BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 kwietnia 2024, 03:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] Jaki olej wybrac?10W-40 czy 10W-60
PostNapisane: 20 sierpnia 2006, 08:56 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
Witam
Jaki olej wybrac 10W-40 (mobil,castrol,VALVOLINE) czy 10W-60(castrol).Teraz jezdze na mobilu 10W-40 po wymianie na niego cykaja regulatrory jakies 2s i auto chyba głosniej pracuje :roll:
Nie wiem który olej z tych wybrac:
Castrol 10W-40
Mobil S 10W-40
VALVOLINE MAXLIFE 10W-40
Castrol 10W-60

ps Chce wybrac tylko sposród wyzej wymienionych.Moze znacie jakąs dobra strone na temat OIL,jakies testy itp

znalazłem cos takiego:

10W-60 castrol

Lepkość w temp. 100° C 22,5 mm2 /s
Lepkość w temp. 40° C 154,5 mm2 /s
Wskaźnik lepkości 175
Liczba zasadowa TBN 10,1 mg KOH/g
Temp. płynięcia (Pour Point) - 57° C
Temp. zapłonu 206° C
Gęstość w temp. 15° C 852,0 kg/m3
Lepkość wysokotemp. w temp. 150° C 5,7 mPas


10W-40 castrol

Lepkość w temp. 100° C 14 mm2 /s
Lepkość w temp. 40° C 102 mm2 /s
Temp. płynięcia (Pour Point) - 36° C
Temp. zapłonu 250° C
Gęstość w temp. 15° C 876,0 kg/m3

10W-40 (Mobil)
SAE Grade 10W-40
Viscosity, ASTM D 445
cSt @ 40ºC 98
cSt @ 100ºC 14.4
Viscosity Index, ASTM D 2270 157
Sulphated Ash, wt%, ASTM D 874 0.91
HTHS Viscosity, mPa.s @ 150°C, ASTM D 4683 3.95
Pour Point, ºC, ASTM D 97 -30
Flash Point, ºC, ASTM D 92 230
Density @15ºC, kg/l, ASTM D 4052 » 0.870


Ostatnio edytowano 2 grudnia 2006, 18:02 przez LEGO, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2006, 09:22 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Lego, ważna jest też specyfikacja API w olejach oznaczenia np. SJ im druga literka wyższa tym lepiej. Dlaczego nie chcesz lać syntetyku np. Mobil 1 0W40 :?:

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2006, 09:37 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
wczesniej lałem 10w-40 i boje sie ze jak wleje syntetyka zaczna regulatory głosniej cykac no i ze wypłuka silnik


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2006, 09:42 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Lego, nie chce Cię namawiać ale ja do swojej byłej e34 520i M50 wlałem syntetyk jak ją kupiłem , miała przejechane około 200 tys. ja zrobiłem 100tys. i nie miałem problemów z wyciekami ani z cykaniem regulatorów.

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2006, 11:34 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
Lego napisał(a):
wczesniej lałem 10w-40 i boje sie ze jak wleje syntetyka zaczna regulatory głosniej cykac no i ze wypłuka silnik


biały-bmw napisał(a):
Lego, nie chce Cię namawiać ale ja do swojej byłej e34 520i M50 wlałem syntetyk jak ją kupiłem , miała przejechane około 200 tys. ja zrobiłem 100tys. i nie miałem problemów z wyciekami ani z cykaniem regulatorów.



Ja na miejscu Lego bym nie ryzykował ,skoro od dawna jeździ na półsyntetyku to niech tak zostanie.

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2006, 11:43 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
Lego napisał(a):
Jaki olej wybrac 10W-40 (mobil,castrol,VALVOLINE) czy 10W-60(castrol).


Łukasz ale z tego co wyczytałem na necie to mimo ze Castrol jak sugerowałaby nazwa 10W-60 nie jest półsyntetykiem ale syntetykiem.

Castrol Formula RS Racing Syntec



Typ: w pełni syntetyczny olej silnikowy polecany do silników pracujących w wysokich obciążeniach, używany w codziennej eksploatacji i sporcie. Najczęściej używany olej silnikowy w sporcie w Polsce.
Zwiększa moc silnika, zmniejsza jego zużycie, zmniejsza zużycie oleju. Polecany w silnikach benzynowych i wysokoprężnych z turbodoładowaniem i katalizatorami.
Klasa lepkości: SAE 10W-60
Klasa jakości: API SL/CF
ACEA A3/ B3/B4

Produkt przystosowany do najwyższych obciążeń nowoczesnych silników samochodowych. Łączy dobre właściwości w niskich temperaturach z wyjątkową stabilnością w temperaturach wysokich. Zalecany do stosowania przez cały rok. Do stosowania w codziennej eksploatacji i sporcie.



Jak już chcesz coś z Castrola to wybierz poprostu Castrol 10W-40 chyba że chcesz peksperymenować ryzykując że silnik się rozcieknie.

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2006, 12:18 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
Petro -Canada

DURON XL spełnia najwyższe wymagania silników Diesla wg API CI-4-Plus, CH-4, CG-4
oraz silników benzynowych SL. DURON XL został skonstruowany w oparciu o system
opatentowanych dodatków oraz na bazie syntetycznej HT o 99,9% czystości.

DURON XL spełnia wymagania jakościowe następujących wytwórców: Allis-Chalmers,
Case IH, Deere, Fiat-Allis, GMC, White, Deutz, Continental, Hino, Komatsu, Perkins, Isuzu,
Cummins CES 20078, 20077, Detroit Diesel, Mack EO-N, Mack EO-M, DDC/MTU
2000/4000, Renault RLD, Volvo VDS-3, MAN 271, 3275, Caterpillar 3600, Mercedes Benz
228.3, 228.1,229.1, VW 501,505, ACEA E7-04, E6-04, E4-99

Poniżej w tabelce parametry oleju Petro-Canada Duron
Obrazek

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Ostatnio edytowano 20 sierpnia 2006, 13:57 przez Labrador, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2006, 13:50 
Labrador ździwiłes mnie myślałem ze bedziesz pisał coś w tym stylu Mobil jest doniczego, wiec zalej Petro Canada :mrgreen:
Zalej MObil Super S 10W 40


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2006, 16:35 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Przyjrzyjcie się w specyfikacji jaką przedstawił Labrador, na olej 10W40.

Porównajcie sobie bliskie i dalekie róznice pomiędzy dwoma pozostałymi w parametrach testowych.
Można powiedzieć że jest on mieszanka jednego i drugiego, ale bardziej tego 0W30.

Oczywiście mieszanka to nie jest, gdyż pierwszy to zapewne minerał, drugi półsyntetyk, a trzeci pełnysyntetyk.
chyba się nie mylę :?:

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2006, 23:23 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Ja bym wlał 5W40 i nie kombinował. Najbardziej zwykły pełny syntetyk - ja mam taki wlany. Nic mi nie cyka i chodzi dobrze. Przebieg mam 227000.
Rok temu po wymianie hydroregulatorów namówili mnie na 10W40 (bo chyba taki był.. dlatego właśnie musiałem zmieniać hydroregulatory, dźwignie i wałek...)... Nie dość że cykało to zapchał sie hydroregulator... Teraz mam spokój.
Jeżdże na Tedex 5W40 bo mam tanie dojście. Jakbym nie miał to bym lał Castrol 5W40.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2006, 22:09 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Ja bym proponował Castrola RS 10W-60 i to najlepiej tego niemieckiego, w 5 litrowych bańkach.

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2006, 22:11 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
Frank napisał(a):
Ja bym proponował Castrola RS 10W-60 i to najlepiej tego niemieckiego, w 5 litrowych bańkach



też sadze za jak juz coś kupowac , to najlepiej w niemczech

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2006, 22:12 
Czeskie tez dobre :D


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2006, 21:18 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
wlałem 10W-40 Castrola ,silnik chyba ciszej pracuje :roll: pozatym popychacze jak cykały tak cykaja.Jesli teraz miał bym wybierac pomiedzy Castrolem a Mobilem kupił bym tego drugiego jest tanszy wiec po co przeplacac :wink:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2006, 21:34 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
Lego napisał(a):
Jesli teraz miał bym wybierac pomiedzy Castrolem a Mobilem kupił bym tego drugiego jest tanszy wiec po co przeplacac



Łukasz na następny raz posłuchaj proszę mnie i Robertabmw i wlej Petro -canada ,zobaczysz że silnik się wyciszy i bedzie lepiej pracował Robert wie co jest dobre :ok:

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2006, 21:34 
Lego napisał(a):
Mobilem kupił bym tego drugiego jest tanszy wiec po co przeplacac


I Dobrze bys wybrał, co drozsze nieznaczy ze lepsze :D


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2006, 21:47 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
wydaje mi sie ze wszystkie połsyntetyki to bedzie to samo podwzględem jakości chodzi mi o petro c,mobil,castrol,itd no oprócz lotosa i orlenu :wink:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2006, 22:16 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
Lego napisał(a):
wydaje mi sie ze wszystkie połsyntetyki to bedzie to samo podwzględem jakości chodzi mi o petro c,mobil,castrol,itd no oprócz lotosa i orlenu



pozwole sobie zamieścić tu wypowiedz Robertabmw którą wypowiedział na innym forum była to odpowedz tez na temat dotyczacy oleju


wypowiedz robertabmw dotycząca oleju
robertbmw napisał(a):
Konkretna wypowiedź doświadczenia olejowego jednego użytkownika. I to jest istotne w wypowiedzi dla autora tematu.
Co prawda ja lotosu już nie stosuję, ale zalewam silniki klientów różnymi olejami jakie przywożą do danego typu silnika i napiszę tak.
Rzadko się zdarza, aby 8 letni silnik ktoś zalewał olejem 0W - olej który według mnie zalecany do silników nowszej konstrukcji, małego przebiegu i mniejszych tolerancji na elementach smarowalnych, a napewno już eksploatowanych w chłodniejszych krajach pod względem okresu trwania zimy. 5W zaś jest olejem stosowanym również w tej pierwszej "generacji" silników jak i również w tych starszych silnikach. Nie zalecam go już w sytuacji, gdy zaczynają już głośno pracować szklanki na gorącym silniku i późno gasnąć kontrolka ciśnienia oleju. Na jego stosowanie może sobie pozwolić osoba która dobrze zna historię auta i wie jak go eksploatuje. Najpopularniejszy chyba olej to 10W zalecany przeze mnie w wielu starszych modelach - pytanie jaki 10W40 czy 10W60.
10W60 jest bardziej lepkim olejem i niestety drogim w porównaniu z 40, ale za to olej ten nie narobi wielu szkód. Co prawda 10W40 również ale za to jest tańszy. A firmowo?
Zalewałem już silniki wieloma producentami oleji i jeżeli chodzi o ten najlepszy to bardzo dobrze spisuje się PetroCanada Duron.
Co do innych producentów np. często stosowany również mobil to zawsze są jakieś problemy z wyciekamitam, gdzie nie powinny nawet wystąpić.
Sam jeżdżę na petro i silnik jest suchy - przepraszam mam wyciek z simeringa na pompie wspomagania :D
Pisałem już, że jest to jeden z oleji nie rozlewany w Polsce i co prawda o innych narazie nic nie napiszę, bo doświadczenia z nimi nie mam, ale z drugiej zaś strony po co, skoro tani i bardzo dobry, choć nie najlepszy i droższy 10W60,już mam i chętnie go polecam.
Pieniędzy za reklamę nie biorę, ani zniżek - wypowiedź ta jest czysto doradcza.



mam nadzieje Robert że nie będziesz miał nic przeciwko że posłużyłem się twoim postem z innego forum

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2006, 01:31 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Oczywiście że nie.

Mam tylko jedną uwagę w swojej wypowiedzi, aby nie była ona zbytnio myląca.

Dotyczy bowiem przechodzenia z oleju pełnosyntetycznego na półsyntetyk. Otóz zaznaczyłem w niej że pełnego syntetyka nie zalecam wlewać do silników o wyraźnie słyszalnym klekocie szklanek, czyli hydrauliki zaworowej i późnym gasnięciu kontrolki cisnienia oleju na gorącym silniku. Tylko w tych dwóch zbieżnych kwestiach mozna wnioskować że układ korbowodowy silnika jest w nie najlepszym stanie. Rzadkością jest, aby zwykły użytkownik auta mógł po pracy silnika określić stan silnika i tylko fachowe ucho oraz obserwacja wielu zachowań pod maską może takiego trafnego okreslenia dokonać.
Jest także pewna niedogodność która również może błędnie informować o późno gasnącej kontrolce cisnienia oleju. Otóż po dłuższym postoju gorącego silnika olej czasem potrafi spływać z filtra oleju do misy i pierwsze chwile odpalonego silnika uzupełniają najpierw filtr oleju a następnie gaśnie kontrolka cisnienia. Potrafi to czasem zmylić i dla wyeleminowania tej kwestii zalecam w celu sprawdzenia odpalenie na chwilę zimnego silnika, naprzykład przed nocnym postojem i zaobserwowaniu jak szybko gasnie kontrolka podczas rozruchu rano.
Piszę o tym gdyż często powodem cykania szklanek może być także gęsty olej. Dlatego też na przejście z 5 na 10 musi się zbiegnąc kilka dodatkowych objawów. W sytuacji zaś kiedy tylko cykają szklanki - głównie na zimnym, a po rozgrzaniu silnika milkną może być olej za gęsty.

Ciężko jest to slowami przedstawić i o szczegółowych kwestiach decyduje sama praca silnika.
Jednym słowem na decyzję o zmianie oleju na gęstszy musi wpłynąc kilka powodów wynikających z obserwacji pracy silnika i jego eksploatacji, a nie samo widzi mi sie.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2006, 20:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Gliwice
ja w tym roku przetestowałem olej castrol RS 10W-60, wcześniej jeździłem na mobilu 10W-40 i w zasadzei nie widze zadnej różnicy, pewnie teraz zeleje petro canada, ale powiedzcie mi czy ten olej można normalnie kupić w sklepach z olejami, bo nie słyszałem o takim oleju, bo moze zamówić przez internet, ale dochodza dodatkowe koszty wysyłki + oczekiwanie itp takze wolałbym kupić go w sklepie. A czas juz powoli przychodzi czas na wymiane oleju przed zimą


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 92 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL