BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 maja 2024, 06:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] N42 - ni to uszczelniacze, ni to pierścienie - pomocy
PostNapisane: 17 czerwca 2015, 08:31 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 58
Lokalizacja: DWR
Moje BMW: E46, E61
Kod silnika: N42B20, M57B25
Mija pół roku od czasu, kiedy jeżdżę swoją N42B20 i rozprawiam się ze zużyciem oleju. Objawy w sensie kopcenia wskazują raczej na uszczelniacze, ale próba olejowa niby wskazuje na pierścienie. Warsztat rozkłada ręce i mówi, że w zasadzie bez rozbierania silnika nie ma pewności co mu dolega, a że remont kosztuje jakieś abstrakcyjne pieniądze, zanim zacznę wykładać kasę, wolałem najpierw spróbować wszystkich nieinwazyjnych metod. A więc po kolei:

Pewne wskazówki co do postępowania dostałem tu viewtopic.php?f=1&t=147650, ale sprawa jest rozwojowa, więc zakładam nowy wątek.

Jak wygląda sytuacja chronologicznie:
1. po wymianie w styczniu oleju niewiadomego pochodzenia (10W40) na Motula 5W30 zużycie oleju w okolicach 3l/1000km. Generalnie radzono, żeby pojeździć i obserwować, a za jakiś czas może by zrobić płukankę (bo może jest pełno majonezu w silniku). Pomiar kompresji jeszcze na tym 10W40 pokazał na każdym cylindrze 15-16.

2. po 3 miesiącach (przejechane około 2tys km) zrobiłem próbę olejową: na sucho na ciepłym wyniki w granicach 11,5-12,5, po dolaniu ok. 5ml oleju wzrost do 14,5-15,5. A więc podejrzenie, że pierścienie stoją. Poprzedni właściciel chwilę przed sprzedażą wymienił zawaloną odmę, więc w warsztacie radzą podziałać naftą na cylindry przez minimum tydzień, potem płukanka, zmiana oleju i może puszczą. Cylindry zalewałem naftą przez 2 tygodnie - czasem stała, czasem spływała do miski (samochód ciągle stał niejeżdżony, tyle że tylko parę razy zakręciłem silnikiem, żeby ta nafta mogła mocniej podziałać).
Po tej operacji zrobiłem płukankę LM i wlałem olej Millers 5W30. Zużycie spadło do około 1l/1000km, ale utrzymało się tak niskie może przez 2 tygodnie, po czym znowu jak wcześniej około 3l.

3. dwa dni temu zrobiłem znowu próbę olejową i tym razem na sucho wyniki w przedziale 15-15,5, a po dolaniu oleju 18-18,5. Czyli wynikałoby z tego, że kompresja się poprawiła, ale nadal jakby pierścienie olejowe nie uszczelniały.

Tak wygląda wątek pierścieni, natomiast kwestia kopcenia wygląda następująco:
- zaraz po odpaleniu na zimnym nie ma żadnego dymu (pojawia się po rozgrzaniu silnika)
- jeśli pojadę w trasę, też nie widać żeby kopcił
- jeśli postoję dłużej w korku czy pod światłami, po ruszeniu jest za mną wielka niebieska chmura (im dłużej stoję na jałowym, tym chmura większa). Jeśli dam mu wtedy mocno po obrotach, po pewnym czasie dymienie znika (im dłużej wcześniej stałem, tym i kopcenie dłużej trwa), ale jeśli będę toczył się z prędkością miejską, kopcenie w zasadzie będzie już ciągle, a przy przyspieszaniu najsilniejsze
- końcówka rury wydechowej jest cała usmolona i tłusta
- po wyjęciu bagnetu kontroli oleju nie wylatują ani spaliny ani fontanna oleju
- przy pierwszej próbie olejowej wszystkie świece były mokre, przy drugiej, tej sprzed dwóch dni, wszystkie wyglądały tak:
Obrazek

Po tym długawym wstępie proszę doświadczonych o interpretację objawów. O ile wiem, takie kopcenie jak u mnie wskazuje na uszczelniacze, ale z drugiej strony gdyby one były winne, próba olejowa nie powinna dawać wzrostów ciśnienia. Z kolei wzrost ciśnienia po dodaniu oleju wskazuje na pierścienie, ale znowu o ile wiem, gdyby one aż tak bardzo nie trzymały szczelności, powinienem mieć fontannę z bagnetu.

Moja wiedza niestety tu się kończy więc pomocy :/

_________________
Nie trzeba być zamkiem by być nawiedzonym


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42 - ni to uszczelniacze, ni to pierścienie - pomocy
PostNapisane: 17 czerwca 2015, 11:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: E36
Kod silnika: M40b18
Jesli masz lpg to obstawialbym uszczelniacze a tak to pierscienie. Moze to byc tez upg i zasysa olej z kanalu olejowego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42 - ni to uszczelniacze, ni to pierścienie - pomocy
PostNapisane: 17 czerwca 2015, 13:23 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 58
Lokalizacja: DWR
Moje BMW: E46, E61
Kod silnika: N42B20, M57B25
Mam zwykłą benzynę, bez LPG

Gdyby był problem z UPG, to przypadkiem nie byłoby też objawów typu zwiększone spalanie (u mnie w normie), wyraźna różnica kompresji na jakimś cylindrze, płyn w oleju/olej w płynie? U mnie żadnego z tych objawów nie ma :/

_________________
Nie trzeba być zamkiem by być nawiedzonym


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42 - ni to uszczelniacze, ni to pierścienie - pomocy
PostNapisane: 17 czerwca 2015, 13:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: E36
Kod silnika: M40b18
To zalezy w ktorym miejscu bylaby uszkodzona. Kolega mial taki przypadek w puncie ze uszczeka pekla i cylinder zasysal i spalal olej. Nie bylo plynu w oleju i na odwrot a auto kopcilo i polykalo olej w duzych ilosciach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42 - ni to uszczelniacze, ni to pierścienie - pomocy
PostNapisane: 17 czerwca 2015, 13:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: E36
Kod silnika: M40b18
Ale z jednej strony kompresja okolo 10 - 12 bar jest zbyt niska.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42 - ni to uszczelniacze, ni to pierścienie - pomocy
PostNapisane: 17 czerwca 2015, 19:35 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 58
Lokalizacja: DWR
Moje BMW: E46, E61
Kod silnika: N42B20, M57B25
A więc może to być też i uszczelka. Pula możliwości się poszerza, coraz bardziej mi się podoba ten silnik :mur:

_________________
Nie trzeba być zamkiem by być nawiedzonym


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42 - ni to uszczelniacze, ni to pierścienie - pomocy
PostNapisane: 17 czerwca 2015, 20:46 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 55
Lokalizacja: Minczewo / Warszawa
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: N42B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142210
Jakby to była uszczelka to byś nie miał ciśnienia w cylindrze, w którym jest przedmuch. Jeśli ciśnienie jest równe na wszystkich cylindrach czy to przed próbą olejową czy po próbie, ale wzrasta to niestety pierścienie stoją, uszczelniacze pewnie też są już plastikowe.... Generalnie rozbieraj silnik.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42 - ni to uszczelniacze, ni to pierścienie - pomocy
PostNapisane: 22 lipca 2015, 20:38 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 58
Lokalizacja: DWR
Moje BMW: E46, E61
Kod silnika: N42B20, M57B25
W razie gdyby ktoś w przyszłości miał podobne objawy: u mnie winne były uszczelniacze zaworowe. Po wymianie oleju nie ubywa (przejechałem na razie jakieś 1200km od wymiany), nic nie kopci, spalanie spadło o dobre pół litra.

_________________
Nie trzeba być zamkiem by być nawiedzonym


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42 - ni to uszczelniacze, ni to pierścienie - pomocy
PostNapisane: 1 maja 2016, 19:14 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B20
fun_tha_mental, fun_tha_mental,
Hej!
Mam podobny problem z poborem oleju 1,5 l / 1000 km. Na zimnym silniku nic nie dymi natomiast gdy się zagrzeje to kopci na niebiesko, wolne obroty przez chwilę i gaz w podłogę to chmura niebieska za mną :( Rura wydechowa także czarna :( Objawy bardzo podobne jak u Ciebie.
Czy wymiana uszczelniaczy pomogła na stałe, czy pobór oleju wrócił? Mechanicy za bardzo nie pomagają w tym temacie tylko chcą zdejmować głowicę i tak dalej...
Dzięki za odpowiedź.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42 - ni to uszczelniacze, ni to pierścienie - pomocy
PostNapisane: 2 maja 2016, 08:59 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 66
Lokalizacja: Polska
Moje BMW: E36 318i
Kod silnika: M52b25 T
fun_tha_mental napisał(a):
- jeśli postoję dłużej w korku czy pod światłami, po ruszeniu jest za mną wielka niebieska chmura (im dłużej stoję na jałowym, tym chmura większa). Jeśli dam mu wtedy mocno po obrotach, po pewnym czasie dymienie znika (im dłużej wcześniej stałem, tym i kopcenie dłużej trwa), ale jeśli będę toczył się z prędkością miejską, kopcenie w zasadzie będzie już ciągle, a przy przyspieszaniu najsilniejsze


Znajomy miał podobny objaw jak u ciebie tylko silnik m52 jak się okazało 1 i 2 pierścień miały na zamku 0,4mm a 3 (zgarniający olejowy ) miał 1,1mm .

_________________
MOJE BMW TURBO - http://xn--bmwklubpoudnie24-ryc.pl/view ... cd5811e0d5
PRZYSPIESZENIE III BIEG - http://www.youtube.com/watch?v=fqZTpvXug5Q
OPIS SWAPU - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 5&t=128821
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42 - ni to uszczelniacze, ni to pierścienie - pomocy
PostNapisane: 3 maja 2016, 14:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 58
Lokalizacja: DWR
Moje BMW: E46, E61
Kod silnika: N42B20, M57B25
Monter3kyu napisał(a):
fun_tha_mental, fun_tha_mental,
Hej!
Mam podobny problem z poborem oleju 1,5 l / 1000 km. Na zimnym silniku nic nie dymi natomiast gdy się zagrzeje to kopci na niebiesko, wolne obroty przez chwilę i gaz w podłogę to chmura niebieska za mną :( Rura wydechowa także czarna :( Objawy bardzo podobne jak u Ciebie.
Czy wymiana uszczelniaczy pomogła na stałe, czy pobór oleju wrócił? Mechanicy za bardzo nie pomagają w tym temacie tylko chcą zdejmować głowicę i tak dalej...
Dzięki za odpowiedź.


Tak, u mnie wymiana uszczelniaczy na dobre usunęła problem. Jeżdżę od czerwca 2015 i od tego czasu nie ubywa oleju, nic nie kopci.

_________________
Nie trzeba być zamkiem by być nawiedzonym


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42 - ni to uszczelniacze, ni to pierścienie - pomocy
PostNapisane: 3 maja 2016, 14:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 58
Lokalizacja: DWR
Moje BMW: E46, E61
Kod silnika: N42B20, M57B25
krzysiu134 napisał(a):
fun_tha_mental napisał(a):
- jeśli postoję dłużej w korku czy pod światłami, po ruszeniu jest za mną wielka niebieska chmura (im dłużej stoję na jałowym, tym chmura większa). Jeśli dam mu wtedy mocno po obrotach, po pewnym czasie dymienie znika (im dłużej wcześniej stałem, tym i kopcenie dłużej trwa), ale jeśli będę toczył się z prędkością miejską, kopcenie w zasadzie będzie już ciągle, a przy przyspieszaniu najsilniejsze


Znajomy miał podobny objaw jak u ciebie tylko silnik m52 jak się okazało 1 i 2 pierścień miały na zamku 0,4mm a 3 (zgarniający olejowy ) miał 1,1mm .

Dzięki za info, ale jak wcześniej napisałem, przyczyną były uszczelniacze.

_________________
Nie trzeba być zamkiem by być nawiedzonym


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 106 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL