BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 00:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] pytanie o termostat
PostNapisane: 12 stycznia 2008, 05:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 339
Lokalizacja: GWlkp
Moje BMW: 318Ci N42 ///
witam,zaobserwolałem coś dziwnego.majac stary termostat dolny waz był ciepły a silnik bardzo bardzo wolno osiagał temp robocza (przez niesprawny niedomkniety termostat cały czas otawrty obieg),teraz gdy wymieniłem na nowy wskazówka szybko staję dęba z tym ze zastanawia mnie jedno...nawet po osiagnieciu 95stopni dolny waż mam zimny (wskazowka pion ),mam wrażenie ze nie ma obiegu ..ale odziwo wskazówka trzyma pion i ani grama nie wychyla sie nawet po dłuzszej jezdzie...czy tak ma być ,teraz już sam nie wiem jak ma być,do tej pory jezdziłem z niesprawnym termostatem,dodam ze odpowietrzyłem układ

_________________
Obrazek

Programowanie ,adaptacja kasowanie błedów INPA DIS Ediabas/Gorzów Wlkp kontakt na PW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2008, 11:22 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
nie powtarzaj sie :41: :36:

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2008, 14:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 521
Lokalizacja: PĂą
Może płyn jeszcze nie osiąga odpowiedniej temp. i termostat jeszcze się nie otwiera?

_________________
TOURING SPRZEDANY
http://video.google.pl/videoplay?docid= ... 6245&hl=pl
http://www.youtube.com/watch?v=1BTQljELTgk


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2008, 15:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: wroclaw
zbigniewst nie badz cwaniak.podpowiedz koledze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2008, 15:40 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
mirpaw@vp.pl napisał(a):
zbigniewst nie badz cwaniak.podpowiedz koledze


podpowiedzialem na innym forum :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2008, 23:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 351
Lokalizacja: PL ÂŁĂłdzkie
zapowietrzony


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2008, 20:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: Bartoszyce
michal/////// napisał(a):
zapowietrzony
Witam mam ten sam ból po wymianie termostatu. Martin2305 a ogrzewanie Ci działa?? U mnie obieg działa w porządku. Odpowietrzony jest, ogrzewanie działa dobrze. A przewód dolny jak był zimny tak jest. Wiec niech ktoś mądry w tym temacie się wypowie. Gdzie tkwi przyczyna. :looka:

_________________
DIDI.
E36
325I


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2008, 21:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 339
Lokalizacja: GWlkp
Moje BMW: 318Ci N42 ///
tak oczywiscie dmucha goracym i zimnym w zaleznosci jak ustawie,dzis nawet miętoliłem te węze przy drugim odpowietrzaniu i dalej to samo,nawet w dłuzszej trasie dół chłodnicy zimny i zimny,nie wiem co z tym fantem czy reklamowac termo ?,kupiłem Wahlera...

_________________
Obrazek

Programowanie ,adaptacja kasowanie błedów INPA DIS Ediabas/Gorzów Wlkp kontakt na PW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2008, 23:45 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
martin2305 napisał(a):
tak oczywiscie dmucha goracym i zimnym w zaleznosci jak ustawie,dzis nawet miętoliłem te węze przy drugim odpowietrzaniu i dalej to samo,nawet w dłuzszej trasie dół chłodnicy zimny i zimny,nie wiem co z tym fantem czy reklamowac termo ?,kupiłem Wahlera...

Hmmm, skoro wszystko dziala...i nic sie nie dzieje...to poco kombinowac i sie czegos doszukiwac?? :niepewny: :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2008, 23:59 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
martin2305 napisał(a):
tak oczywiscie dmucha goracym i zimnym w zaleznosci jak ustawie,dzis nawet miętoliłem te węze przy drugim odpowietrzaniu i dalej to samo,nawet w dłuzszej trasie dół chłodnicy zimny i zimny,nie wiem co z tym fantem czy reklamowac termo ?,kupiłem Wahlera...


a po co jest chlodnica ..

:?: ..chyba do tego zeby chlodzila. :12: poczekaj do lata :P jak by byl niesprawny termostat to by ci sie grzal :hyhy: zrob test ...zaslon chlodnice i na postoju obserwuj co sie dzieje z dolnym wezem :P dosyc dlugo to moze trwac przy - temperaturze :hyhy:

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 stycznia 2008, 18:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 339
Lokalizacja: GWlkp
Moje BMW: 318Ci N42 ///
problem z sie nieotwierajacym sie termosatem rozwiazany,okazało sie ze jest ok ,dzis podziwiajac nowy zakup kolegi (e46) zostawiłem auta rozgrzane i zapalone na ok 10 min,rozmawiajac przed moim autem nagle rozszedł sie dumnie podmuch wiatraka klimy wspomagający chłodnice(fajny potęzny dzwiek )i załanczaajacy sie(gdy auto stoi i nie ma przepływu powietrza),poczym dotknałem dół chłodnicy i co? gorąca :P wszystko ok...wskazowka pion,zimą po prostu tak ma byc

_________________
Obrazek

Programowanie ,adaptacja kasowanie błedów INPA DIS Ediabas/Gorzów Wlkp kontakt na PW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 stycznia 2008, 18:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: SulejĂłwek
Witam. Myślę, że jednak nie powinno tak być. U mnie jest ten sam problem. Po wymianie oryginalnego termostatu na tani zamiennik (uprzedzam, że temperatury otwarcia takie same). Wentylator klimy też się załącza. Ale o to chodzi, że z tego co wiem najpierw powinien otworzyć się duży obieg a dopiero potem ewentualnie powinien załączyć się wiatrak. U mnie jest na odwrót. Najpierw załącza się wiatrak a potem termostat puszcza. Wychodzi na to, że jednak muszę zainwestować w oryginalny termostacik, bo praca obecnego mi się nie podoba. Zimą to jeszcze jest spoko. Ale latem wentylator non stop pracuje. Dodam, że wskaźnik temperatury silnika zachowuje się prawidłowo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 stycznia 2008, 18:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 339
Lokalizacja: GWlkp
Moje BMW: 318Ci N42 ///
ale ja przygazowałem wczesniej troche autem na postoju i na stówe pierwsze to ze otworzyl sie termostat pozniej dopiero praca wiatraka,zreszta sprawdze sobie na spokojnie jutro

_________________
Obrazek

Programowanie ,adaptacja kasowanie błedów INPA DIS Ediabas/Gorzów Wlkp kontakt na PW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2008, 19:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: prawie 3miasto
odświeżam temat:

tomo napisał(a):
Witam. Myślę, że jednak nie powinno tak być. U mnie jest ten sam problem. Po wymianie oryginalnego termostatu na tani zamiennik (uprzedzam, że temperatury otwarcia takie same). Wentylator klimy też się załącza. Ale o to chodzi, że z tego co wiem najpierw powinien otworzyć się duży obieg a dopiero potem ewentualnie powinien załączyć się wiatrak. U mnie jest na odwrót. Najpierw załącza się wiatrak a potem termostat puszcza. Wychodzi na to, że jednak muszę zainwestować w oryginalny termostacik, bo praca obecnego mi się nie podoba. Zimą to jeszcze jest spoko. Ale latem wentylator non stop pracuje. Dodam, że wskaźnik temperatury silnika zachowuje się prawidłowo.


Mam takie objawy:
- visco "lużne"
- chłodnica i zbiorniczek wyrównawczy zimne
a wentylator klimy załącza się teraz przy +6 st. na dworzu, a dopiero póżniej puszcza termostat (dzisiaj zmierzyłem przy 91 - 92*C, a powinien przy 80*C), czujka wentylatora w 2.5 tds jest wkręcona w głowicę( w benzynach w chłodnicę) i 1 bieg załącza przy 85-90*C, a 2 bieg 92- 95*C. Ale zamówiłem już nowy termostat VERNETA( co o nim mySlicie?). Do TDS, może do innych też, są dwa rodzaje termostatów - z otworem wentylacyjnym(tłum. z niemca) i bez, przez który niezależnie od termopary przepuszcza trochę wody i może pomaga się odpowietrzyć układowi- na to też trzeba zwrócić uwagę, bo to może być przyczyną dziwnych załączeń wentylatora.

[ Dodano: 27 Styczeń 2008, 00:04 ]
no i po kłopocie! - wymiana termostatu pomogła - po ostrej jeżdzie chłodnica lekko ciepła, wentylator stoi. Ugotowałem stary termostat - dopiero jak woda wrzała uchylił się na 1mm, tak "pół gębkiem". Widzę w takiej awarii termostatu zagrożenie dla głowicy w tds - przegrzane często lubią pęcnąć sę.
Przy okazji odkryłem że jeden z wężyków sterujących zaworem recyrkulacji spalin jest pęknięty - wymieniłem go i chyba (przynajmniej nie czuję) przestała szarpać przy 800-900 obr/min.
jak czasami wszystko może być proste?

_________________
z 316 compact na 325tds touring, ale ciÂągle E36- pasaÂżerĂłw przybywa!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 126 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL