BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2024, 19:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 530d Problem z odpalaniem
PostNapisane: 21 kwietnia 2024, 21:36 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 28
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e39
Kod silnika: M57
Witam,

Pacjent e39 530d manual touring 2002r. Od jakiegoś czasu mam problem z odpalaniem auta. Samochód jak jest zimny i stoi w garażu podziemnym to odpala bez problemów wręcz idealnie, natomiast jak się dobrze rozgrzeje to bardzo długo kręci, znów jak postawię auto na noc na zewnątrz to przy +5 stopniach potrafi nie odpalić.

Rzeczy które zaobserwowałem:
-Na zimnym silniku na zewnątrz (np +5 stopni) rozrusznik kręci szybko ale auto nie odpali dopóki nie podepnę kabli z innego auta i wtedy dostając jakby "kopa prądu" odpala od razu na 6 garów. Dziś nawet to nie pomogło dopiero odpaliła na plaka.
-Jak auto jest dobrze nagrzane to trzeba kręcić rozrusznikiem bardzo długo na pewno przekracza to 5s i słychać że nie odpala równo na wszystkie 6. Jak ostygnie odpali dość normalnie.
-Obserwując ciśnienie na listwie Inpą zauważyłem dziś że podczas kręcenia ciśnienie zawieszone było na 92 barach po podpięciu kabli na 112 i nic więcej, wtedy pomógł dopiero plak.
- Jak jest dobrze rozgrzana i jest potrzeba szybkiego przyspieszenia nagle wyskakuje komunikat "Fuel inject system", słychać że silnik pracuje jak traktor i odcina moc. Zazwyczaj objawia się to przy ok. 3500 obrotów.

Elementy które wymieniłem:
-Elektrozawór na pompie CR
-Ogranicznik ciśnienia paliwa
-Ponad rok temu pompa progowa + pompa w baku - już wtedy zaczynały się cyrki
-Również ponad rok temu wyjęta i uszczelniona pompa CR
-Filtr paliwa
-Przelewy na wtryskach
-Jakoś nie cały rok temu szósty wtrysk (lał, na Inpie było grubo ponad +6)
-Komplet świec żarowych

Błędy z dziś na Inpie to:
- 4693 Vorfoerdrdruckfuehler
- 1028 Abgasrueckfuehr - Regelung
- 2550 Raildruckueberwachung im start


Ciśnienia na Inpie:
-Pompa progowa 3,9bar
-Ciśnienie na listwie po odpaleniu na biegu jałowym 348bar

Korekty z Inpy:
-1. +0,09
-2. +0,06
-3. -0,83
-4. +0,10
-5. +0,60
-6. -0,76
Na nagrzanym aucie korekty wahały się od -0,5 do +0,5 na wszystkich wtryskach.

Teraz pytanie czy ktoś przerabiał taki temat? W którym kierunku iść dalej? Zamierzam na dniach zrobić jeszcze próbę przelewową. Będę bardzo wdzięczny za wszystkie wskazówki :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 93 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL