BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 12:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] Pomocy Silnik Faluje
PostNapisane: 20 sierpnia 2006, 11:58 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Cz-wa
Witam
Mam taki problem. Po odpaleniu auta jak przejde na gaz silnik mi faluje z obrotami (200 - 800)
Dopiero po przejechaniu kilki kilometrow (rozgrzaniu silnika) wszytko sie normuje. Co moze byc tego przyczyną ?? Moze ktos wie jakie sa koszty naprawy tego.
Na paliwie zazwyczaj chodzi dobrze choc czasami obroty podskocza ponad 1500 ale po docisieciu gazu jest ok !!
Pomocy


Ostatnio edytowano 2 grudnia 2006, 18:06 przez meserek29, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2006, 23:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Być może Meserku jak Ci zakładali gaz coś spartolili... albo krokówka jest na wykończeniu... odepnij krokówkę i jedz do gazoli, niech wtedy ustawią. z tego co wiem masz silnik 1.6 m40 ?

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2006, 08:09 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Cz-wa
Dobrze wiesz Michciu :) Bede musiał pojechac sprawdzic myslałem ze ktos miał ju taki problem wiec pytam. Ale i tak dzieki za podpowiedz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2006, 18:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 58
Lokalizacja: warszawa
może byc kilka powodów 1 nieszczelność ( tzw lewe powietrze) 2 silnik krokowy ...i 3 niewłaściwe luzy zaworów ( ja tak miałem )


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2006, 19:25 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Skoro na Pb jest ok a po przejechaniu jakiegoś odcinka jest ok to znaczy że na LPG ci się przełącza w momencie gdy parownik nie podgrzewa wystarczającej ilości gazu.

Sprawdź czy układ chłodzenia nie jest zapowietrzony, czy parownik 'jest ciepły' wtedy gdy ci faluje oraz czy masz odpowiednią ilość płynu chłodzącego w zbiorniczku.

Ogólnie falowanie na LPG na zimnym silniku jest częste i normalne, dopiero po 'rozgrzaniu' się silnika chodzi równo.

Może być też tak że masz trochę za ubogą mieszankę dla LPG na biegu jałowym i na zimnym sie telepie a na rozgrzanym jakoś chodzi. Ale sprawdź najpierw powyższe a dopiero potem to.

No i napisz jaki masz gaz. Zwykły czy sekwencję.

Sprawa tego że czasami obroty ci staną na 1500 to najprawdodpodobnie zasyfiony silnik krokowy (on podaje powietrze na wolnych obrotach, łatwo sie go czyści)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2006, 20:51 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Cz-wa
Dzieki wielkie za wyczerpująca odpowiedz. A mogłbys mi wytłumaczyc jak dokładnie wyczyścic silniczek krokowy skoro mowisz ze nie jest to trudne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2006, 12:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 295
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 330CiC
zawsze na zimnym bedzie falowal, poniewaz reduktor nie podgrzewa gazu do odpowiedniej temperatury przez co gaz do dolotu dostaje sie plynny a nie lotny i nie jest w stanie w odpowiedniej porcji znalesc sie w cylindrze, bo osadza sie na sciankach dolotu, co moze powodowac wybuchy i w najlepszym razie rozerwanie rur dolotu a w najgorszym kolektora, dlatego lepiej ujechac ten kilometr wiecej na benzynie i dopiero przelaczyc....

_________________
wczesniej: E32 750 iL, E30 325 iX,
E34 540 iA obecnie: E30 320i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2006, 13:18 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
wykręć go, napuść do niego wd40 i poruszaj tym ruchomym elementem.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 września 2006, 07:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Gliwice
Karol 540 napisał(a):
zawsze na zimnym bedzie falowal, poniewaz reduktor nie podgrzewa gazu do odpowiedniej temperatury przez co gaz do dolotu dostaje sie plynny a nie lotny i nie jest w stanie w odpowiedniej porcji znalesc sie w cylindrze, bo osadza sie na sciankach dolotu, co moze powodowac wybuchy i w najlepszym razie rozerwanie rur dolotu a w najgorszym kolektora, dlatego lepiej ujechac ten kilometr wiecej na benzynie i dopiero przelaczyc....

Dokładnie tak, nie można przełaczać na gaż jeżeli parownik sie nie rozgrzeje to normalne, takie zaszybkie przełaczanie spowoduje dużowcześniejsze uszkodzenie parownika,


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 115 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL