BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 11 maja 2024, 00:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 330d Nie ma siły jechać
PostNapisane: 19 stycznia 2008, 00:05 
Witam,

niedawno zakupiłem 330d, wszystko ładnie pięknie, ale auto ma jakiś błąd i nie jedzie :zalamany: .

Przełożone było kilka części z innego 3,0d (m.in. turbina), założony jest nowy przepływomierz (oryginalny BMW), wymienione filtry i auto jechać jedzie, ale nie zbiera się tak jak powinno. Brakuje tej mocy, 184KM, a w ogóle jej nie czuć.

Mechanik, który robił samochód stwierdził:

"Silnik jest w idealnym stanie, wszystko sprowadzone co mogłem, wina jest w elektronice."

Co wy na to?

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam
Robert


Ostatnio edytowano 24 sierpnia 2008, 21:12 przez rybik, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2008, 17:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Krakow
Witam cie kolego widze ze mamy podobny problem. i tez sie nie moge uporac z tym. Powiem ci jak wyglada sytuacja u mnie: Wszytko w samochodzie jest sprawdzone komputerem komputer nie wykrywa bledow. a jazda wyglada tak: jak nacisne gwaltownie caly gaz samochow mulasto sie zbiera do 2tys obr. pozniej dostaje moc poczym po chwili urywa sie moc na 0,5sek i przy ok. 3tys obr jest to samo. a jak przyspieszam pomalu i powoli dodaje gazu auto normalnie przyspiesza. Jak bys mial rozwiazanie to odpisz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2008, 17:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1737
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: e60 AcSchnitzer
Kod silnika: N62B44
Może trzeba wyczyscić zaworki przy turbinie i EGR. U mnie może nie jest aż tak źle jak u Was, ale też bym chętnie do nich zajżał.

Ma ktoś moze fotki gdzie się one znajdują. Z zaworkiem przy turbinie nie ma podobno problemu, ale żeby się dostać do EGR to trzeba zdejmować kolektor.

_________________
Obrazek
Zawiodłeś się na innych serwisach BMW? Zapraszam
Masz problem z innym autem? Zapraszam
601 96 11 92


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2008, 18:38 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
Witam

tak jak pisze Marcin zobaczcie na zawor sterujacy turbina oraz egr (ten jest mniej wazny,ale tez daje w tyłek.Co do demontażu postaram sie wrzucić foty co i jak zrobić (robiłem to u Siebie)
po krotce:
Potrzebne są:

-aceton
-patyczki do uszów
-klucz 10 ,klucz 10 przedłużany,najlepiej nasadka na śrubokręt taki elastyczny
-dwa małe śrubokręty lub wiecej do rozbiórki filtra

Filtr sterujacy turbina znajduje sie po lewej stronie silnika odrazu pod "srebrna rura"
Filtr od Egr (czy Agr) znajduje sie po prawej,najłatwiej go zlokalizowac śledząc wężyk od Egr (taki czarno niebieski)Do tego potrzebna jest klucz 10 przedłużany i mocne nerwy (Ja z demontażem i zakładaniem filtra męczyłem sie 2h a czyściłem go 5 minut :zdziwko: )
Przy okazji proponuje wyczyścić samego Egr lub go wo gole odłączyć przez to ekologiczne badziewie w kolektorze jest smietnik,małego tego niesprawy Egr (u Mnie raz działał raz nie) powodował:zamulenie przy zmianie biegów (w automacie) ,kopcił i samochód palił ok 1 litra wiecej.Teraz po odłaczeniu Egr nie ma tych złych objawów.

postaram sie wrzucić foty z czyszczenia filterków w moim przypadku filtr sterownik od Egr jest nie potrzebny bo jeżdżę na odłączonym Egr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2008, 19:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1737
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: e60 AcSchnitzer
Kod silnika: N62B44
to czekamy na fotki :)

_________________
Obrazek
Zawiodłeś się na innych serwisach BMW? Zapraszam
Masz problem z innym autem? Zapraszam
601 96 11 92


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2008, 23:02 
Marcin napisał(a):
Może trzeba wyczyscić zaworki przy turbinie i EGR. U mnie może nie jest aż tak źle jak u Was, ale też bym chętnie do nich zajżał.

Ma ktoś moze fotki gdzie się one znajdują. Z zaworkiem przy turbinie nie ma podobno problemu, ale żeby się dostać do EGR to trzeba zdejmować kolektor.



tak jak pisałem wcześniej wiele części do mojego silnika było podmienionych z innego silnika, który jeździ jak głupi, zaworek przy turbinie również był zamieniony.

Po wymianie przepływomierza (wychodził błąd na starym), wymianie filtrów i jeszcze coś tam zrobili jest lepiej, ale jeszcze to nie to.

Jutro postaram się podjechać do gościa do Opoczna, ponoć ma trochę pojęcia od elektroniki i ma wgrać nowy program, zobaczymy. Jak wgra i będzie wreszcie dobrze to przy okazji chipa jeszcze włożę :hyhy: , ale puki co chciałbym, żeby nabrała oryginalnej mocy....


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2008, 08:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Radom
Witam!Panowie jeżeli chodzi o wyjecie zaworu EGR to nie jest konieczne wyjmowanie kolektora,wystarczy odkecic obudowe filtra pyłkowego od nagrzewnicy i tamtedy włożycie ręke aby wyjśc ten zawór,dla ułatwienia odepniecie sobie jeszcze jeden wąż wodny i zawór jest na zewnątrz,pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2008, 10:00 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
Ja nic nie sciagałem,ale mysle ze do czysczenia filtra Egr najlepiej zrobic przy wymianie swiec


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2008, 15:47 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
prosze bardzo...[E46] Czyszczenie filtrów zaworów sterujących EGR i Turbo w M47

[E46] Czyszczenie zaworu EGR :P

[Exx] Spadek mocy w silnikach 2.0d M47 i 3.0d M57 :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Ostatnio edytowano 22 stycznia 2008, 16:20 przez zbigniewst, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2008, 16:20 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
to o slinku 2.0d,filtry sa w innych miejscach chyba


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2008, 16:23 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
LEGO napisał(a):
to o slinku 2.0d,filtry sa w innych miejscach chyba


zobacz....[Exx] Spadek mocy w silnikach 2.0d M47 i 3.0d M57 :P

Cytat:
Dosyć często spotykam się z problematyką związaną spadkiem mocy we wszystkich modelach BMW z silnikami 2.0d oraz 3.0d
(...)
Problem spadku mocy tkwi nie zawsze w uszkodzonej przepływce, zatkanym katalizatorze bądź w układzie paliwowym, albo nawet i w turbinie choć tę ostatnią rzecz własnie będę bardziej rozwijał.
Ojawy są następujące:
Autko na początku nie wykazuje żadnych problemów z wyjątkiem jednej rzeczy przy coraz to większej prędkości i wyższym biegu odczuwalny jest mniejszy wzrost obrotów silnika - tak jakby auto ciągło przyczepę z wysoką plandeka. Zdarza się nawet, że auto osiąga pewną prędkość i dalej nie chce już się rozpędzać.
Powodem tego zjawiska jest niewłaściwa praca turbiny, ale nie w wyniku tego że jest padnięta, lecz z powodu braku proporcjonalnej jej pracy do wymagań silnika (obroty i obciążenie)
Podobny problem dotyczy się również objawów, które zdażaja kiedy auto nie potrafi płynnie ruszyć z miejsca. Silniki diesla nie wymagają dodawania gazu przy ruszaniu a w tym wypadku jest taka konieczność, gdyż potrafi żabkować lub nawet i zgasnąć.

W jednym i drugim przypadku problem tkwi w sterowaniu podciśnieniowym siłownika przy turbinie i zaworu AGR na dolocie do kolektora ssącego. Sterowanie tymi podciśnieniami odbywa się za pomocą elektrozaworów którymi steruje moduł silnika. Komputery diagnostyczne nie wykazują problemu, gdyż elektrozawory te są sprawne a wykonywana przez nie praca jest odczuwalna w pracy silnika, lecz jedna rzecz jest zawsze pomijana przez każdego.
Zadaniem elektrozaworu jest załączenie dwóch obiegów: jednego obiegu z podciśnieniem oraz drugiego obiegu ze zwykłym cisnieniem atmosferycznym. Podciśnienie przeważnie zawsze jest bo gdyby go nie było to pompa podcisnieniowa byłaby padnięta co odczuwałoby się na twardym pedale hamulca, ale warto zawsze obejrzeć wężyki podcisnieniowe, czy są prawidłowo szczelne.
Z drugim obiegiem jednak jest problem. Aby do układu podcisnieniowego nie dostawało się brudne powietrze atmosferyczne, na elektrozaworkach umieszczone są małe filterki uniemozliwiające dostawanie się brudu do tego układu I TO ONE STANOWIĄ TEN PROBLEM. Zatykaja się one bowiem z biegiem czasu co powoduję że w obiegu drugim zamiast powietrza atmosferycznego uwalniającym pracę siłowników wytwarza się również podcisnienie lecz o mniejszym stopniu ale spowalniającym pracę tych silowników. W rezultacie czego turbina załącza się zbyt późno a zawór AGR nie potrafi zamknąć się do końca przez co silnik przy ruszaniu jest zdławiany własnymi spalinami.

W jednym i drugim przypadku od obu urządzeń jest osobny elektrozawór.
Wyjmijcie je, zdemontujcie filterek z nich, rozbieżcie pokrywkę filterka i wyczyście go. :hyhy:

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Ostatnio edytowano 22 stycznia 2008, 17:46 przez zbigniewst, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2008, 17:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1737
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: e60 AcSchnitzer
Kod silnika: N62B44
LEGO napisał(a):
to o slinku 2.0d,filtry sa w innych miejscach chyba


Zgadza się, opis i fotki z linków zbigniewst dotyczą silnika M47.

_________________
Obrazek
Zawiodłeś się na innych serwisach BMW? Zapraszam
Masz problem z innym autem? Zapraszam
601 96 11 92


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2008, 17:51 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
ale zasada dzilania taka sama.... :P

czy wszysko trzeba na obrazku pokazywac
:?:

zobacz tu...zawor nr.1 sterowanie turbiny....http://bmwfans.info/original/E46/Lim/330d-M57/ECE/L/N/2000/05/mg-11/ill-11_2838/

.......tez zawor nr.1 sterowanie zaworu EGR......http://bmwfans.info/original/E46/Lim/330d-M57/ECE/L/N/2000/05/mg-11/ill-11_2336/

......zawor EGR nr. 10....http://bmwfans.info/original/E46/Lim/330d-M57/ECE/L/N/2000/05/mg-11/ill-11_2835/

sprawdz czy ciegno od turbiny jest poprawnie wyregulowane...pisales ze wymieniales turbine :P

dodam jeszcze ze zaworki te nr.1 sa takie same jak w M47 i pasuja od VW :hyhy:

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2008, 18:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1737
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: e60 AcSchnitzer
Kod silnika: N62B44
zbigniewst napisał(a):
ale zasada dzilania taka sama....

czy wszysko trzeba na obrazku pokazywac


Nie trzeba, należało tylko zaznaczyć że fotki i opis dotyczy silnika M47 i ze w silniku M57 może się nieco różnić umiescowienie tychże zaworków. Nie wiem czy zauważyłeś, ale wszyscy piszący w tym temacie mają M57.

zbigniewst napisał(a):
pisales ze wymieniales turbine


Nic takiego nie pisałem, nie wymieniałem. :P

_________________
Obrazek
Zawiodłeś się na innych serwisach BMW? Zapraszam
Masz problem z innym autem? Zapraszam
601 96 11 92


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2008, 19:03 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Marcin napisał(a):
zbigniewst napisał(a):
ale zasada dzilania taka sama....

czy wszysko trzeba na obrazku pokazywac


Nie trzeba, należało tylko zaznaczyć że fotki i opis dotyczy silnika M47 i ze w silniku M57 może się nieco różnić umiescowienie tychże zaworków. Nie wiem czy zauważyłeś, ale wszyscy piszący w tym temacie mają M57.

zbigniewst napisał(a):
pisales ze wymieniales turbine


Nic takiego nie pisałem, nie wymieniałem. :P


czy ty czytac nie potrafisz :?: zawsze jest napisane M47...M57 silnik sie rozni tylko 2 garami wiecej :hyhy:

zaworki nr.1 w M47 jest tez pod kolektorem...a drugi z drugiej strony z przodu ...podobnie w M57 :zdziwko:

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2008, 19:19 
poczytałem trochę o tych elektrozaworkach i chyba dzisiaj w nocy przejdę się do garażu i będę działał :hyhy: .

ten elektrozawór przy turbinie był zamieniony na inny i potem spowrotem włożony, więc myślę, że został wyczyszczony.


mam prośbę, może ktoś z Was wysłać mi dokładne zdjęcie, gdzie znajdują się te zaworki?

pozdrawiam.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2008, 19:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1737
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: e60 AcSchnitzer
Kod silnika: N62B44
zbigniewst napisał(a):
czy ty czytac nie potrafisz zawsze jest napisane M47...M57 silnik sie rozni tylko 2 garami wiecej


Kolego, spuść nieco z tonu i nie unoś się. Wszędzie jest podane M47 i M57 dlatego że problem występuje w obu tych silnikach, natomiast rożnica nie polaga tylko na ilości cylindrów a też na umiejscowieniu elektrozaworków. I tylko o to chodzi. Nie doszukuj się niczego innego.

M57

Obrazek

M47

Obrazek[/b]

_________________
Obrazek
Zawiodłeś się na innych serwisach BMW? Zapraszam
Masz problem z innym autem? Zapraszam
601 96 11 92


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2008, 19:48 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
kolego
Marcin ja nie unosze sie tylko u siebie rozbieralem i wiem gdzie sa M47 wiadomo w M57 jest mniej miejsca i dostep moze byc trudniejszy :P co do turbiny to mialem na mysli
rybik

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2008, 20:47 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
rybik, jesli nie masz narzedzi (czyt tego co napisałem wyzej nie zaczynaj)jak masz aceton,patyczki i klucz 10 to filterek od turbo mozesz zrobic dzisiaj.Egr odepnij zobaczysz co sie bedzie działo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2008, 21:39 
LEGO napisał(a):
rybik, jesli nie masz narzedzi (czyt tego co napisałem wyzej nie zaczynaj)jak masz aceton,patyczki i klucz 10 to filterek od turbo mozesz zrobic dzisiaj.Egr odepnij zobaczysz co sie bedzie działo



LEGO narzędzi to mam mnóstwo :hyhy: . aceton znajdzie się, a patyczków wystarczy na kilka filterków.

gdzie ten EGRu jest umiejscowiony? prosiłbym o jakieś zdjęcie, najlepiej silnik 3,0d w całej okazałości i na nim zaznaczone EGRu i zaraz idę do garażu :).


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 86 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL