błędów ? Szukać po stronie hydrauliki ? Dodam że silnik pracuje równo, stukot metaliczny pojawia się chwile po odpaleniu gdy zejdzie z obrotów. Dziękuje z góry za cenne uwagi. Pozdrawiam
|